عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
بازدید : 324
نویسنده : امیر امرائي

219-7.JPGمحققان سوئدی موفق به تولید ماده کربنات منیزیم با بزرگترین سطح اندازه‌گیری و قدرت جذب حداکثری آب شده‌اند. 

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در علم غیر ممکن وجود ندارد و هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه دانشمندان برای دستیابی به موضوعات به ظاهر غیر ممکن علمی شود؛ محققان دانشگاه اوپسالا سوئد با تولید ماده غیر ممکن اپسالیت (Upsalite) این مسئله را ثابت کرده‌اند.

 

اپسالیت در حقیقت ماده کربنات منیزیم است که رکورد توانایی جذب حداکثری آب و سطح اندازه گیری را به نام خود ثبت کرده است.

 

اشکال منظم کربنات منیزیم در طبیعت تولید می شوند، اما ساخت اشکال نامنظم فاقد آب بسیار دشوار است.

 

محققان بخش نانوتکنولوژی و مواد کاربردی دانشگاه اوپسالا به سرپرستی «خوان گومز توره» در تحقیقات خود دریافتند که کربنات منیزیم در طی فرآیندهای کم دما و ساده قابل تولید است.

 

این دستاورد علمی مانند بسیاری از اکتشافات دیگر در اثر یک اشتباه بدست آمد؛ برخی از مواد آزمایش بصورت کاملا تصادفی برای چند روز در محفظه واکنش باقی ماندند و با بررسی مجدد محفظه، محققان یک ژل سفت را مشاهده کردند که با خشک کردن، ماده غیر ممکن تولید شد.

 

در طی یکسال و با انجام آزمایشات مختلف و استفاده از تکنیک های متفاوت، سنتز این ماده غیر ممکن اثبات شد.

 

اصلی ترین ویژگی این کشف، خواص ممتاز ماده غیر ممکن اپسالیت است؛ این ماده دارای بزرگترین سطح اندازه‌گیری شده برای کربنات قلیایی معادل 800 متر مربع در هر گرم است که آن را در طبقه بسیار منحصر بفرد مواد متخلخل جای می دهد.

 

مواد سطح شامل سیلیس، زئولیت‌ها و نانولوله‌های کربنی هستند؛ این ماده همچنین دارای حفره‌های توخالی است که امکان تعامل بهتر با محیط را فراهم می‌کند، بطور مثال اپسالیت قادر به جذب حدکثری آب در رطوبت نسبی کم است.

 

خواص منحصر به فرد ماده غیرممکن، امکان استفاده از آن را در کاربردهای صنعتی مختلف از جمله جمع‌آوری زباله‌های سمی، مواد شیمیایی و نشت نفت فراهم می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: دانشمندان , سیلیس , نانولوله‌ , خواص , علمی , دانشگاه اوپسالا ,
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1391
بازدید : 233
نویسنده : امیر امرائي

  

 

 

گرانترین اسپیکر جهان

 

 

گرانترین اسپیکر جهان چیزی حدود پنج میلیون دلار قیمت دارد.

 

بر اساس اعلام مجله های فای چویس، اسپیکر تولیدی شرکت Hart Audio D&W کارهایی انجام می‌دهد که هیچ اسپیکر دیگری در جهان قادر به انجام آنها نیست و البته قیمت این اسپیکر نیز در نوع خود منحصر به فرد است.

بر این اساس این اسپیکر منحصر به فرد حدود چهار میلیون و 720 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و بی‌شک این اسپیکر گرانترین اسپیکری است که تا کنون در جهان تولید شده است.

 

از این اسپیکر بسیار گران‌قیمت طلایی تنها یک جفت ساخته شده است و البته شما می‌توانید نمونه ارزانتر آن را نیز سفارش دهید که تنها 62 هزار و 800 دلار قیمت دارد.

 

در این اسپیکر منحصر به فرد قطعات بسیار با کیفیتی استفاده شده است و البته بسیار هم سنگین است و وزن آن 110 پوند معادل 50 کیلوگرم اعلام شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: گرانترین , اسپیکر , جهان , Hart Audio D&W , مجله ,
تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1391
بازدید : 201
نویسنده : امیر امرائي

  

 

 

چگونه لپ تاپ خیس شده را زنده کنیم؟

 

 

بر طبق آمارهای یکی از شرکت های بیمه ، ازبین عوامل خرابی و ایجاد مشکل در بین کامپیوترهای قابل حمل ریختن مایعات بر روی آنها رتبه چهارم را دارد. از لحظه ای که این اتفاق شروع به رخ دادن میکند و مایع در حال سرازیر شدن بر روی دستگاه است  تا وقتی که روی آن فرود آید تنها چند لحظه فرصت دارید تا باتری را از لپ تاپ خارج نمایید و همچنین آداپتور دستگاه را از برق بکشید. هرچه سریعتر این کار را انجام دهید شانس بیشتری برای سالم نگه داشتن لپ تاپ خود خواهید داشت.

1- خشک کردن با هوا
اگر فقط چند قطره ار مایعی تمیز بر روی اپ تاپ ریخته است معقولانه ترین راه این است که لپ تاپ را به حال خود در هوای آزاد رها کنید تا به طور طبیعی خشک شود. لپ تاپ را بر
عکسکرده و درب آنرا باز بگذارید و به حالت عدد هشت روی سطحی قرار دهید تا هوا بتواند به راحتی بین دکمه های کیبورد جریان داشته باشد. همچنین میتوانید لپ تاپ را روبروی یک فن هم قرارا دهید. از هوای گرم به هیچ وجه استفاده نکنید چراکه امکان آب شدن قطعات پلاستیکی درون لپ تاپ وجود دارد و همچنین ممکن است که به سی پی یو فشار وارد شود. پس از اینکه لپ تاپ را به مدت دو روز به همین حالت گذاشتید حال با لمس کردن اطراف محل ریخته شدن آن مایع مطمئن شوید که خیسی از بین رفته باشد.

2- خشک کردن با یک ماده رطوبت گیر
اگر مایع بطور عمقی وارد لپ تاپ شد میتوانید آنرا با استفاده از یک مکنده رطوبت بیرون بکشید.(مثل ژل سیلیکا یا برنج) به یک جعبه برای قرار دادن لپ تاپ درون آن یا یک پلاستیک درب دار نیاز داریم تا بتوانیم لپ تاپ را به همراه آن ماده خشک کننده درون آن قرار دهیم و با بستن درب آن از محیط بیرون جدا سازیم. پس از پر کردن آن جعبه با مقدار کافی برنج حال باید لپ تاپ را درون آن قرار دهیم و درب جعبه یا پلاستیک را بطور کامل ببندیم تا هیچ هوایی نتواند وارد شود. تا 2 روز جعبه را به این حالت رها کنید. پس از باز کردن جعبه ، به کمک یک پارچه نرم برنجها و خرده های آن را از روی لپ تاپ پاک کنید و لپ تاپ را روشن کنید.

3- کیبورد را دربیاورید
کیبورد لپ تاپ یکی از راحت ترین و سریعترین مدخل ها برای ورود مایعات به درون لپ تاپ میباشد. گاهی اوقات برای خشک کردن تمامی مایعات نفوذ کرده در سیستم مجبور به بیرون آوردن تک تک دکمه های کیبورد هستیم. ابتدا تمام مایعی که روی بدنه لپ تاپ قابل رویت است را با یک پارچه نرم پاک کنید. پس از برداشتن کیبورد طبق آنچه در دفترچه راهنمای لپ تاپ یا سایت آن نوشته شده است ، باید یک پارچه نرم و تمیز را با استفاده از یک تمیز کننده که چرب نباشد نمدار کنید و روی قطعات لپ تاپ بکشید تا اثر آن مایع از بین برود.

4- الکل
اگر لپ تاپ شما بطور کامل درون مایعی فرو رفت، تنها تمیز کردن و خشک کردن قطعات آن کافی نیست و مطمئنا هنوز مقداری مایع درون برخی قسمت های آن باقی مانده است. از یک تمیزکننده خالص با درصدخلوص 99 درصد مثل الکل ایزوپروپیل برای از بین بردن مایع ریخته شده استفاده کنید. اگر از الکل با درصد کمتری استفاده کنید امکان اینکه پس از تبخیر الکل هنوز مقداری از آن مایع مانده باشد وجود دارد. یک جعبه به اندازه کافی بزرگ را پر از این الکل کنید و لپ تاپ را برای چند دقیقه درون آن قرار داده و بچرخانید بطوریکه الکل به تمام قسمت های درونی آن نفوذ پیدا کند. پس از انجام این کار و خارج کردن لپ تاپ، آن را 2 روز به حال خود رها کنید تا الکل موجود تبخیر شود.

5- قطعات دستگاه خود را جدا کنید
اگر هیچکدام از روش های بالا کارامد نبود و شما به توانایی خود در جدا کردن قطعات لپ تاپ از یکدیگر ایمان دارید میتوانید قطعات را از یکدیگر جدا کرده و یکی یکی تمیز کنید. این روش میتواند خطرناک باشد پس بهتر است دقیقا طبق آنچه بر روی سایت شرکت سازنده لپ تاپ نوشته شده است شروع به جدا کردن قطعات کنید. پس از جدا کردن قطعات هر فطعه را با یک پارچه کتان آغشته به الکلی که در مرحله 4 گفتیم تمیز کنید. این قطعات باید برای 48 ساعت پس از تمیزکاری به حال خود رها شوند و سپس دوباره سرهم شده و کامپیوتر را روشن نمائید.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: لپ تاپ , لپ تاپ خیس , خیس , زنده , ایجاد مشکل , خشک کردن با هوا , خشک کردن , قابل حمل , رطوبت گیر , ماده , الکل , دستگاه , مایع ,
تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1391
بازدید : 186
نویسنده : امیر امرائي

 

رفتارهای عجیبی که انسانها در داخل آسانسورها انجام می دهند! 
 

اگرچه میانگین حضور انسان در آسانسورها طی روز کمتر از دو دقیقه است، پژوهش‌های جدید نشان داده که چیزهای عجیبی می‌تواند در این مدت کوتاه اتفاق بیفتد.
در حالی که بیشتر مردم از رفتار استاندارد که ایستادن روبه‌روی در آسانسور و صحبت نکردن با دیگران پیروی می‌کنند، پژوهش جدید یک سایت آنلاین کاریابی در آمریکایی موسوم به CareerBuilder به شرح برخی از رفتارهای عجیب و سؤال‌برانگیز مشاهده شده افراد در زمان بالا و پایین رفتن آسانسور پرداخته است.
از جمله این رفتارهای عجیب می‌توان به شوخی‌های خارج از عرف،‌ تعویض پوشک بچه، تمیز کردن دندانها، 
ناخن گرفتن، مشت‌زنی، جابجایی تمام وسایل با آسانسور، با سر فشار دادن به دکمه آسانسور به خاطر دستان پر و .... اشاره کرد.
اما در حالت کلی این پژوهش نشان داده که کارکنان آسانسورها بیشتر آن دسته از افرادی را که در زمان سوار شدن با تلفن خود صحبت می‌کنند، آزاردهنده توصیف کرده‌اند. از دیگر رفتارهای آزاردهنده به گفته این کارکنان، می‌توان به مواردی که در این پژوهش آمده اشاره کرد:
نگه نداشتن در هنگامی که دیگران در حال ورود به داخل آسانسور هستند.
عدم رعایت فضای شخصی افراد با وجود فضای خالی زیاد
ورود به زور به درون آسانسور پر
بیرون نرفتن از آسانسور برای خروج دیگر مسافران
باز نگه داشتن آسانسور برای زمان طولانی در انتظار رسیدن فرد دیگر
عدم رعایت صف انتظار برای استفاده از آسانسور
استفاده از آسانسور برای رفتن به یک تا دو طبقه بالاتر بجای استفاده از پله‌ها
انتخاب دکمه اشتباه و توقف آسانسور در طبقات بیشتر
نگاه به جهات دیگر بجای ایستادن به سمت در
از دیگر یافته‌های کلیدی این پژوهش، اعتراف 16 درصد از کارکنان حاضر در آسانسور، به بستن مغرضانه در هنگام نزدیک شدن یک انسان و 16 درصد دیگر به ترس از گیر کردن در آسانسور به دلیل یک نقص بوده است. این پژوهش بر مبنای بررسی‌‌های سه هزار و 892 کارمند تمام وقت آمریکایی انجام شده است.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: رفتار , عجیب , آسانسور , خارج , پژوهش , جدید , صف انتظار , آزاردهنده , مبنا , دکمه اشتباه , کارکنان ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391
بازدید : 182
نویسنده : امیر امرائي

صندلی خودروی فورد، ضربان قلب راننده را کنترل می کند

 

حمله قلبی در هنگام رانندگی اتفاق نادری نیست و برای برخی افراد در جاده و خیابان رخ می دهد. در چنین مواقعی به خصوص اگر فرد در جاده پشت فرمان سکته بکند، جان خودش و افرادی که در اتوموبیل های نزدیک هستند به خاطر احتمال تصادف به شدت در خطر می افتد. ‏ ‏ حالا شرکت خودرو سازی فورد یک راه حل مناسب برای این مشکل پیدا کرده است. روی این صندلی راننده ۶ عدد سنسور مخصوص تعبیه شده که قادر است وضعیت قلب راننده را درست مانند یک دستگاه ‏ نوارقلب (الکتروکاردیوگراف) ‏ تحت نظر بگیرد. جالب اینجا است که این سنسورها به گونه هستند که نیاز به تماس مستقیم با بدن راننده ندارند و از روی لباس هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند. ‏ ‏ علاوه بر این، فورد آنها را به گونه ای تعبیه کرده که برای افراد با سایز و قد متفاوت کاملا مناسب هستند و نیازی به جابجایی آنها برای افراد مختلف نیست. ‏ ‏ در صورتی که راننده هنگام رانندگی دچار حمله قلبی بشود صندلی فورا متوجه شده و اطلاعات را به سیستم ایمنی خودرو منتقل می کند تا اتومبیل را به گونه ای ایمن و بدون تصادم با دیگر خودرو ها متوقف بکند. ‏ ‏ فورد این طرح را فعلا به صورت آزمایشی آغاز کرده اما اعلام کرده که سیستم جدید در همین مرحله هم بسیار خوب و با دقت عمل کرده. به گونه ای که در ۹۵ درصد تست های انجام شده با موفقیت عمل کرده است.

 



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: صندلی , خودرو , صندلی خودرو , ضربان قلب , صندلی خودروی فورد , راننده , کنترل ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391
بازدید : 173
نویسنده : امیر امرائي

<a href="http://tehrankids.com" _fcksavedurl="http://tehrankids.com" >نوکیا</a> Oro تلفنی با روکش چرم و طلا

 

امروز نوکیا تلفن جدیدی را معرفی کرد تا کسانی که پول ها روی دستشان بیکار مانده و حاضر نیستند چند ماه دیگر برای گوشی های ویندوز فون صبر کنند را راضی کند. ‏

نوکیا Oro تلفنی است با نمایشگر 3‪.‬5 اینچی از نوع AMOLED و قابلیت ضبط ویدیو 720p به همراه یک دوربین 8 مگاپیکسلی و رادیو. ‏

سیستم عامل نیمه زنده سیمبیان هم روی آن نصب شده چون فعلا نوکیا انتخاب دیگر نداشته است. اما این شرکت سعی کرده کمبود سیستم عامل را با یک ظاهر متفاوت حل کند. روی این تلفن و اطراف بدنه، با لایه ای نازک از طلای ۱۸ عیار پوشانده شده و قسمت پشت تلفن هم از چرم واقعی است. ‏

نوکیا می گوید این تلفن را برای کسانی ساخته که به دنبال تلفن هایی با ظاهر فوق العاده و کیفیت برتر هستند. ‏

اگر می خواهید نوکیا Oro را داشته باشید باید ۱۱۳۰ دلار ناقابل پرداخت کنید و البته در این قیمت هزینه مالیات هم محاسبه نشده است.

 



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: نوکیا , نوکیا Oro , چرم و طلا , طلا , روکش چرم و طلا , روکش چرم و طلا , تلفنی با روکش چرم و طلا , تلفن جدید , نمایشگر , ضبط ویدیو , پول ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 133
نویسنده : امیر امرائي

چطور به کمک تکنولوژی به یک خواب راحت برسیم؟

یک خواب راحت و آسوده چیزی است که نمی شود برای اهمیت آن معادلی پیدا کرد. شاید بسیاری از ما حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده بیخوابی یا بدخوابی را تجربه کرده ایم بیخود نیست که آرزوی خواب خوش، در اکثر فرهنگها یک حرف خیرخواهانه حساب میشود و البته محروم کردن از خواب هم یک روش اعمال فشار (از بدترین نوع آن) به شمار می آید.


کسانی که دچار بدخوابی میشوند به هر دری می زنند تا از این کابوس رهایی پیدا کنند؛ رژیم می گیرند، غذاهای خاصی را قبل از خواب می خورند و بعضی غذاها را نمی خورند. فعالیت روزانه خود را کنترل می کنند یا در مورد رختخواب خود وسواس به خرج می دهند، اما دریغ از یک لحظه خواب خوش! یعنی هیچکدام از این روشها فایده ای ندارد؟ چاره چیست؟


نویسنده لایف هکر که خودش برای مدتی از نعمت خواب خوش محروم بوده و روشهای مختلفی را هم امتحان کرده، اعتقاد دارد بدون در دست داشتن ابزاری که بتوان با آن کیفیت خواب را سنجید، نمی شود از میزان تاثیر این روشها برای هر فرد مطمئن شد. خوشبختانه ابزارهای مناسبی برای این کار به بازار عرضه شده اند. این ابزارها که قیمت آنها از مفت و مجانی تا حدود 200 دلار می رسد، به شما کمک می کنند که طرح خواب خود را بشناسید، تاثیر عوامل مختلف را در کیفیت خواب خود دقیقا بسنجید و از نتیجه به دست آمده برای بهبود برنامه خواب خود کمک بگیرید. در ادامه مطلب با معرفی این ابزارها و روش بهینه استفاده از آنها با ما همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 160
نویسنده : امیر امرائي

کابل HDMI و تلویزیون full HD یعنی چی؟

 

 

اچ دی ام ای HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface است که معنای آن “رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا” می باشد. این رابط می تواند اطلاعات صوتی و تصویری را به صورت غیر فشرده از یک دستگاه به یک دستگاه دیگر ارسال می کند. البته هم دستگاه فرستنده باید قابلیت ارسال اطلاعات به صورت غیر فشرده را داشته باشد و هم دستگاه گیرنده بتواند آن را دریافت کند. این عدم فشرده سازی باعث افزایش کیفیت نمایش تصاویر می شود. دستگاههای فرستنده می توانند دی وی دی پلیرها، بلوری پلیرها، دوربین های اچ دی، کنسول های بازی و … باشند. در واقع دستگاههایی که پورت اچ دی ام ای دارند را اچ دی HD یا فول اچ دی Full HD می گویند.

در رابط های ویدیوئی قبلی، همیشه کابل های صدا جدا بودند، اما در اچ دی ام ای با آن پهنای باند وسیع دیگر نیازی به کابل صدا نیست. اچ دی ام ای به غیر از کانال های ویدیوئی با داشتن ۸ کانال مجزا برای انتقال صدای غیر فشرده، نیاز کاربر از چند کابل را رفع می کند. با وجود رابط HDMI تنها یک پورت و یک کابل می تواند تمام انتقال های صوتی و تصویری را انجام دهد.
اچ دی ام ای HDMI از فرمت های استاندارد ویدیوئی، ویدیوهای با کیفیت و اچ دی پشتیبانی می کند. از سال ۲۰۰۵ به بعد تلویزیون های جدید با ورودی اچ دی ام ای ساخته و عرضه می شدند. همیشه کارشناسان می گویند که تلویزیون هایی بخرید که بیش از یک پورت اچ دی ام ای دارند، چرا که شاید شما بخواهید بیش از یک وسیله با خروجی اچ دی به تلویزیونتان وصل کنید، هرچه پورت اچ دی ام ای بیشتر، بهتر.


:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 162
نویسنده : امیر امرائي

توربین بادی قدرتمند Vestas با ارتفاعی سه برابر برج آزادی تهران

باد همیشه می وزد. و اگر بتوانید از این موهبت خدا دادی انرژی (و پول) در بیاورید، منفعت بزرگی نصیب تان شده است. خب، این همان کاری است که شرکت Vestas قصد دارد با استفاده از V164-7.0 MW انجام دهد. یک توربین بادی بسیار عظیم که بیش از ۱۸۷متر ارتفاع دارد (تقریبا سه برابر ارتفاع برج آزادی و نصف ارتفاع برج میلاد ).


و تازه وقتی هوش از سرتان می پرد که بدانید پره های این توربین، دایره ای به قطر ۱۶۴ متر می سازند. البته میزان انرژی تولید شده توسط این غول آهنی بیشتر تحت تاثیر قرارتان خواهد داد. اولین نمونه V164 که قرار است در اواخر ۲۰۱۲ ساخته شود، توان تولید ۳۰هزار مگاوات بر ساعت برق را به صورت سالانه دارد. یعنی این گجت کوچک! مصرف نزدیک به ۲۷۸۷ خانه شهری را تامین خواهد کرد. البته به شرط اینکه باد بوزد!



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 148
نویسنده : امیر امرائي

سفر در زمان غیر ممکن است، مگر آن‌ که...

 

رؤیای سفر در زمان سال‌هاست که ذهن انسان را به خود مشغول کرده؛ اما شبیه‌سازی مهبانگ با استفاده از متامتریال، نشان می‌دهد تا زمانی که آنتروپی در جهان رو به افزایش است، حرکت پیکان زمان مع نخواهد شد.

 

خبر آنلاین:اگر از علاقمندان به سفر در زمان باشید، حتما سری «بازگشت به آینده»، دکتر امت براون و خودروی دلورین او را که یک ماشین‌ زمان تمام‌عیار بود، به خاطر می‌آورید. آزمون تازه محققان دانشگاه مریلند که با شبیه‌سازی مهبانگ در فضایی بند‌انگشتی اجرا شده، نشان می‌دهد رؤیایی سفر در زمان در دنیای ما محقق نخواهد شد و باید به تماشای ماشین‌های زمان در آثار علمی‌تخیلی اکتفا کنیم.

به گزارش نشنال‌جئوگرافی، ایگور اسمالیانینو و یو- جو هانگ از دانشگاه مریلند، با استفاده از خواص متامتریال، دستگاهی ابداع کرده‌اند که نشان می‌دهد «پیکان زمان» تنها در یک جهت حرکت خواهد کرد و قادر نیست با بازگشت مجدد روی مسیر پیشین، اثر بروز وقایع و رخدادها را از میان ببرد.

متامتریال برای ایجاد فضای سه‌بعدی
دستگاه شبیه‌سازی که توسط محققان دانشگاه مریلند ساخته شده، با 20 میلی‌متر طول از قرار گرفتن رشته‌های طلا و پلاستیک به تناوب در کنار یکدیگر ایجاد شده و ساختاری دارد که می‌تواند جهت پرتوهای نور را منحرف کند.

ماده به کار گرفته‌شده در این دستگاه نوعی متامتریال است که در سال‌های اخیر انواع دیگر آن برای تولید شنل نامرئی یا ابرعدسی‌ها که می‌توان به وسیله آنها طول‌موج‌های کوتاه‌تر از طول‌موج مرئی را تماشا کرد، استفاده شده‌اند.

متخصصان اخترفیزیک نیز با استفاده از خواص این ماده به ایجاد سیاهچاله‌ مصنوعی و شبیه‌سازی جهان‌های موازی دست زده‌اند.
شیوه استفاده محققان دانشگاه مریلند از این ماده نیز جالب‌توجه است. به دلیل خاصیت منحصربه‌فرد متامتریال در انحراف نور، معادلاتی که عبور ذره در زمان را نشان می‌دهند، مشابه معادلاتی خواهند بود که حرکت فوتون‌ها و دیگر ذرات کوانتومی مانند پلاسمون‌ها -ذراتی که از ارتعاش الکترون‌های آزاد در محیط پلاسما شکل می‌گیرند- را توضیح می‌دهند.

اسمالیانینو می‌گوید: «در این نوع مواد، حرکت پلاسمون‌ها بسیارشبیه به حرکت ذرات در فضای مین***سکی (چهاربعدی) خواهد بود. در نتیجه این ابزار مدل کوچکی از جهان 4بعدی را ایجاد خواهد کرد که حرکت افقی در سطح متامتریال معرف حرکت سه‌ بعد فضایی و حرکت عمودی مشابه حرکت بعد چهارم یعنی زمان خواهد بود».

جهان بی‌نظم‌تر از آن است که به زمان فرصت بازگشت بدهد
اسمالیانینو و هانگ، برای آزمون نهایی و شبیه‌سازی مهبانگ در متامتریال از پرتو لیزر سبز استفاده کردند. این پرتو با تحریک اتم‌های طلا باعث تولید پلاسمون‌ها شد و پلاسمون‌ها مانند آن‌چه در مهبانگ پیش‌بینی می‌شود، تنها از یک نقطه به اطراف منتشر شدند اما هر چه بیشتر از یکدیگر فاصله می‌گرفتند، بی‌نظمی در آنها واضح‌تر می‌شد.

مطابق قانون دوم ترمودینامیک، آنتروپی (بی‌نظمی) در سیستم‌های بسته با گذشت زمان افزایش می‌یابد و این دقیقا اتفاقی است که در این سیستم نیز رخ داده است.

اگر سفر در زمان در دنیای ما ممکن باشد، باید در این مدل پلاسمون‌ها بتوانند عینا مسیری را که پیش از این طی کرده‌اند، دوباره طی کنند. آنتروپی سیستم، عبور از مسیر پیشین را غیرممکن خواهد کرد و می‌دانیم که این آنتروپی با گذشت زمان باز هم در حال افزایش است.

نتیجه اینکه اگر این آزمایش بی‌نقص باشد، باید رؤیای سفر در گذشته و آینده را برای همیشه فراموش کنیم. اما این آزمایش مخالفانی هم دارد که استفاده از متاتریال و خواص آنرا چندان صحیح نمی‌دانند، به شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای و نتایج حاصل از آن اعتماد بیشتری دارند یا از نظر آنها این آزمون بسیار پیش‌پا‌افتاده طراحی شده است.

آندریاس آلبریخت، کیهان‌شناس دانشگاه کالیفرنیا که یکی از این مخالفان است، ایده جالبی دارد، او می‌گوید: «سفر در زمان تنها به نقطه‌ای بستگی دارد که دارید روی آن زندگی می‌کنید. شاید این سفر در جهان ما غیرممکن باشد اما می‌توانید جهان دیگری را تصور کنید که آنتروپی آن مرتب در حال افزایش و کاهش است. در این جهان فنجان‌های شکسته به حالت اول‌شان برخواهند گشت، پیرها جوان می‌شوند و همه چیز باز هم طبیعی است. فکر نمی‌کنید بهتر باشد ما هم کمی ذهنیت‌مان در مورد گذشته، حال و آینده را تغییر بدهیم».



:: موضوعات مرتبط: پیش بینی , فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 164
نویسنده : امیر امرائي

این یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست. بلکه یک دوربین عکاسی قدیمی Leica 0-series است که در سال ۱۹۲۳ تولید شده است. با وجود اینکه سنسور اش حتی از نوع CCD هم نیست اما با غرور لقب گران ترین دوربین عکاسی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

گران ترین دوربین عکاسی جهان(+<a href="http://tehrankids.com" >عکس</a>)

 

روز گذشته در یک حراجی این دوربین ۸۸ ساله با قیمتی فوق العاده توسط یک مشتری خریده شد تا یک رکورد جدید در قیمت دوربین های عکاسی به ثبت برسد. به نظر من بد نیست شما هم در انباری قدیمی خانه پدربزرگ نگاهی بیاندازید شاید یک دوربین عتیقه گران قیمت در آنجا پیدا کردید.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 165
نویسنده : امیر امرائي

کابل HDMI و تلویزیون full HD یعنی چی؟

 

 
 

اچ دی ام ای HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface است که معنای آن “رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا” می باشد. این رابط می تواند اطلاعات صوتی و تصویری را به صورت غیر فشرده از یک دستگاه به یک دستگاه دیگر ارسال می کند. البته هم دستگاه فرستنده باید قابلیت ارسال اطلاعات به صورت غیر فشرده را داشته باشد و هم دستگاه گیرنده بتواند آن را دریافت کند. این عدم فشرده سازی باعث افزایش کیفیت نمایش تصاویر می شود. دستگاههای فرستنده می توانند دی وی دی پلیرها، بلوری پلیرها، دوربین های اچ دی، کنسول های بازی و … باشند. در واقع دستگاههایی که پورت اچ دی ام ای دارند را اچ دی HD یا فول اچ دی Full HD می گویند.

در رابط های ویدیوئی قبلی، همیشه کابل های صدا جدا بودند، اما در اچ دی ام ای با آن پهنای باند وسیع دیگر نیازی به کابل صدا نیست. اچ دی ام ای به غیر از کانال های ویدیوئی با داشتن ۸ کانال مجزا برای انتقال صدای غیر فشرده، نیاز کاربر از چند کابل را رفع می کند. با وجود رابط HDMI تنها یک پورت و یک کابل می تواند تمام انتقال های صوتی و تصویری را انجام دهد.
اچ دی ام ای HDMI از فرمت های استاندارد ویدیوئی، ویدیوهای با کیفیت و اچ دی پشتیبانی می کند. از سال ۲۰۰۵ به بعد تلویزیون های جدید با ورودی اچ دی ام ای ساخته و عرضه می شدند. همیشه کارشناسان می گویند که تلویزیون هایی بخرید که بیش از یک پورت اچ دی ام ای دارند، چرا که شاید شما بخواهید بیش از یک وسیله با خروجی اچ دی به تلویزیونتان وصل کنید، هرچه پورت اچ دی ام ای بیشتر، بهتر.


:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 183
نویسنده : امیر امرائي

<a href="http://tehrankids.com/iphone/" _fcksavedurl="http://tehrankids.com/iphone/" title="Iphone آیفون">اپل</a> سری جدید کامپیوترهای iMac را معرفی کرد

ساعتی پیش سایت اپل سری جدید کامپیوترهای iMac را با پردازشگرهای Core i5‪/‬i7 با معماری Sandy Bridge معرفی کرد. اگر به دنبال خرید آی مک بودید حالا می توانید سری جدید را با پردازشگرهای قدرتمند و دوربین اچ دی به همراه ‏ پورت تاندربولت ‏ بخرید. ‏

این کامپیوترها با پردازشگرهای چهارهسته ای تا حداکثر سرعت 3‪.‬4GHz ارایه شده اند و مدل 21‪.‬5 اینچی دارای یک پورت تاندربولت و مدل 27 اینچی دارای دو پورت تاندربولت است. ‏

<a href="http://tehrankids.com/iphone/" _fcksavedurl="http://tehrankids.com/iphone/" title="Iphone آیفون">اپل</a> سری جدید کامپیوترهای iMac را معرفی کرد

رم هر کدام از این مدل ها 4 گیگابایت و کارت گرافیک های جدید AMD Radeon HD 6750M است. اما در صورت تمایل می توانید آنها را با مدل های 6700M یا 6970M هم جایگزین کنید. حافظه هم بین ۵۰۰ گیگابایت تا یک ترابایت و حتی بیشتر قابل انتخاب است. ‏

نمایشگر آی مک های جدید از نوع IPS است و کارت خوان SD به همراه ‏ مجیک موس ‏ یا مجیک ترک پد هم همراهشان ارایه می شود. قیمت فروش هم بین ۱۱۹۹ تا ۱۹۹۹ دلار بسته به سخت افزاری که انتخاب می کنید متغیر است. ‏



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 149
نویسنده : امیر امرائي

عینکی برای دو بعدی دیدن فیلم‌های سه بعدی

رست است که تکنولوژی بیشتر وقت‌ها به جلو می‌رود اما عقب‌گرد هم گاهی هیجان خودش را دارد. جمعیت قابل توجهی در دنیا هستند که فیلم‌های سه بعدی را دوست ندارند. بعضی‌ها آن را فقط یک مد زودگذر می‌دانند، بعضی‌ها واقعا با دیدن آن دچار سردرد می‌شوند و بعضی‌ها هم می‌گویند که تکنولوژی مربوط به این فیلم‌ها هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده تا واقعا برای زندگی روزمره مناسب باشند. ‏

‏عینک دوبعدی راه حل این آدم‌ها است. این عینک‌ها می‌توانند تصاویر سه بعدی را به تصاویر کلاسیک دو بعدی تبدیل کنند. فروش هر عینک با قیمتی حدود هشت دلار، ثابت کننده این واقعیت است که کسانی پیدا می شوند که حاضرند پول خرج کنند تا فیلمی که فقط در نسخه سه بعدی وجود دارد را به صورت دو بعدی ببیند. ‏

شیوه کار عینک هم ساده است. در یک عینک سه بعدی معمولی، هر کدام از شیشه‌ها یکی از تصاویر پخش شده روی پرده را از خودش رد می‌کند و تصویر دیگر را بلاک می‌کند و در نتیجه هر چشم تنها تصویری را می‌بیند که از دید خودش فیلمبرداری شده اما در این عینک بخصوص، هر دو شیشه مانند هم هستند و در نتیجه هر دو چشم تصویری واحد را می‌بینند و در نتیجه فیلم سه بعدی، کاملا به شکل یک فیلم دو بعدی کلاسیک به مغز منتقل می‌شود. ‏



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 171
نویسنده : امیر امرائي

تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

گروهی از دانشمندان آژانس فضایی اروپا شبیه ساز لباس فضانوردی و یک کاوشگر بدون سرنشین که در سفر آینده به مریخ می توانند شرکت داشته باشند را در بیابانی در اندلس اسپانیا آزمایش کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان امیدوارند که این فناوری پیشرفته لباسهای فضانوردی بتواند در سفر آینده بشر به مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

محققان آژانس فضایی اروپا یک شبیه ساز لباسهای فضانوردی با عنوان Aouda X and و نمونه آزمایشی یک کاوشگر بدون سرنشین با عنوان "یوروبات" را در بیابان "ریو تینتو" واقع از اندلس اسپانیا تست کردند.

این بیابان شباهتهای بسیاری به مریخ دارد و این تیم تحقیقاتی با سفر به اسپانیا این فرصت را یافتند که فناوریهای خود را بر روی خاکی که از نظر ژئولوژیکی و مواد شیمیایی شرایط بسیار نزدیکی به شرایط خاک سیاره سرخ دارند آزمایش کنند.

این بیابان محتوی یک ماده معدنی به نام "ژاروسیت" است که این ماده در خاک مریخ نیز به میزان فراوان وجود دارد و یکی از علل سرخی سیاره سرخ است.

دانشمندان اسا توضیح دادند که آزمایش Aouda X و "یوروبات" همانند "آخرین تمرین" برای بزرگترین سفری است که تمدن بشر تاکنون انجام داده است.

این تیم که عضو "گردهمایی فضایی اتریش" هستند این فناوری را که توسعه آن 3 سال به طول انجامیده است، آزمایش کردند.

در لباس فضانوردی Aouda X از سیستمها و رایانه های پیشرفته ای استفاده شده است که به فضانوردان کمک می کنند در برابر شرایط مریخ مقاومت کنند.

"فیلیپ شونیانز"، رئیس بخش پروژه های روباتیک آژانس فضایی اروپا در خصوص نمونه آزمایشی "یوروبات" که در بیابان "ریو تینتو" آزمایش شد توضیح داد: "این یک روبات با قدرت برجسته بینی و دو بازو است که می توانند به خوبی کار کنند. این روبات می تواند هر کار سخت، خطرناک و ملال آور برای فضانوردان را با دقت بالایی انجام دهد."

مریخ در منظومه شمسی نزدیکترین سیاره به زمین است باوجود این برای رسیدن به سیاره سرخ انسان باید 35 میلیون مایل را بپیماید.

براساس گزارش دیلی میل، "اسکات هاولند"، رئیس سیستمهای انسانی آژانس فضایی اروپا اظهار داشت: "واقعا هنوز تعداد فناوریهای جدیدی که فکر می کنم در سفر به مریخ به آنها نیاز داریم بسیار اندک هستند، اما من نسبت به عصری که در آن زندگی می کنیم بسیار خوشبین هستم ما این خوش شانسی را داریم که بتوانیم آنچه را که اتفاق خواهد افتاد ببینیم."

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

گام کوچکی برای بشر- لباس فضانوردی Aouda X همراه با روبات "یوروبات" در بیابانی در اندلس اسپانیا آزمایش می شود

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

سفر اکتشافی- ابزارهایی که در این بیابان آزمایش می شوند می تواند بشر را یک گام به سوی فرود به مریخ نزدیکتر کنند

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

هرچند آژانسهای فضایی علاقه خود را به ماموریتهای انسانی به سوی مریخ اظهار داشته اند اما تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی ارائه نشده است که بتواند این علاقه را به جلو براند

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

درست مثل مریخ- خاک سرخ بیابان "ریو تینتو" در اندلس اسپانیا می تواند یک نتیجه موثق را در آزمایش فناوریهای جدید آژانس فضایی اروپا ارائه کند

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

 

آزمایش شبیه ساز لباس فضانوردی

 

 

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

هرچند هیچ طرح رسمی برای ماموریت انسان به مریخ وجود ندارد اما این آزمایشات می توانند به عنوان آخرین تمرینات برای انجام بزرگترین سفر انسان باشد

 


تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ

 

دمای بسیار پایین، پرتوها و اتسمفر خطرناک تنها بخشی از شرایطی است که انسان در سفر به مریخ باید با آنها مقابله کند



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 176
نویسنده : امیر امرائي

در خانه را با تلفن همراه قفل كنيد!

 

به زودی قادر خواهيد بود به جای استفاده از كليدهای فيزيكی، در خانه را با استفاده از گوشی تلفن همراه قفل كنيد.

 

البرز نیوز : Lockitron نام یك برنامه تحت وب است كه همراه با یك بسته سخت افزاری توسط شركت Ycombinator طراحی شده و با استفاده از آن دیگر هیچ نیازی به دسته كلید نخواهید داشت.
 
 هزینه استفاده از این خدمات بسته به كیفیت و تنوع خدمات دریافتی از 295 تا 500 دلار در نوسان خواهد بود.

این سرویس به جای استفاده از خدمات بی سیم غیر ایمن وای – فای از یك سرور و كابل شبكه اینترنت كه به یك قفل الكترونیك متصل است استفاده می كند. گوشی هوشمند كاربر هم برای كنترل قفل سخت افزاری با سرور در تماس خواهد بود. این كار از طریق وب انجام می شود. بنابراین افراد می توانند از آن سوی دنیا هم در خانه خود را باز و بسته كنند.

استفاده از این خدمات با استفاده از فناوری NFC كه در فاصله چند متری از در هم عمل می كند قابل دسترس است. برای این كار استفاده از گوشی های نكسوس وان یا آیفون 5 كه قرار است با این فناوری سازگار باشد ضروری است.

سیستم یاد شده با انواع قفل ها سازگاری دارد.

شركت سازنده می گوید سخت افزار و نرم افزار تحت وب این سیستم به خوبی رمزگذاری شده تا هكرها امكان سوءاستفاده از آن را پیدا نكنند. با استفاده از این ابزار امكان طراحی كلیدهای مختلف و متعدد هم وجود دارد كه می توان با استفاده از ایمیل آنها را برای دوستان ارسال كرد تا با استفاده از آنها در صورت تمایل مالك این افراد بتوانند وارد خانه شوند.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 182
نویسنده : امیر امرائي

<a href="http://tehrankids.com" _fcksavedurl="http://tehrankids.com" >موبایل</a> خود را با خاک شارژ کنید!

 

وقتی در عصر ارتباطات، به برق دسترسی نباشد و نتوان برای شارژ کردن گوشی همراه از متداول‌ترین راه استفاده کرد، مسلما باید راه دیگری پیدا کرد که آن چیزی نیست جر کمک گرفتن از میکروب‌های موجود در خاک!

 

خبر آنلاین:شکی نیست که ساکنان کشورهای در حال توسعه، از داشتن تلفن همراه نفع زیادی می‌برند.این ادعا در زمینه بهداشت و درمان نیز صدق می‌کند، چراکه وجود تلفن‌های همراه به مردم اجازه می‌دهد تا حتی در مناطق دور‌افتاده نیز با پزشکان در تماس باشند و از نرم‌افزارهای مخصوص مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنند.

مسلما در چنین مکان‌هایی احتمال پیدا کردن یک پریز برق بسیار کم است که بتوان گوشی همراه را هم شارژ کرد. به همین خاطر است که گروهی از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی هاروارد (SEAS) در حال کار بر روی شارژری هستند که با باتری میکروبی کار می‌کند؛ سیستمی برای شارژ گوشی همراه که انرژی خود را از میکروب‌های درون خاک می‌گیرد.

 این پروژه به سرپرستی دکتر آویوا پرسر ایدن- از رابطان SEAS و عضو فعلی هیات‌علمی دانشکده پزشکی هاروارد، انجام می‌شود. دستگاه او با استفاده از سطحی رسانا، الکترون‌هایی را که توسط میکروب‌های موجود در خاک طی فرآیند سوخت و سازی و به طور طبیعی تولید می‌شوند، جمع‌آوری می‌کند. وی 14 ماه است که از همین فناوری برای تامین انرژی چراغ‌های ال.ای.دی در آزمایشگاه استفاده می‌کند.

وقتی طرح اولیه این ایده آماده شد، ایدن به عنوان بخشی از مطالعه خود، تعدادی از این شارژرها را در منطقه‌ای در صحرای آفریقا توزیع کرد. درنهایت، ایدن به این نتیجه رسید که دستگاه کامل‌شده می‌تواند در عرض چند دقیقه با استفاده از میکروب‌های خاک راه‌اندازی شود و در عرض 24 ساعت، با هزینه‌ای کمتر از یک دلار، گوشی همراه را کاملا شارژ کند.

با وجود این‌که 22 درصد از خانواده‌های ساکن در صحرای آفریقا صاحب گوشی‌های همراه هستند، اما در حال حاضر بیش از 500 میلیون نفر از آفریقایی‌ها با کمبود انرژی در منازل خود روبرو هستند. به همین خاطر، تعداد زیادی از مردم باید مسافت‌ زیادی را برای رسیدن به ایستگاه‌های شارژ گوشی طی کنند و برای هر بار شارژ، بین 50 سنت تا یک دلار بپردازند. در حالی‌که شارژرهای خورشیدی جایگزین دیگری برای حل این مسئله هستند، ایدن معتقد است که استفاده از انرژی خورشیدی هزینه‌بر است و با توجه به کمبود شبکه‌های توزیع/ تعمیر، برای چنین مناطقی حتی پیشنهاد هم داده نمی‌شوند.

ماه گذشته این پروژه از برنامه چالش‌هاب بزرگ وابسته به بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مبلغ یکصدهزار دلار آمریکا کمک‌هزینه دریافت کرد. البته در سال‌های اخیر، تلاش بی‌وقفه‌ای برای تولید انرژی‌های دوستدار طبیعت صورت گرفته و اخبار زیادی در این زمینه به گوش می‌رسد.

انرژی تجدید‌پذیر در صدر!
به گزارش اتحادیه اروپا، با به‌کارگیری سیاست‌گذاری‌های صحیح، منابع تجدید‌پذیر مانند انرژی خورشیدی، باد و نیروی محرکه برق می‌توانند تا 80درصد انرژی مورد نیاز دنیا را تا سال 2050 / 1429 پوشش دهند.

این مطالعه که توسط IPCC (هیات بین‌دولتی تغییرات جوی) اتحادیه اروپا انجام شده، تا حد زیادی با پیش‌نویس‌های پژوهشگران مطابقت داشته و طی خبری در سی‌نت نیز منتشر شده است.

گروه‌های محیط‌زیست از این گزارش به عنوان راهنمایی برای تغییر روند در مصرف سوخت‌های فسیلی یاد می‌کنند که به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی منجر خواهد شد؛ البته این تغییر روند، مستلزم هزاران میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در آغاز این راه است.

به گفته IPCC، نزدیک به 80 درصد انرژی مورد نیاز دنیا را می‌توان تا اواسط قرن حاضر از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین کرد؛ به‌شرطی که سیاست‌های عمومی صحیح از این موضوع حمایت کنند.

بر اساس این گزارش حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های پاک مثل انرژی زمین‌گرمایی یا انرژی اقیانوس می‌تواند به حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای- که در گرم شدن جهانی و وقوع سیل‌ها، خشک‌سالی‌ها، موج‌های گرما و بالا آمدن سطح دریا مقصر شناخته شده- کمک کند.

در سال‌های اخیر رشد انرژی‌های تجدید‌پذیر، به‌خصوص سلول‌های فتوولتائیک (قدرت‌زا) خورشیدی و بادی، افزایش ناگهانی داشته و گفته می‌شود که هزینه‌ها در حال کاهش هستند. در حال حاضر تنهای 12.9 درصد انرژی مورد نیاز دنیا از انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین می‌شود که قسمت اعظم آن مربوط به انرژی‌های زیستی نظیر سوخت هیزم در کشورهای در حال توسعه است که با نیروی محرکه برق، باد، حرارت وابسته به مرکز زمین، انرژی خورشیدی و اقیانوس گسترش پیدا کرده است.

مواد شیمیایی تجدیدپذیر
در کنار انرژی‌های پاک تجدید‌پذیر، بازار مواد شیمیایی تجدید‌پذیر هم داغ است؛ به گزارش سی‌نت، تعدادی از شرکت‌ها سعی دارند با استفاده از مخمرهای صنعتی، سوخت‌های زیستی و مواد شیمیایی تجدید‌شدنی تولید کنند که به این ترتیب، میکروب‌های مهندسی ژنتیک‌شده، مانند باکتری، ماده شیمیایی مورد نظر را ترشح می‌کند.

این کارخانه‌ها در پی یافتن راهی برای خروج از آزمایشگاه‌ها و ورود به فروشگاه‌ها و افزایش درآمد خود، ابتدا به سراغ مواد شیمیایی صنعتی یا مکمل‌های غذایی رفته‌اند. این مواد شیمیایی می‌توانند قیمت بیشتری نسبت به بنزین و دیزل داشته باشند!

سرمایه‌گذاری مشترک شرکت انرژی جایگزین جدید BP و شرکت هلندی مواد شیمیایی DSM می‌تواند شروع تازه‌ای برای شرکت وردزین (Verdezyne) محسوب شود و سرمایه‌ای مناسب برای راه‌اندازی یک واحد آزمایش صنعتی توسط وردزین فراهم آورد تا این شرکت بتواند اسید ادیپیک تولید کند که در تولید تار فرش یا به عنوان پیش‌ماده پلاستیک کاربرد دارد.

به گفته ای. ویلیام رادانی، رئیس شرکت وردزین، این فرآیند که از مخمرهای مهندسی ژنتیک‌شده استفاده می‌کند،‌ با طبیعت بسیار مهربان‌ترند و ارزان‌تر از نفت هستند.

بسیاری از شرکت‌های سوخت‌زیستی، نظیر Joule Unlimited و Kior ابتدا بازار سوخت‌ها را هدف گرفته بودند، اما بعد از چندین سال، تعدادی از این شرکت‌ها، با تمرکز بر مواد شیمیایی تجدیدشدنی یا دیگر محصولات توانستند بر چالش تولید سوخت پیروز شوند.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 168
نویسنده : امیر امرائي

باریک تریک تلفن هوشمند دنیا: موتورولا Droid RAZR

این تلفنی است که ساعتی پیش معرفی شد اما نمی توانیم امید چندانی به داشتن اش داشته باشیم. موتورولا Droid RAZR تحت شبکه نسل چهارم LTE کار می کند و فعلا با اپراتور ورایزون به بازار می آید بنابراین فعلا نباید منتظر ورود آن به بازار داخلی خودمان باشیم.

این یک تلفن ۴.۳ اینچی qHD Super AMOLED است که با پردازشگر دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی اش از اندروید نسخه 2.3 استفاده می کند و یک گیگابایت رم دارد. و موتورولا تمام این مشخصات فنی را در ضخامت ۷.۱ میلیمتر جا داده است.

باریک تریک تلفن هوشمند دنیا: موتورولا Droid RAZR

به تمام اینها دوربین ۸ مگاپیکسلی و محافظ گوریلا گلاس و فلاش دوگانه LED با فو خودکار را هم اضافه کنید و بدنه آلمینیومی و طراحی زیبای پشت اش را هم ببینید. دوربین Droid RAZR می تواند به صورت 1080p فیلم برداری هم بکند و باطری اش می تواند تا ۱۲.۵ ساعت در حالت مکالمه کار کند. (آن هم در شبکه LTE)

باریک تریک تلفن هوشمند دنیا: موتورولا Droid RAZR

به همراه این گوشی تعدادی لوازم جانبی هم ارایه می شود. دو داک مخصوص لپ تاپ، کیبرد بی سیم، خروجی HDMI و هدست بلوثوث هم به همراه آن قابل تهیه است.

موتورولا Droid RAZR با قیمت ۲۹۹ دلار به صورت قراردادی از ما نوامبر به فروش می رسد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 171
نویسنده : امیر امرائي

ساعت مچی هوشمند

 

این روزها بستن ساعت مچی برای عده ای بیشتر از روی عادت است تا بر حسب نیاز. اما ایده Metawatch یک ساعت است که در کنار این عادت ها می تواند کاربرد های شخصی زیادی نيز داشته باشد.

 

این ساعت ظاهری زيبا و ظريف دارد و با داشتن صفحه نمايشگری از نوع OLED سبک به نظر می رسد. در کنار امکان دانستن تقویم و زمان می توان از پيامک های ارسالی به گوشی موبایل، ايميل های رسيده به پست الکترونیک و همچنین گزارش آب و هوا و پیغام های توييتر نيز روی آن مطلع شد. حالا برای بسیاری از کارها مجبور نیستید هر بار تلفن را از جیب تان خارج کنید.

 

نحوه برقرای ارتباط اين ساعت مچی با گوشی موبایل و انواع وسایل الکترونیکی جهت اتصال و تبادل اطلاعات از طريق بلوتوث است و استفاده از آن همانند يک اسمارت فون کارایی دارد.

 

البته قرار است توسط کمپانی Fossil نیز اپليکيشن هایی برای این ساعت مچی نوشته شود تا کارايی های بيشتری برای کاربران خود داشته باشد. با توجه به باز بودن پلفترم این تلفن و همچنین امکانات اندروید تقریبا هر کاری را می توانید از طریق اش انجام بدهید. این محصول از 30 ژوئن با قیمت 200$ فروش خود را آغاز خواهد کرد.

 

فکر می کنيد چه اپليکيشنی ممکن است برای یک ساعت مچی نوشته شود؟ شاید در آینده نزدیک این ساعت های مچی به یکی از اجزای جانبی مهم تلفن های هوشمند مان تبدیل بشوند.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 192
نویسنده : امیر امرائي

روبات با احساسی که به جای رایانه کار می کند/ سلام؛ من رتی هستم!

یک شرکت فرانسوی روبات کوچکی را عرضه کرده است که می تواند حرف بزند و با تغییر حرکات چهره، حالات روحی خود را نشان دهد و همچنین همانند یک رایانه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سلام، من رتی هستم." این جمله ای است که یک روبات انسان نمای کوچک منابع باز در فیلم معرفی خود که بر روی سایت "یو تیوب" گذاشته شده برنامه خود را آغاز می کند.

این روبات که شباهت بسیاری به موجودات فضایی دارد محصول شرکت فرانسوی "روبوپک" است.

"رتی" که یک روبات رومیزی است می تواند سر، گوشها، چانه و چشمهای خود را حرکت دهد. با این حرکات، رتی قادر است تغییرت احساسی خود را با چهره نشان دهد. همچنین برپایه خلق و خوی این روبات، گونه های آن به رنگ قرمز و آبی در می آید.

در چشمهای این روبات دو وبکم قرار دارد که می توانند به طور مستقیم تصاویر را برای پخش به روی نمایشگر انتقال دهند. به این ترتیب، "رتی" به یک سیستم رایانه ای حضور از راه دور تبدیل می شود.

درحقیقت این روبات می تواند با استفاده از شتاب سنجهای یکپارچه ای که برای حرکت دادن چشمها و سر کاربرد دارند فیلمها را روی "آی- پد" و "آی- فن" پخش کند و به راحتی در فضای دستگاههای اپل کنترلهای لازم را انجام دهد.

"رتی" یک "رایانه" مجهز به پردازشگر "اتم دو هسته ای" 1.8 گیگاهرتزی، یک کارت گرافیک NVIDIA Ion 2، دیسک سخت 500 گیگابایتی، اتصالات وای- فای، اترنت، "یو. اس. بی" و پورت HDMI است.

این رویات- رایانه همچنین دارای یک پخش کننده "بلو- ری" و یک سیستم عامل Ubuntu لینوکس است.

برنامه ریزی این روبات را یک نرم افزار تداخلی شبیه به برنامه ویرایش فیلم انجام می دهد.

برای حرف زدن این روبات کافی است که متنهای مورد نظر را بر روی نرم افزار "ویرایشگر" نوشت. سپس یک نرم افزار "متن به گفتار" می تواند این متون را به یک صدای الکترونیکی تبدیل کند.

"رتی" می تواند به سرعت تمام فایلهای RSS را پخش کند و حتی همانند یک میزبان به دیگران خوشآمد بگوید.

براساس گزارش PI GADGET، هنوز قیمت این روبات- رایانه اعلام نشده است

 

روبات با احساسی که به جای رایانه کار می کند/ سلام؛ من رتی هستم!

 

روبات با احساسی که به جای رایانه کار می کند/ سلام؛ من رتی هستم!



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 171
نویسنده : امیر امرائي

تولید نخ از شیرگاو

برای مبارزه با آلودگی محیط زیست طراحان لباس به تکاپو افتاده‌اند تا راه‌حل جدیدی برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی برای تولید پارچه پیدا کنند. یکی از این راه‌حل‌های نوآورانه تولید پارچه از جنس شیر گاو است.

 

 به نقل از دویچه وله ، نرم و لطیف، دو ویژگی برجسته پارچه‌های از جنس شیر هستند که از سوی “آنکه داماسکه”، طراح جوان آلمانی اختراع شده‌اند. او همراه با همکارانش پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های مختلف توانسته از پروتئین موجود در شیر گاو برای تهیه پارچه استفاده کند.

 

بنا بر گفته‌های داماسکه برای تبدیل ماده خام اولیه از شیر به صورت نخ از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

محافظ محیط زیست و مفید برای پوست

یکی از امتیازات پارچه‌های از جنس شیر این است که در تهیه آن منابع طبیعی به هدر نمی‌روند. به طور مثال برای تولید یک کیلوگرم نخ از جنس شیر تنها به دو لیتر آب نیاز است، در صورتی که برای تهیه تی‌شرت‌های متداول حدود ۴۱۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

در عین حال این ابداع با توجه به عدم استفاده از مواد شیمیایی در روند تولید این الیاف، می‌تواند در کند کردن آلودگی محیط زیست نقش مؤثری ایفا کند.

داماسکه می‌گوید: «پروتئین موجود در پارچه‌هایی که از جنس شیر تهیه شده‌اند برای پوست مفید هستند.»

علاقه حوزه‌های مختلف صنعت به پارچه‌های از جنس شیر

این طراح ۲۸ ساله در رشته میکروبیولوژی تحصیل کرده و با کمک شرکت ریسندگی برمن پروژه‌ای به نام “کومیلش” را پایه‌گذاری کرده است.

در حال حاضر در چارچوب این پروژه‌ هر ساعت دو کیلو نخ تولید می‌شود. اما هدف آنکه داماسکه تولید ۷۰ کیلوگرم از این الیاف در عرض یک ساعت است.

ابداع داماسکه نه تنها نظر طراحان و دنیای مد را به خود جلب کرده، بلکه شرکت‌های اتومبیل‌سازی و صنعت پزشکی نیز نسبت به پارچه‌های از جنس شیرعلاقه نشان داده‌اند.

آنکه داماسکه از سنین کم به طراحی و دوزندگی علاقه داشته و در سن ۱۹سالگی موفق می‌شود مارک متعلق به خود را به نام MCC پایه‌گذاری کند.

ماده اولیه برای تهیه نخ شیری “کازئین”، پروتئینی موجود در شیر و سفیده تخم ‌مرغ به صورت پودر است. قرار است که جنس مجموعه لباس‌های بهاری MCC برای سال آینده ۳۰٪ از نخ شیری، ۶۵٪ الیاف ویسکوز و ۵٪ اسپاندکس (کش نخ) باشد.

آینده‌ای درخشان برای نخ از جنس شیر

 

مدت‌هاست که تولید پوشاک از جنس پنبه ارگانیک از برنامه‌های ثابت شرکت‌های بزرگ زنجیره‌ای تولیدکننده لباس است. به این ترتیب آنکه داماسکه با تولید پارچه‌های از جنس شیر احتمالا در بازار الیاف طبیعی پیشرفت چشمگیری خواهد کرد.

 

هایکه شویر از انجمن بین‌المللی اقتصاد الیاف طبیعی می‌گوید که در حال حاضر کمبود الیاف در بازار تولید پوشاک معضل بزرگی است و منجر به انفجار قیمت‌ها شده است. از این رو شویر تبدیل ماده‌ای مانند کازئین به الیاف آن هم با هزینه‌ای پائین را ایده‌ای بسیار هوشمندانه می‌داند



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391
بازدید : 182
نویسنده : امیر امرائي

خودرویی ساخت بی.ام.و که می بیند و فکر می کند!

 

نام این فناوری که برای جلوگیری از تصادف طراحی شده از یک سیستم جهت یاب، دوربین، لیزر و تکنولوژی ارتباطی خودرو با خودرو بهره مند است.

خبر آنلاین:شرکت بی.ام.و آلمان که به ایمنی خودروهایش معروف است در صدد استفاده از تکنولوژیی در خودروهای خود می باشد که قادر است مانع حرکت خودروها به خطوط سمت چپی راننده و لاین مقابل شود.

 بر اساس آنچه بی.ام.و اعلام کرده این سیستم به طور اتوماتیک در صورتی که داده به آن وارد شود شروع به کار خواهد کرد. عملکرد مکان یابی خودرو که با سیستم جهت یاب فعالیت می کند زمانی که خودرو به نزدیکی تقاطع می رسد فعال می شود در این زمان یک دوربین فعال شده و خطوط و مکان خودروها را برای دور زدن یا پیچیدن خودرو زیر نظر دارد.

در این هنگام فناوری لیزر از خودرو در برابر ترافیکی که در فاصله 100 متری آن قرار دارد محافظت می کند. در صورتیکه خودرو به حرکت خود حین این خطرات ادامه دهد صدای آژیر این سیستم بلند شده و در صورتیکه اقدامی از جانب راننده صورت نگیرد به طور اتوماتیک ترمز چرخ ها فعال شده و خودرو را متوقف می کند. سیستم ترمز اتوماتیک از سرعت 10 کیلومتر بر ساعت به بالا عمل می کند.

در حالیکه بسیاری از تکنولوژیهای ذکر شده در بالا نظیر دوربین، لیزر و سیستم ترمز اتوماتیک در خودروهای کنونی نیز وجود دارند اما بی.ام.و مدعی است با نصب سیستم مخصوص خود روی خودروها می توان فاصله را از 100 متر به 250 متر رساند که برای خودروهایی که در نقاط کور در حرکت هستند می تواند مفید باشد. برای این اقدام خودرهای به یک وسیله وایرلسی WLAN نیازمند خواهند بود.

این اقدام در راستای برنامه اتحادیه اروپا برای ارتقای ایمنی خودروها در جاده ها در حال تست از سوی شرکت بی.ام.و است و برای اولین بار روی محصولات سری 5 این شرکت نصب خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391
بازدید : 165
نویسنده : امیر امرائي

کفش‌هایی برای نابینایان
تا به حال برای با اطمینان قدم زدن در کوچه و خیابان نیاز به چشم‌های سالم داشتیم اما حالا محققی به نام Anirudh Sharma که در آزمایشگاه Hewlett – Packard کار می‌کند کفش‌هایی را ساخته که مجهز به سنسورها و عمل گری هدایتی می‌باشد که لرزش‌های خاصی را به کف آن منتقل می‌کنند. این سیگنال‌ها می‌توانند باعث ارسال فرمان‌های حرکتی جلو، عقب، راست و چپ شوند و صاحب خود را با کمی کمک از GPS و Google Maps به یک راه امن هدایت کنند سازنده‌ی این کفش‌ها امیدوار است روزی این کفش‌ها بتوانند جای عصای سفید نابینایان را بگیرد



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 196
نویسنده : امیر امرائي
آموزش پاک کردن ویروس های مخفی با تنظیم ویندوز

 

ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید.

برای این کار:

1- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

2- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

3- سپس به سر برگ Veiw بروید.

4- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe می باشد)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

5- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

6- کار تمام است! حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod32 یا Kaspersky ) کل هارد دیسک ، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.



:: موضوعات مرتبط: ویندوز , فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 169
نویسنده : امیر امرائي

گوگل سريعترين‌اينترنت را عرضه مي‌کند

بزرگترين موتور جستجوي دنيا سريعترين سرويس اتصال اينترنت دنيا با سرعت يک گيگابيت بر ثانيه را آزمايش مي کند. پس از ورود گوگل به دنياي مرورگرها ، سيستم عامل ها ، تلفن هاي همراه و شبکه هاي اجتماعي اکنون بزرگترين جستجوگر دنيا وارد بازار پهناي باند مي شود.

شرکت گوگل در اين باره اعلام کرد:«قصد داريم اتصالات اينترنتي را با سرعت بيش از 100 برابر سريعتر از اتصالات فعلي عرضه کنيم. ما در حال اجراي پروژه ساخت و آزمايش يکسري از شبکه هاي پهناي باند فوق سريع در تعداد محدودي از مناطق آمريکا هستيم. اين اتصالات را از طريق فيبر نوري با سرعت يک گيگابيت بر ثانيه ارائه مي کنيم. مي خواهيم اين سرويس را با قيمت هاي رقابتي عرضه کنيم و فکر مي کنيم که تعداد کاربران خود را به 500 هزار نفر برسانيم».

سال گذشته اريک اشميت رئيس هيئت مديره گوگل در يک مصاحبه با واشنگتن پست اعلام کرد که اتصالات فوق سريع براي توسعه برنامه هاي جانبي نسل جديد اينترنت ضروري هستند. اکنون گوگل تاکيد کرده است که يکي از اهداف آزمايش اين اينترنت فوق سريع درک نياز توسعه دهندگان و کاربران شبکه است.

گوگل در اين خصوص در وبلاگ خود نوشت:«تصور کنيد که بتوانيد يک فيلم با وضوح تصوير بالا را در کمتر از پنج دقيقه بارگذاري کنيد و يا بتوانيد با همکلاسيهاي خود در اقصي نقاط دنيا در يک کلاس درس سه بعدي دانشگاهي شرکت کنيد. ورود به اينترنت فوق سريع مي تواند تمام اين امکانات را در اختيار شما بگذارد».

ورود به بازار ارائه دهندگان اينترنت براي گوگل رقابت جديدي است که بيش از 140 ميليارد دلار گردش مالي به همراه دارد.

براساس گزارش PC World ، در حال حاضر سرعت پيشرفته ترين اينترنت هاي دنيا بين 20 تا 50 مگابيت بر ثانيه است بنابراين سرعت يک گيگابيت بر ثانيه يک تغيير واقعي است که اجازه تولد نسل جديدي از سرويس هاي اينترنت را مي دهد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 175
نویسنده : امیر امرائي

جادوی هری پاتر به حقیقت پیوست!

 

یکی از جادوهای «هری پاتر» هم به حقیقت پیوست: همان‌طور که او توانست عینک شکسته‌اش را با نور عصای جادویی ترمیم کند؛ محققان هم پلیمری تولید کرده‌اند که خود را با استفاده از اشعه لیزر، ترمیم می‌کند!

 

خبرآنلاین: مهندسان موسسه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در مریلند، دانشگاه کیس‌وسترن کلیولند و دانشگاه فری‌بورگ سوئیس، توانسته‌اند نوع خاصی از پلاستیک را به نام پلیمر ابرمولکول فلزی (metallo-supramolecular) تولید کنند که با تابش نور لیزر به آن، خود را ترمیم می‌کند.

به گزارش نیوساینتیست، بر خلاف پلیمرهای معمولی مثل پلی‌استیرن که لیوان‌های موجود در ماشین‌های خودکار فروش قهوه و ... از آن ساخته شده، یا پلی‌کربنات شفافی که روی سی‌دی‌ها چاپ می‌شوند، پیوند بین مولکول‌های پلیمرهای پلاستیکی جدید از نوع «***الانسی»- که اتم‌ها، الکترون به اشتراک می‌گذارند- نیست.

در عوض، بخش‌های اصلی «ماکارونی مانند» این مواد، به گروه‌های «لیگاند» منتهی می‌شوند که برای پیوند یونی، تمایل به اتصال به گروه‌هایی با هسته آزاد «روی» دارند. وقتی پرتوهای فرابنفش به این گروه‌های «روی» برخورد می‌کند، آن‌ها انرژی را جذب کرده و به گرما تبدیل می‌کنند؛ این گرما، همان انرژی مورد نیاز برای عملیات «خود-ترمیمی» است.

ترمیم سطوح شکسته
کریستوفر فدر و همکارانش در دانشگاه کیس‌وسترن یک برگه 0.4 میلی‌متری پلیمر را انتخاب کرده و شکافی به عمق 0.2 تا 0.3 میلی‌متر در آن ایجاد کردند. بعد پرتوهای فرابنفش لیزر را با قدرت یک وات، برای مدت 30 ثانیه به هر شکاف‌ تاباندند و متوجه شدند که شکاف به طور کامل از بین رفته است.

البته این اولین بار نیست که محققان به سراغ چنین سوژه‌ای رفته‌اند؛ در سال 2008 / 1387، لودویک لیبلر، شیمیدانی از موسسه آموزش عالی شیمی و فیزیک صنعتی (ESPCI) پاریس، پیوند مولکولی دیگری را (پیوند هیدروژنی که به نسبت پیوند مولکولی پلیمر جدید، ضعیف‌تر است) برای تولید پلاستیکی با قابلیت خود- ترمیمی، تحت کنترل درآورد؛ این پلاستیک به سادگی و تنها با فشردن دو طرف شکافی که در آن ایجاد شده بود، خود را ترمیم می‌کرد.

همچنین نیسان، تولید کننده ژاپنی خودرو، از شیوه مشابهی برای تولید رنگ‌های ضد خش خود-ترمیم برای خودرو و گوشی تلفن استفاده کرده است.

حالا گروه کیس وسترن قصد دارند برای ترمیم انواع مختلفی از پلیمرها از اشعه‌های لیزر کمک بگیرند اما باید در مورد ترکیب لیزرها و پلیمرها بیشتر محتاط باشند، چراکه بر اساس گزارش نشریه«نیچر»، اجسامی که فلز بیشتری دارند، میزان ترمیم‌شان کم‌تر است.

هیچ بعید نیست که روزی محققان بتوانند عینک‌های پلی‌کربناتی، مثل عینک‌های هری پاتر بسازند!



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 159
نویسنده : امیر امرائي

پنکه بدون پره اختراع شد! (+<a href="http://tehrankids.com" >عکس</a>)

 

شرکت "سر جیمز دیسون" پس از آنکه با موفقیت جارو برقی بدون پاکت را اختراع، طراحی و وارد بازار کرد اکنون اختراع جدیدی با عنوان " Dyson Air Multiplier" را معرفی کرد. 
این اختراع جدید در حقیقت نسل آینده پنکه است که بدون پره کار می‌کند. 
این پنکه بدون پره بسیار ایمن بوده، به راحتی تمیز می‌شود و 15 برابر کارآمدتر از پنکه های کنونی است. مهندسان دیسون پس از چهار سال مطالعه موفق شدند فناوری کاملا نوآورانه و جدید این پنکه را توسعه دهند.

این پنکه بدون پره یک حلقه بزرگ پلاستیکی روی یک پایه است که جریان هوا را به طور مداوم تولید کرده و به این ترتیب هوای تازه و ثابت را در محیط پیرامون خود تضمین می‌کند. 
سر دیسون در این خصوص توضیح داد: "این پنکه به طور اساسی با اولین طرحی که در سال 1886 از پنکه ها ارائه شد متفاوت است. در سال 1886 یک مهندس آمریکایی به نام شایلر ویلر ایده پنکه های پره دار را ارائه کرد." 
براساس گزارش گاردین، این محصول جدید 212 یورو قیمت خواهد داشت. این قیمیت تقریبا 10 برابر بیشتر از قیمت پنکه های معمولی است اما به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد می‌تواند با استقبال خوبی مواجه شود.
 
Air Multiplier هوا را با کمک موتور کوچکی که روی پایه آن قرار گرفته است هوا را می‌مکد و آن را 15 برابر سریعتر از پنکه های معمولی آن را بیرون می‌دهد. 
در فضای خالی داخل حلقه نوعی مینی گردباد ایجاد می‌شود و در هر ثانیه 405 لیتر هوای خنک تولید می‌کند. 
سر جیمز دیسون 65 ساله که مالک شرکت دیسون است پیش از این جاروبرقی بدون پاکت را تولید کرده بود. این جارو برقی که
امروز در 50 کشور دنیا به فروش می‌رسد این مرد انگلیسی را به یک میلیاردر تبدیل کرد. 
در شرکت دیسون بیش از 550 مهندس و دانشمند مشغول به کار هستند. از دیگر محصولات موفق این شرکت می‌توان به دست خشک کن دیسون اشاره کرد که سه سال قبل اختراع شد. این دست خشک کن تنها در مدت 10 ثانیه دستها را خشک می‌کند.
 
این دستگاه آب را از روی دستها همانند یک برف پاک کن
ماشین
پاک می‌کند. سپس با 80 درصد انرژی کمتر نسبت به دست خشک کن های با هوای گرم، هوا را روی دستها می‌دمد و آنها را خشک می‌کند. 
این محصول جدید در حال حاضر در دستشوییهای عمومی، مدارس و بسیاری از ادارات انگلیس استفاده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 166
نویسنده : امیر امرائي

هفت کشف مبهوت کننده علم فیزیک!


در پی اکتشافات پی در پی و بزرگی که طی ماه ها و سال جاری در علم فیزیک رخ داده است هفت بخش از شگفت انگیزترین این کشفیات معرفی شده است.

 علم فیزیک به تازگی توانسته است بخشهایی از قسمتهای نامحسوس و غیر قابل مشاهده جهان را برای انسانها آشکار سازد. از گره زدن رشته های نوری تا کشف ضد ماده. نشریه لایو ساینس هفت مورد از شگفت انگیز ترین اکتشافات جدید علم فیزیک را معرفی می کند.
محصور کردن اشباح
: یکی از غریب ترین پیش بینی های نظریه کوانتوم این است که می‌توان ذرات را به دام انداخت و به این شکل حتی اگر ذرات در فضا از یکدیگر جدا شوند زمانی که پدیده ای در رابطه با یکی از آنها رخ دهد، ذره دیگر نیز نسبت به آن پدیده از خود واکنش نشان می‌دهد. دانشمندان در ژوئن سال گذشته اعلام کردند موفق به اندازه گیری میزان درگیری ذرات در نوعی جدید از سیستم ذره ای شده اند، سیستمی متشکل از دو جفت ذره مرتعش. این اولین باری است که دانشمندان توانسته اند الگوی حرکتی ذرات محصور شده را به دست آورند. پدیده ای که می‌تواند شمایلی از جهانی بزرگتر به شمار رود.    گره زدن نور: شاید اینگونه به نظر آید که نور در مسیری مستقیم حرکت می‌کند اما به تازگی روشی برای گره زدن آن ابداع شده است. در ژانویه سال جاری محققان گزارش دادند با استفاده از هلوگرامی که کنترل آن به عهده رایانه بوده است توانسته اند پرتوهای نور لیزر را گره بزنند. هولوگرام که جریان نور را کنترل می‌کند به شکلی ساخته شده بود تا بتواند نور را در شکل و مسیری ویژه هدایت کند. در این کشف از دامنه ای از علم ریاضی به نام نظریه گره برای مطالعه بر روی گره های به دست آمده بر روی نور استفاده شد.   خلق ذره جدیدی از ضد ماده: به واسطه برخورد دادن دو ذره با یکدیگر در سرعتی نزدیک به سرعت نور در یک برخورد دهنده اتمی، دانشمندان نوعی جدید از ماده که تا به حال هرگز مشاهده نشده بود را خلق کردند: آنتی هایپرتریتون. این ذره از جهات مختلفی بسیار شگفت انگیز است زیرا یک ماده عادی نبوده و یک ضد ماده است که هر زمان با ماده عادی تماس برقرار کند آن را نابود خواهد ساخت. همچنین آنتی هایپرتریتون ذره ای است که به آن ماده بیگانه می گویند زیرا از بخشهای نادری ترکیب شده است که کوارکهای بیگانه نام دارند.   ساخت نقاط مغناطیسی شناور برای رسیدن به انرژی هسته ای کیهانی: انرژی هسته ای، ترکیب هسته اتم ها در داخل ستاره ها یکی از اهداف طولانی مدت است که انسانها در پی دستیابی به آن بوده و هستند. در صورتی که دانشمندان بتوانند به این انرژی دست یابند در واقع به منبعی قدرتمند از انرژی که از تاثیرات منفی زیست محیطی اندکی برخوردار است، رسیده اند. در ژانویه سال 2010 دانشمندان با اعلام ساخت مغناطیسهای شناوری که قادرند شرایط مورد نیاز برای تولید این انرژی را فراهم آورد یک قدم به دستیابی به این منبع انرژی نزدیکتر شدند.   نور ماده را تا می‌کند: در حالی که مشاهده منحرف کردن یا خمیده کردن نور به واسطه ماده امری طبیعی به شمار می‌رود، دیدن خم شدن ماده توسط نور یکی از عجیب ترین پدیده هایی است که فیزیکدانان به تازگی شاهد آن بوده اند. این پدیده طی آزمایشی در ماه مارچ سال جاری گزارش شده است که طی آن دانشمندان رشته هایی از روبانهای نانو ذرات را با برخورد دادن پرتوهای نور به شکل مارپیچ درآوردند.   سه قلوهای شگفت انگیز: دانشمندان با استفاده از اتمهای لیتیوم توانستند یکی از سمبلهای باستانی ریاضی را به نام "حلقه های برومین" بازخلق کنند. این حلقه ها سه حلقه درهم هستند که در صورت برداشتن هر یک از آنها، هر سه حلقه از یکدیگر جدا خواهند شد. فیزیکدانان از گذشته می‌دانستند که ذرات از توانایی تشکیل دادن چنین حلقه هایی برخوردارند اما تا کنون هیچکس موفق به خلق این سمبل نشده بود. این حلقه ها در دسامبر 2009 و چهل سال پس از اولین پیش بینی فیزیکدانان از این ویژگی ذرات ارائه شدند.  

سوپ کوارک-گلون: یکی دیگر از بخشهای شگفت انگیز علم فیزیک نیز به واسطه برخورد دهنده "بروکهاون" در فوریه سال جاری کشف شد. این برخورد دهنده طی آزمایشی توانست ترکیبی از کوارک - گلون یا سوپ کوارک - گلونی به وجود آورد ترکیبی که در آن پروتونها و نوترونها به بخشهای سازنده اصلی خود یعنی کوارکها و گلونها شکسته می شوند. این آزمایش به واسطه برخورد قدرتمند اتم طلا در حرارتی برابر چهار تریلیون درجه سلسیوس انجام گرفت، شرایطی که حرارت آن از مرکز خورشید 250 هزار بار داغتر بوده و با شرایطی که پس از تولد جهان موجود بوده برابری می‌کند همچنین این بالاترین حرارتی است که تا به حال بر روی زمین به وجود آمده است.


:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 191
نویسنده : امیر امرائي

ابداع هدفونی هوشمند که می تواند از سیگنالهای مغزی افراد در کنترل کردن برنامه های مختلف محصولات اپل استفاده کند به تدریج نیاز به استفاده از صفحات لمسی را از بین خواهد برد.

 

 

خداحافظی با صفحه های لمسی !

 

از آنجا که انسان از مغزی بزرگ برخوردار است می تواند بر روی سیگنالهای مغز خود بر برای فعال سازی ابزارهای سرپوش الکترونیکی برای به منظور کنترل تجهیزات با استفاده از سیگنالهای مغزی تکیه کند.

 

نمونه جدید این ابزارها "ایکس ویو" (XWave) نام دارد که اولین سطح مشترک امواج مغزی و آی-فن، آی-پاد لمسی و آی-پد به شمار می رود و مشابه یک هدفن بر روی سر گذاشته می شود. با استفاده از این ابزار امکان پایین و بالا رفتن بر روی لیست فایلها و یا انتخاب یک شماره برای برقراری تماس تلفنی با کمک قدرت ذهن وجود ندارد. اما می تواند میزان توجه و تمرکز کاربر خود را در بازی های رایانه ای ردیابی کند.

 

این ابزار از الکترودی برخوردار است که بر روی پیشانی کاربر قرار می گیرد تا بتواند اطلاعات امواج مغزی را خوانده و این سیگنالهای آنالوگ را به سیگنالهای دیجیتال و قابل استفاده تبدیل کند.

 

ایکس ویو به همراه نرم افزارهایی ارائه خواهد شد که شامل تمریناتی برای آماده ساختن و تمرین دادن مغز هستند. تمرینات عملی و عینی شامل تمرین بالا بردن یک توپ بر روی نمایشگر تجهیزات اپل، تغییر رنگ دادن بر اساس میزان آرامش مغز و آموزش دادن مغز برای افزایش دادن محدوده توجه است.

 

به گفته شرکت تولید کننده این ابزار در حال حاضر تعدادی نرم افزار از جمله تعدادی بازی که طی آن کاربران باید با استفاده از امواج مغزی خود اجسامی را کنترل کنند، شدت نور اتاق خود را کنترل کرده و یا بر اساس حالت روحی خود موسیقی را  انتخاب کنند، در دست تکمیل هستند.

بر اساس گزارش گیزمگ، این ابزار از اکتبر سال جاری با قیمت 100 دلار برای پیش فروش ارائه خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 169
نویسنده : امیر امرائي

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی، کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر جدیدی را معرفی کرد که رنگی بوده و اندازه آن 13.3 اینچ است

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سونی در نمایشگاه SID 2011، گردهمایی بزرگ تولیدکنندگان نمایشگرها در لس آنجلس از نمونه آزمایشی کاغذ الکترونیک رنگی انعطاف پذیر 13.3 اینچی رونمایی کرد

 

وضوح تصویر این کاغذ الکترونیک هزار و 600 در هزار و 200 پیکسل و کنتراست آن 100 هزار به یک است

 

رونمایی از یک کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر رنگی

 

قطر این نمایشگر انعطاف پذیر 150 میکرون (0.15 میلیمتر) و وزن آن تنها 20 گرم است. e-paper سونی برپایه یک زیرلایه پلاستیکی TFT  است که به یک کاغذ و جوهر الکترونیک با پیکسلهای قرمز، سبز و آبی و زیرپیکسل زمینه سفید متصل شده و 13 درصد از فضای رنگی آن را می پوشاند. بازتاب این صفحه حدود 10 درصد است

 

براساس گزارش تام هاردور گاید، هنوز زمان عرضه تجاری این محصول اعلام نشده است، اما احتمال می رود که تا ورود این محصول به بازار چندسال زمان نیاز باشد.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 139
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 139
بازدید ماه : 139
بازدید کل : 83346
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com