عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 170
نویسنده : امیر امرائي

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی، کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر جدیدی را معرفی کرد که رنگی بوده و اندازه آن 13.3 اینچ است

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سونی در نمایشگاه SID 2011، گردهمایی بزرگ تولیدکنندگان نمایشگرها در لس آنجلس از نمونه آزمایشی کاغذ الکترونیک رنگی انعطاف پذیر 13.3 اینچی رونمایی کرد

 

وضوح تصویر این کاغذ الکترونیک هزار و 600 در هزار و 200 پیکسل و کنتراست آن 100 هزار به یک است

 

رونمایی از یک کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر رنگی

 

قطر این نمایشگر انعطاف پذیر 150 میکرون (0.15 میلیمتر) و وزن آن تنها 20 گرم است. e-paper سونی برپایه یک زیرلایه پلاستیکی TFT  است که به یک کاغذ و جوهر الکترونیک با پیکسلهای قرمز، سبز و آبی و زیرپیکسل زمینه سفید متصل شده و 13 درصد از فضای رنگی آن را می پوشاند. بازتاب این صفحه حدود 10 درصد است

 

براساس گزارش تام هاردور گاید، هنوز زمان عرضه تجاری این محصول اعلام نشده است، اما احتمال می رود که تا ورود این محصول به بازار چندسال زمان نیاز باشد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 177
نویسنده : امیر امرائي

ثبت <a href="http://tehrankids.com" >تصویر</a>ی چشمگیر از سیاه‌چاله‌ای در زمین!

یک ماهواره کره‌ای موفق به ثبت منظره چشمگیری از جزیره‌ای در مکزیک شده که بدلیل چاله سنگی و آبهای تاریک آن به هول‌باکس (Holbox) به معنی سیاه‌چاله موسوم شده‌است

ایسنا: این تصویر را ماهواره چند منظوره کره‌ای کومپ‌ست-2 (Kompsat-2) تهیه کرده و جزیره هول‌باکس و تالاب یالاهو را در شمال شرقی شبه‌جزیره یوکاتان مکزیک نشان می‌دهد.

جزیره هول‌باکس 42 کیلومتر مساحت داشته و با یک تالاب از جزیره اصلی جدا شده‌است.

مقامات سازمان فضایی اروپا که در پروژه کومپ‌ست همکاری می‌کنند در بیانیه‌ای گفتند: در این تالاب آب‌شیرین یک چاله سنگی عمیق قرار دارد که کل جزیره را در بر گرفته و به همین دلیل آب آن سیاه به نظر می‌رسد. باورها بر این است که نامگذاری هول‌باکس که ترجمه‌ای از «سیاه‌چاله» است به دلیل آبهای سیاه تالاب انجام شده‌ باشد.

ثبت <a href="http://tehrankids.com" >تصویر</a>ی چشمگیر از سیاه‌چاله‌ای در زمین!

جزیره هول‌باکس در نقطه‌ای قرار دارد که اقیانوس اطلس،‌ خلیج مکزیک و کارائیب با هم همسو می‌شوند. ترکیب این آبها منجر به یک محیط غنی معدنی شده که گونه‌های مختلف حیات دریایی را پشتیبانی می‌کند.

برای مثال به گفته سازمان فضایی اروپا، این جزیره برای پنج ماه از سال میزبان وال‌ه‌ها است که بزرگترین ماهی‌های شناخته‌شده روی زمین هستند.

ماهواره کومپ‌ست-2 از زمان پرتاب آن به فضا در سال 2006 به ثبت تصاویر زمین از مدار مشغول است. این ماهواره برای موسسه تحقیقاتی هوافضای کره به منظور پوشش رصد بی‌وقفه زمین ساخته شده‌است.

سازمان فضایی اروپا به عنوان همکار سوم در این ماموریت شرکت کرده و از سازمان زمینی برای دریافت، پردازش و توزیع تصاویر ارسالی کومپ‌ست-2 استفاده می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 147
نویسنده : امیر امرائي

ارائه نسخه نمايشی اکسپلورر 10

شرکت مایکروسافت‌ تنها یک ماه پس از اینکه مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 را ارائه کرد نسخه ای ابتدایی و نمایشی از مرورگر اینترنت اکسپلورر 10 را نیز به نمایش گذاشته است.

مهر: IE9 به واسطه بهبود یافتن سطح واسط، عملکرد سریع و افزایش یافتن ایمنی توجه بسیاری از منتقدان را نسبت به خود جلب کرد و اکنون مایکروسافت‌ تنها پس از یک ماه اعلام کرده تا تکمیل IE10 زمان زیادی باقی نمانده است، با وجود اینکه هنوز زمان دقیقی برای عرضه محصول نهایی ارائه نشده، نسخه قابل بازبینی این مرورگر برای دانلود کردن علاقمندان بر روی وب سایت این شرکت قرار گرفته است.

مایکروسافت‌ IE10 را موج جدید پیشرفت می نامد، مرورگری برای جهان مدرن که تمرکز اصلی آن HTML5، زبان جدید برنامه نویسی اینترنتی است که به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعتی است.

مایکروسافت‌ نمونه نمایشی را از ویژگی های جدید IE10 آماده کرده و قابلیتهای انعطاف پذیر این مرورگر را در زمینه های مختلف، به ویژه در زمینه تصاویر سه بعدی به نمایش گذاشته است. به گفته مایکروسافت‌، IE9 از پایه بر اساس زبان HTML5 ساخته شده است و مرورگر جدید نیز مسیر نمونه پیشین خود را ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، کاملا آشکار است با وجود دو رقیب سر سخت مانند فایرفاکس و کروم و زمانی که این دو شرکت در بازار جهانی مایکروسافت‌ را در زیر آتش قرار داده اند، شرکتی که پیش از این بر جهان مرورگرها سلطه داشت، ارائه سریعتر محصولات به استاندارد صنعتی در سطح جهانی تبدیل شود.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 164
نویسنده : امیر امرائي

رمز عبورتان را 12 حرفي کنيد

افزايش ميزان استفاده از کارت هاي گرافيکي قوي با قدرت پردازشي برابر ابررايانه ها مي تواند براي کاربراني که از رمزهاي عبور کوتاه استفاده مي کنند دردسر آفرين باشد.

به گزارش مهر، به گفته محققان تعداد رو به افزايش پردازشگرهاي کارت هاي گرافيکي مي تواند به زودي شکستن رمزهاي عبور کوتاه را براي هکرها تسهيل کند. در واقع يک رمز عبور هفت رقمي يا کمتر به زودي با هيچ برابري خواهد کرد. محققان پيشنهاد مي کنند رمزهاي عبور براي رعايت ايمني بايد حداقل 12 حرف داشته باشند.

تيمي از محققان موسسه تحقيقات تکنولوژي جورجيا طي بررسي تاثير قدرت بالاي پردازشي کارت هاي گرافيکي مدرن بر روي ميزان قابل نفوذ بودن رمزهاي عبور اين نکته را اعلام کردند.

بسياري از کارت هاي گرافيکي براي ارائه خروجي نهايي تصاوير از صدها پردازشگر که به صورت موازي در فعاليت هستند ، استفاده مي کنند. بسياري از دانشمندان اکنون از ويژگي هاي محاسباتي اين پردازشگرها براي پردازش اعداد و ارقامي که مطالعات به دست مي آيند، استفاده مي کنند.

به گفته دانشمندان قدرت رمزگشايي و پردازش اطلاعاتي کارتهاي گرافيکي جديد را مي توان با قدرت بالاي ابررايانه هاي چند ميليون دلاري که يک دهه پيش ساخته شده اند مقايسه کرد.

سيستم پردازش موازي داخلي کارتهاي گرافيکي در اجراي حملات نيروي «بروت» که براي رمزگشايي از اطلاعات تمامي ترکيبات ممکن از حروف و اعداد را تا زمان يافتن کد درست مورد آزمايش قرار مي دهد بسيار چيره دست است.

رمز گشايي از رمزهاي عبور طولاني تر زمان بيشتري نياز خواهد داشت و به همين دليل ايمني بالاتري را براي کاربران به همراه خواهد داشت.

محققان با اطمينان اعلام کردند در حال حاضر يک رمز ورود هفت رقمي کاملا آسيب پذير و نامناسب است و با بالاتر رفتن قدرت کارت هاي گرافيکي اين خطر نيز افزايش خواهد يافت. جايگزين مناسب تر براي چنين رمز ورود ناقصي مي تواند ترکيبي از حداقل 12 حروف، نشانه ها يا اعداد باشد.

در نهايت دانشمندان استفاده از جمله اي کامل متشکل از علامت ها و حروف مختلف را براي اطمينان حاصل کردن از اينکه فردي قادر به حدس زدن آن نيست به عنوان رمز ورود ايمن پيشنهاد مي دهند.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 182
نویسنده : امیر امرائي

بازی های فکری شما را باهوش تر نمی کنند

میلیون ها نفر هر روز بازی های فکری می کنند تا باهوش تر بشوند ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد این بازی ها هیچ تاثیری روی هوش شما ندارد.
دانشمندان با انجام تحقیقاتی که جمعیت زیادی را هم شامل می شد ، اثرات این بازی ها را بررسی کردند و متوجه شدند آنها هیچ تاثیری روی بهبود عملکرد حافظه و دیگر مهارت های ذهنی ندارند.
اگرچه داوطلبین با گذشت زمان امتیاز بیشتری به دست می آورند ، اما این به دلیل
افزایش هوش آنها نیست بلکه آنها با بازی کردن بیشتر مهارت خود را افزایش می دهند تا هوش خود را.
برای بررسی این موضوع بیش از 11 هزار نفر در کشور انگلستان به مدت 6 هفته در طی یک تحقیق که در سطح ملی انجام شده بود ، این بازی ها را انجام دادند.
با انجام این تحقیقات دانشمندان متوجه شدند این افراد هیچ پیشرفتی در زمینه هوشی نسبت به افرادی که در این مدت فقط از اینترنت استفاده کردند نداشتند.
دکتر آدریان اون از مرکز تحقیقاتی علوم
مغزی در کمبریج دراین باره گفت : تحقیقات ما نشان میدهد این بازی ها هیچ تاثیری روی مغز انسان ها ندارد.بیشتر داوطلبین 25 دوره بازی را در طول 6 هفته کامل کردند ، اما بهره هوشی و دیگر توانایی های مغزی آن ها در همان وضعیت قبل از انجام تحقیقات باقی ماند.
با این حال پزشکان معتقدند شاید این بازی ها بتوانند در حفظ مهارت های ذهنی و جلوگیری از کاهش آنها که همراه با
افزایش سن اتفاق می افتد موثر باشند ، اگرچه که در قوی تر کردن حافظه ، تمرکز ، مهارت های تصمیم گیری و قابلیت حل مشکل هیچ تاثیری ندارد.
بازی های بهبود عملکرد
مغز ، یک صنعت چند میلیون دلاری است .برای مثال تا کنون بیش از 100 میلیون بازی فکری نینتندو در سراسر جهان فروخته شده است.
میلیون ها نفر نیز سعی می کنند با کمک جدول و یا پازل ها ذهن خود را فعال نگاه دارند.
اما دانشمندان معتقدند هنوز شواهد کافی برای اثبات موثر بودن این بازی ها در بالاتر بردن عملکرد
مغزی به دست نیامده است.
کلیو بالارد از جامعه آلزایمر در این باره گفت : شاید این تحقیقات نظر ما را در مورد پر کردن اوقات فراغت خود و گذراندن وقت با این بازی ها عوض کند.برای مثال شاید قدم زدن فواید بیشتری برای ما به جای گذراندن وقت با این بازی ها داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 159
نویسنده : امیر امرائي

9 کلید میانبر مرورگرها که خوب است بدانید!


Ctrl+F
پیدا کردن کردن یک عبارت خاص تو یک صفحه وب!
وقتی دنبال اسم یا عبارت خاصی تو یک صفحه وب هستید لازم نیست با چشم دنبالش بگردید ... اینو بزنید و عبارت مورد نظر رو تو کادر باز شده وارد کنید. اگه اون عبارت تو اون صفحه باشه در کمتر از یک ثانیه براتون پیداش میکنه

F5

خیلی براتون پیش میاد که صفحه رو Refresh کنید؟ به جای بردن موس روی دکمه Refresh کلید F5 رو بزنید

F11
صفحه مرورگرتون کوچیکه؟ کلید F11 رو بزنید تا سایت مورد نظر رو به صورت تمام صفحه ببینید! همین کلید کار خروج از این حالت رو براتون انجام میده

Home/End
این دو کلید گوشه‌گیر بیشتر از اون چیزی که به نظر میان مفیدند. کارشون اینه که شما رو به بالا/پایین صفحه وب ببرند. بعد از دیدن محتوای یک صفحه طولانی در وب لازم نیست کلی اسکرول کنید تا دوباره بالا برگرید کافیه یه بار home رو بزنید!

Ctrl+Mouse Scroll Wheel
گرفتن کنترل و چرخوندن چرخ موس سایز حروف و عکسها رو در صفحات وب تغییر میده و برای خوندن متنهای ریز می‌تونید از این قابلیت استفاده کنید. به جای چرخ موس می‌تونید از کلیدهای + و - هم به همراه Crtl برای این کار استفاده کنید. برای برگشتن به حالت پیش‌فرض Ctrl+0 رو بزنید!

Ctrl+T
برای باز کردن زبانه (Tab) جدید در مرورگرها بیشتر کاربران از روش کند بردن موس روی دکمه new tab استفاده می‌کنند. با این دو کلید می‌تونید همون کار رو سریعتر انجام بدید!

Ctrl+W
برعکس بالایی! کارش اینه که زبانه (tab) فعال رو ببنده!

Ctrl+Shift+T
احتمالا براتون زیاد پیش میاد که یک زبانه (tab) رو اشتباهی ببندید. نگران نباشید! با این کلید میانبر می‌تونید آخرین tab بسته شده رو دوباره باز کنید

Ctrl+Click
با نگه داشتن Ctrl کلیک کردن روی هر لینک اون لینک در زمینه باز میشه بدون اینکه وارد tab مربوط به اون لینک بشید. برای مواقعی خوبه که می‌خواهید یک مطلب رو ببینید اما نمی‌خواهید در همون لحظه بخونیدش!



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 182
نویسنده : امیر امرائي

4 راه ساده و کاربردی برای تشخيص تلفن همراه اصل

گوشی‌های رجیستر نشده كه به طور قاچاق وارد كشور می‌شود، معمولا در حین استفاده مشكل‌ساز خواهد بود؛ هنگ می‌كند، به‌روز نمی‌شود، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشكل دارد و... برای اطمینان از اصل بودن گوشی، می‌توان به این راه‌ها متوسل شد:

1 -كد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#06#*) را شماره‌گیری كنید. سریال مادربرد گوشی یا IMEI روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با باركد روی كارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان باركدهای تقلبی روی كارتن می‌چسبانند. این گوشی‌ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی‌توان چنین كاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست)

2 - با اتصال به اینترنت، سپس رجوع به وبگاه نمایندگی برند یا مارك گوشی مورد نظر، از اصل یا قاچاق بودن آن مطلع شوید.

3 -هر كشوری باركد خاصی دارد. به عنوان مثال باركد اجناس چینی با اعداد 690 یا 691 یا 692 شروع می‌شود. باركد محصولات ایرانی با 626، تایوانی با 471، ژاپنی با 45 یا 49، و... (فهرست كامل باركدهای مربوط به هر كشور را می‌توانید با سرچ در گوگل به دست آورید). اگر باركد گوشی با نام كشور سازنده (كه معمولا زیر محل قرار گرفتن باتری برچسب یا حك شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشی شما اصل است (كاری كه قاچاقچیان با برچسب روی كارتن می‌كنند، با برچسب یا حك كردن زیر باتری هم شدنی‌ است!)

4 -مستقیماً به سایت‌های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید. به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یكی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است. در این وبگاه، با كلیك روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را كه از طریق شماره‌گیری كد #06#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد كنید. مشخصات گوشی از جمله كشور سازنده، كارخانه، مدل و... برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یك گوشی اصلی، چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید.


:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1391
بازدید : 173
نویسنده : امیر امرائي

ويندوز ‌8، سيستم عاملي‌ با امكانات جديد

در شرايطي كه هنوز تعداد زيادي از كاربران موفق نشده‌اند سيستم‌هاي عامل XP (ايكس پي) يا ويستا را كه روي كامپيوترهايشان نصب شده است به نسخه ويندوز 7 ارتقا دهند، مايكروسافت‌ از ارائه سيستم‌عامل جديد ويندوز 8 خبر داده است.

اما پشت پرده اين تصميم جديد مايكروسافت‌، تفكر زيركانه‌اي نهفته است كه موجب شده تنها پس از گذشت 17 ماه از عرضه ويندوز 7 مايكروسافت‌ به فكر عرضه سيستم‌عامل جديدي بيفتد. به عبارت ديگر مايكروسافت‌ مي‌خواهد با اين تصميم جديد خود در زمينه تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه هوشمند در رقابت با اپل و گوگل حرفي براي گفتن داشته باشد. نسخه بتاي ويندوز 8 كه قرار است تابستان سال آينده در اختيار كاربران قرار گيرد هنوز نيامده سروصداي زيادي را در دنياي فناوري به راه انداخته است و خبرهايي مبني بر اين‌كه قرار است اين سيستم‌عامل كار تلفن همراه را هم انجام دهد، اعلام شده است. البته وقتي مايكروسافت‌ مدتي پيش تصميم گرفت اسكايپ را خريداري كند ، به نظر مي‌رسيد كه دليل اصلي اين كار عرضه يك سيستم‌عامل جديد با قابليت پشتيباني از اين امكان باشد و بنابراين مي‌توانيم اميدوار باشيم از اين ويندوز جديد براي برقراري تماس‌هاي تلفني و پاسخگويي به آن نيز استفاده كنيم.

ويندوز 8 روي تبلت هاي‌ جديد

سيستم‌عامل ويندوز 8 كه قرار است به طور رسمي در پاييز 2012 به بازار عرضه شود، هفته گذشته براي نخستين بار به صورت آزمايشي روي تبلت سامسونگ به نمايش درآمد. تبلت سامسونگ نخستين تجربه همكاري مايكروسافت‌ با يك شركت كره‌اي است. به عبارت ديگر سامسونگ نخستين شركتي بود كه توانست به عنوان يكي از پيشگامان اين عرصه براي نخستين بار سيستم‌عامل ويندوز 8 را روي تبلت جديد خود به كار گيرد. پيش از اين نيز سامسونگ با ارائه تبلت گلكسي تب به عنوان رقيبي جدي براي محصولات آيپد در دنياي ديجيتال قد برافراشته بود تا از ديگر رقبا پيشي گيرد. حال كه تنها مدت زمان كوتاهي از ارائه نسخه نهايي ويندوز 8 مي‌گذرد اين شركت موفق شده تا به كمك سخت‌افزارهاي قدرتمندي كه براي تبلت جديد خود در نظر گرفته است، سيستم‌عامل جديدي را در محصولاتي كه قرار است در آينده‌اي نزديك به بازار عرضه شود، مورد آزمايش و بررسي قرار دهد.

سيستم‌عاملي مجهز به فروشگاه ويندوز جديد

يكي از موضوعات اصلي و مهم مطرح شده در كنفرانس مايكروسافت‌ كه شهريور امسال در كاليفرنيا برگزار شد، بررسي ويژگي‌ها و امكانات ويندوز 8 بود. رابط كاربري جديد طراحي شده براي ويندوز 8 يك رابط لمسي با عملكردي بسيار ساده است كه مترو نام دارد. اين رابط كاربري به گونه‌اي طراحي شده است كه همه برنامه‌ها نظير مرورگر وب، ايميل و تقويم علاوه بر داشتن قابليت سازگاري با رابط كاربري كلاسيك با رابط كاربري مترو نيز سازگار خواهند بود. يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين رابط كاربري، لمسي‌بودن آن است كه كاربران به كمك آن مي‌توانند براحتي با انگشتان خود يا با قلم با سيستم‌عامل ويندوز 8 كار كنند.

نكته: هر ثانيه، 7 نسخه از ويندوز 7 در سطح دنيا به فروش مي‌رسد، اما مايكروسافت‌ همچنان در تلاش است تا نسخه بعدي ويندوز را هر چه سريع‌تر و با ويژگي‌هاي كارآمدتري در اختيار كاربران قرار دهد

به عبارت ديگر شما مي‌توانيد به كمك صفحه كليد مجازي لمسي و فناوري تشخيص دست‌نوشته‌ها كه از ابتكارات جديد مايكروسافت‌ است، بدون نياز به داشتن صفحه كليد از اين سيستم‌عامل استفاده كنيد. ويندوز 8 به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا براحتي و تنها با استفاده از برنامه sky drive فايل‌ها را براحتي با ديگر كامپيوترها به اشتراك گذارند، اما اين دستاورد جديد مايكروسافت‌ هديه‌اي را نيز براي برنامه‌نويسان در نظر گرفته است. بنابراين در اين سيستم‌عامل جديد، برنامه‌نويسان راحت‌تر از گذشته و به كمك خدمات پشتيباني در نظر گرفته شده براي اجزاي سخت‌افزاري مي‌توانند برنامه‌هاي مختلفي را در بخش فروش برنامه مايكروسافت‌ قرار دهند. يكي از ديگر ويژگي‌هاي اين سيستم‌عامل كه به نظر مي‌رسد مورد توجه علاقه‌مندان به كامپيوتر قرار گيرد، امكان استفاده از فروشگاه ويندوز يا Windows store در اين سيستم‌عامل است.

به عبارت ديگر، با افزودن اين ويژگي به سيستم‌عامل ويندوز علاوه بر اين كه امكان خريد برنامه‌ها و بازي‌ها براي سخت‌افزارهايي نظير Lap pc يا همان سخت‌افزار اختصاصي ويندوز 8 وجود دارد، برنامه‌ها و تنظيمات سيستم‌عامل به كامپيوتر وابسته نبوده و مي‌توانند به راحتي و از طريق سيستم‌هاي مختلف نيز پاسخگوي نيازهاي كاربر باشند.

فناوري تشخيص چهره در ويندوز 8

يكي از تغييرات ظاهري ايجاد شده در ويندوز 8 نسبت به نسخه‌هاي قديمي ويندوز، منوي شروع كاملا متفاوت آن است كه طرح قطعه‌اي شكل رنگارنگي دارد. در اين منوي شروع به جاي صفحات وب، نشانگرهايي براي برنامه‌هاي ثابت و برنامه‌هايي كه به طور زنده در اين سيستم پخش و اجرا مي‌شوند، در نظر گرفته شده است كه پيام‌ها در آنها به طور مداوم به‌روزرساني مي‌شود. با توجه به اين كه اين سيستم‌عامل به طور اختصاصي براي تبلت‌ها طراحي شده است كاربران تنها مي‌توانند با كشيدن انگشت دستشان روي صفحه برنامه‌هاي مختلفي را روي صفحه نمايشگر به نمايش گذارند. سيستم‌عامل ويندوز 8 نيز اين امكان را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد تا بتوانند به طور همزمان برنامه‌هاي مختلف را به روشي ساده و تنها با كشيدن و انداختن پنجره برنامه مورد نظر روي صفحه اصلي نظاره‌گر باشند. اين سيستم با جستجوگر اينترنتي جديد مايكروسافت‌ يعني اينترنت اكسپلورر 10 (Internet explorer 10) سازگاري دارد.

به‌رغم اين كه مايكروسافت‌ هنوز اعلام نكرده است كه چه زماني اين نرم‌افزار را در اختيار كاربران قرار خواهد داد،‌ اما به نظر مي‌رسد كه اين اقدام جديد مايكروسافت‌ گام مهمي است براي رسيدن به هدف اصلي كه همان رقابت با برنامه‌هاي لمسي آيپد است.

به گفته كارشناسان مايكروسافت‌ در سيستم‌عامل جديد ويندوز ارتباط با USB و بلوتوث و همچنين رمزگذاري‌ هاردديسك در مقايسه با نسخه‌هاي قبلي در مدت زمان كوتاه‌تري انجام مي‌شود.

پيش از اين، استفاده از فناوري تشخيص چهره در محصولات جديد HP و ASUS مورد توجه قرار گرفته بود و با توجه به استقبال گسترده كاربران، مايكروسافت‌ نيز تصميم گرفته است امكاناتي نظير حساسيت به نور محيط و تشخيص چهره كاربر براي ورود و خروج به برنامه‌هاي مختلف را به عنوان يكي از ويژگي‌هاي مهم اين سيستم‌عامل مورد توجه قرار دهد. قرار است به همراه اين سيستم‌عامل يك سخت‌افزار اختصاصي هم ارائه شود كه LaP PC نام دارد و كاملا منطبق با ويندوز 8 طراحي و ساخته شده است.

علاوه بر اين، بسياري از شركت‌هاي عرضه‌كننده محصولات نرم‌افزاري نيز در تلاش هستند تا محصولات جديدي را براساس ويژگي‌هاي اين سيستم‌عامل به بازار عرضه كنند تا بتوانند پاسخگوي نيازهاي كاربران باشند آنچه مسلم است اين كه مايكروسافت‌ در سال‌هاي اخير همواره در تلاش بوده تا در حد امكان فاصله زماني بين عرضه نسخه‌هاي جديد سيستم‌هاي عامل خودرا كاهش دهد و شايد بتوان گفت اين شركت به طور متوسط هر 4 سال يك‌بار، نسخه ويندوز را به‌روزرساني مي‌كند. به‌رغم اين كه بررسي‌هاي آماري انجام‌شده توسط كارشناسان مايكروسافت‌ نشان داده است كه هر ثانيه، 7 نسخه از ويندوز 7 در سطح دنيا به فروش مي‌رسد، اما مايكروسافت‌ همچنان در تلاش است تا نسخه بعدي ويندوز را هر چه سريع‌تر و با ويژگي‌هاي كارآمدتري در اختيار كاربران قرار دهد.



:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1391
بازدید : 177
نویسنده : امیر امرائي
هرگونه سرنوشت مرگبار برای زمین در 21 دسامبر 2012 میلادی دروغ و بی اساس می باشد

بعد از این همه گمانه زنی و بحث در مورد سال 2012 حالا ناسا هم تصمیم گرفته تا با این دروغ و ادعای پوچ بجنگند. آقای دون یومانس مدیر دفتر اجرام مجاور زمین ناسا یک فلم ویدیویی و یک مقاله ارایه نموده که حاوی واقعیت های علمی در مورد اتفاقات آسمانی سال 2012 می باشد.
آقای یومانس با این کار خود توضیح میدهد که در سال 2012 هیچ اتفاقی نمی افتد. حالا ما هم خوشحالیم که این مقاله را جزو مطالب علمی برای رد پیش گویی های شوم سال 2012 برای شما ارایه میدهیم.

آقای دون یومانس پژوهشگر ارشد علمی ناسا


پایان جهان در 2012 : خبری راست یا دروغ؟




ماه و زمین از نظر سفینه فضایی گالیله در 16 دسمبر 1992، یعنی 8 روز بعد از رویارویی این سفینه با زمان. در آن زمان سفینه فضایی گالیله از فاصله حدود 6.2 میلیون کیلومتر به عقب نگاه کرد تا این تصویر زیبا را از ماه در مدار زمین بگیرد. تصویر از ناسا.
ظاهرأ در پایان سال 2012 علاقمندی خاصی به اجرام آسمانی، موقعیت و مدار آنها وجود دارد. من هم مثل شما علاقمند کتاب یا فلم خوبی در مورد اتفاقات فضایی اما فلم یا برنامه های تلویزیونی در مورد سال 2012 اساس علمی ندارد. حتی خبر های تقلبی و دروغ به نقل از ناسا نشر شده که گویا در سال 2012 یک اتفاق فضایی رخ میدهد و این اتفاق واقعیت علمی دارد.

پایان جهان در 2012 : خبری راست یا دروغ؟



نیبیرو نام یک سیاره تخیلی است که در مسیر برخورد با زمین قرار دارد، اما به سادگی می گویم که چنین چیزی اصلأ وجود ندارد. هیچ شواهد معتبری بخصوص هیچگاه تلسکوپی یا دیگر ابزار نجومی وجود چنین جسمی را ندیده و وجود آن را رد می کند. حتی هیچ شواهدی دال بر اثرات گرانشی یا جاذبه ایی این جسم بر هیچ یک از اعضای منظومه شمسی ما دیده نشده.
بناء هیچ پیشگویی معتبری برای اتفاقات نجومی در سال 2012 میلادی وجود ندارد. فعالیت خورشید همیشه بصورت یک دوره 11 ساله بوده که دوره بعدی اوج فعالیت های خورشیدی بین سالهای 2010 تا 2012 می باشد. اما زمین بطور منظم این دوره های افزایش فعالیت خورشیدی را بدون هیچگونه اثرات قابل نگرانی تجربه نموده. میدان مغناطیسی زمین به مثابه یک سپر خوب ذرات شارژ دار خورشید را همیشه دفع میکند. اما بر اساس یک دوره زمانی حدود 400 هزار ساله این قطب ها جابجا می شوند. ولی هیچ شواهدی بر تکرار این گونه جابجایی در سال 2012 وجود ندارد. حتی اگر قرار باشد این جابجایی چند صد هزار ساله میدان های قطبی آغاز شود، هیچگاه بر گردش زمین و یا بر جهت گردش محور زمین تأثیر نمی گذارد و چنین تغییر و جابجایی فقط در توان رستم دستان یا همان سوپر من فلم های تخیلی است که زمین را از جا می کند.
یگانه کشش گرانشی یا جاذبه ایی مهمی را که زمین تا هنوز تجربه کرده و همیشه تحت تأثیر آن قرار دارد، نیروی جذر و مد میان زمین و ماه است. در چند دهه آینده هم هیچگونه هم خط شدن میان سیارات پیش بینی نشده و زمین هم در سال 2012 از میان صفحه کهکشانی عبور نمی کند. در ضمن حتی اگر این گونه هم خط شدن اتفاق بی افتد، اثرات آن بر زمین بسیار کم و قابل چشم پوشی است. هر ماه دسمبر زمین و خورشید تقریبأ با مرکز کهکشان راه شیری هم خط میشوند، اما این یک اتفاق سالانه است و هیچ پیامدی هم به دنبال ندارد.
بنابرین پیش بینی تغییرات شوم یا سرنوشت مرگباری برای زمین در 21 دسمبر 2012 میلادی همه دروغ و بی اساس می باشد. در قرن های گذشته هم بار ها سرنوشت شومی برای زمین پیش بینی شده بود. خوانندگان این مقاله کاش همه فلم های دانشمند مهم نجومی آقای کارل ساگان را دیده بودند. اما برای کسانی که با کار های آقای سگان آشنا نیستند  می گویم که آقای ساگان چندین سال قبل گفته بود " ادعا های بزرگ و خارق العاده نیازمند شواهد خارق العاده اند" و باور چنین سرنوشت شوم برای زمین در سه سال بعد دور از تصور است. از سوی دیگر اگر قرار باشد چنین اتفاقی بی افتد چرا جهانیان بی تفاوت نشسته اند.
کسانی که ادعای چنین اتفاقات شوم و جدی را برای 21 دسمبر 2012 می کنند، باید ثبوت ادعای خود را هم برای مردم پیش کش کنند. کجاست شواهد این اشخاص؟ دانش این افراد برای این ادعا بر مبنای چیست؟
در واقع این افراد هیچ ثبوتی در دست ندارند و تمام ادعا ها، پیش بینی یا هر گونه اسراری که در قالب کتب، فلم های مستند و یا مقالات انترنتی در این مورد نمی تواند هیچ واقعیتی را تغییر دهد. در اخیر می گویم که هیچ ثبوت معتبری برای این ادعا ها وجود ندارد و نمی تواند هیچگونه اتفاق غیر طبیعی را برای دسمبر 2012 را ثابت بسازد.


:: موضوعات مرتبط: پیش بینی , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1391
بازدید : 171
نویسنده : امیر امرائي

شیوه‌ای جالب برای ساخت پسوردهای مقاوم

 

گروهی از کارشناسان و پژوهشگران آلمانی شیوه جدیدی برای ایجاد کلمات عبور ابداع و معرفی کرده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

 

دی نا:این شیوه که p-CAPTCHA نام دارد، توسط پژوهشگران موسسه آلمانی Max Planck Institute for the Physics of Complex systems و شرکت تحقیقاتی Axioma Research معرفی شده است.

حرف p در ابتدای واژه CAPTCHA، به لغت کلمه عبور (password) اشاره می‌کند.

این شیوه که به نظر می‌رسد از ضریب اطمینان بسیار بالایی برخوردار است، با بخش‌بندی کردن حروف کلمه عبور به دو قسمت «آسان» و «سخت» کار می‌کند.

کاربر باید بخش آسان را به خاطر بسپارد.

استفاده از بخش سخت کلمه عبور هم به یک اپلت جاوا واگذار می‌شود.

اپلت جاوا یک کپچا برای قسمت دشوار کلمه عبور ایجاد می‌کند.

به عبارت دیگر بخش ثانویه کلمه عبور، به یک تصویر کپچا تبدیل می‌گردد.

در ادامه p-CAPTCHA به صورت رمز درآمده و قسمت آسان کلمه عبور را به کار می‌گیرد.

خلاصه مراحل به این ترتیب است که کاربر برای وارد کردن کلمه عبور خود، کافی است بخش اولیه و آسان رمز عبور را وارد نماید.

سپس با ظاهر شدن p-CAPTCHA، باید تصاویر به نمایش درآمده را در کادر مربوطه درج کرده و به این ترتیب با شیوه‌ای غیرقابل دسترس، کلمه عبور نوشته می‌شود و کاربر می‌تواند به فایل یا بخش محافظت‌شده دست یابد.

این کلمات عبور به خوبی در برابر حملات موسوم به brute-force مقاوم است.

یادآور می‌شود کپچا همان خطوط کج و معوجی است که معمولاً به هنگام نظر دادن در یک سایت یا مشارکت در یک تالار گفتگوی اینترنتی نمایان می‌شود و کاربر باید برای ورود به مرحله بعد، آن خطوط و نوشته‌ها را دقیقاً در کادر مربوطه تایپ کند.

کپچا راهکاری برای مقابله با عملکرد نرم‌افزارهای مخرب است چرا که فقط یک انسان می‌تواند این نوشته‌ها و در واقع معماها را حل کند، نه یک رایانه. 

براساس گزارش سایت خبری فن‌آوری اطلاعات نوشته است: در این شیوه رمزنگاری، از الگوریتم AES نیز استفاده می‌شود و همین امر ضریب اطمینان آن را افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود تا کنون هیچ حمله‌ای علیه الگوریتم AES صورت نگرفته‌ و هیچ ضعف تئوریکی در این الگوریتم شناخته نشده است.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 269
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 550
بازدید ماه : 550
بازدید کل : 83757
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com