عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391
بازدید : 169
نویسنده : امیر امرائي

موتور جستجوي بينگ بهتراز گوگل
 

مدير بخش توسعه شرکت موزيلا در جريان رقابت موتورهاي جستجو اظهار داشت که جستجوگر بينگ محصول جديد مايکروسافت‌ بهتر از گوگل است.

آزا داتزلر مدير بخش توسعه شرکت موزيلا (مالک مرورگر فايرفاکس) با بيان اين مطلب افزود: موتور جستجوي بينگ مايکروسافت‌ در خصوص حفظ حريم شخصي سياست بهتري نسبت به گوگل دارد.

اين اظهار نظر از سوي مقام شرکتي که با مرورگر فايرفاکس خود در تلاش براي به چالش کشيدن مرورگر اينترنت اکسپلورر مايکروسافت‌ است مي تواند موقعيت غول نرم افزاري دنيا را در بخش موتورهاي جستجو نسبت به گوگل بهبود بخشد.

اين اظهارات در پاسخ به سخناني است که چندي قبل اريک اشميت مدير اجرايي گوگل درخصوص حريم شخصي کاربران اين جستجوگر بيان کرد.

اشميت در اين سخنان بيان کرد که اطلاعات شخصي کاربران از قبيل آدرسهاي IP و سايتهاي بازديد شده مي توانند در يک جنبش منابع باز جنبه عمومي داشته باشند و در اختيار همه قرار گيرند. به همين منظور موزيلا از کابران مرورگر فايرفاکس خواسته است که گوگل را ترک کنند و موتور بينگ را در قسمت add on فايرفاکس نصب کنند.

براساس گزارش کاتاوب، تحليلگران در بررسي اين سخنان داتزلر اين اظهارات را ثمره يک تجربه شخصي خود وي دانسته اند به طوري که سال گذشته داتزلر آزادانه مدل کسب و کار گوگل را مورد انتقاد شديد قرار داده بود. برپايه اين مدل گوگل، اين جستجوگر با استفاده از اطلاعات شخصي کاربران براي آنها تبليغات ارسال مي کند.

درحال حاضر 90 درصد از موزيلا بر روي کمکهاي بنياد گوگل مي چرخد. اين درحالي است که اين دو شرکت از پايان سال 2011 از هم جدا مي شوند و شايعات نشان مي دهند که اين دو خانه انفورماتيکي اختلافات زيادي در شراکت خود دارند به خصوص اين مشکلات از زماني که گوگل مرورگر "کروم" خود را عرضه کرد شدت گرفت.

 



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: موتور جستجو , بينگ , گوگل , پاسخ , اطلاعات , مرورگر اينترنت , گزارش , موزيلا , مرورگرکروم , مايکروسافت , فايرفاکس ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 155
نویسنده : امیر امرائي

25 واژه تکنولوژيکي که بايد آنها را بدانيد

تکنولوژي ، فناوري هايش و کاربردهايش مدت زماني است که علاوه بر تمامي تغييراتي که در رفتارها ، فعاليت ها و احساسات انسانها به وجود آورده است در جهان واژگان نيز قدم گذاشته و تغييرات جالب توجهي در آن ايجاد کرده است.

در گذشته هاي نه چندان دور ارتباط با يک شبکه اجتماعي به معني رفتن به يک ميهماني بود نه استفاده از فيس بوک اما اين واژه مشابه واژه Mesofact، واقعيتي که طي گذشت زمان و با يادگيري بيشتر شکل مي گيرد در حال شکل دادن به زباني جديد به نام زبان اينترنتي است. در ادامه به منشا 25 واژه جديد که در عصر اينترنت خلق شده و يا تغيير يافته اند به نفل از فاکس نيوز اشاره خواهد شد.

Mesofact: به معني واقعيت يا حقيقتي است که به آرامي و با گذشت زمان شکل مي گيرد. براي مثال شايد «درمان و سلامت ملي» در ابتدا به نظر تنها يک مفهوم داشت اما به تدريج و با به وجود آمدن قوانين جديد در آمريکا مفاهيم متمرکزتري به خود گرفت. استفاده اصلي و قابل لمس Mesofact را مي توان در سايت ويکي پديا نيز به خوبي شاهد بود زيرا کاربران در اين سايت به تدريج و با گذشت زمان اطلاعات و جزئياتي جديد را مي افزايند.

Meme: اخبار از طريق اينترنت با سرعتي بالا سفر مي کنند و زماني که اين سفر شکل مي گيرد واژه Meme (ميم بر وزن واژه «تيم») مفهوم پيدا مي کند. اين واژه به مفهوم حرکت سريع و تند يک ايده يا مفهوم از فردي به فرد ديگر است.براي مثال مفهوم دانلود کردن سريالهاي تلويزيوني از اينترنت زماني که دانشجويان دريافتند مي توانند سريال «گمشده» را در هر زمان و مکاني بدون پرداخت هزينه مشاهده کنند به يک Meme تبديل شد.

Dwelling: اين واژه در سال جاري به يکي از محبوب ترين واژه هاي اينترنتي تبديل خواهد شد. مفهوم آن به زماني بازمي گردد که مکان نماي ماوس يا ابزارهاي لمسي بر روي بخشي از صفحه وب سايت ثابت نگه داشته مي شود و Pop-Up ها را نمايان مي کند، براي مثال زماني که مکان نما بر روي لينک يک فيلم قرار مي گيرد، يک pop-up ظاهر شده و توضيحاتي درباره فيلم ارائه مي کند.

RTLS: مخفف «سيستم مکاني در زمان واقعي» ويژه فناوري جي پي اس ساخته شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

Co-creation: زماني که شرکتي محصولي را توليد مي کند اما فردي خارج از شرکت در طراحي يا تکميل آن مشارکت کرده باشد آن فرد در خلق محصول همکاري کرده و يک Co-creator خواهد بود.

Femtocell: به مفهوم شيوه اي مخصوص هر فرد براي قوي کردن سيگنال هاي دريافتي تلفن همراهش در مکانهايي که برقراري ارتباط با کمک تلفن همراه بسيار دشوار است.

Thumbo: خطايي که هنگام نوشتن متن پيامک با استفاده از انگشتان دست در گوشي هاي هوشمندي مانند بلک بري به وجود مي آيد!

Ideation: به مفهوم ايده اي که طي مرور زمان آغاز به شکل گرفتن مي کند.

Deleb: فردي مشهور مانند يک هنرپيشه بسيار مشهور يا محبوب که درگذشته است اما هنوز در اينترنت از محبوبيت بالايي برخوردار بوده و اين شهرت پس از مرگ نيز براي وي درآمدزايي دارد. اين واژه ترکيبي از دو واژه Dead و Celebrity است.

Mi-Fi: نسخه جديد اصطلاح Wi-Fi يا شبکه بي سيم و به مفهوم «شبکه بي سيم من» است. اين واژه در واقع به ابزاري کارت مانند و کوچک تعلق دارد که به تلفن همراه وصل شده و افراد مختلفي مي توانند از آن براي اتصال به اينترنت به صورت همزمان استفاده کنند.

Linkbait: به مفهوم هر لينک اينترنتي که کاربر را به کليک کردن بر روي لينک ترغيب کند. براي مثال «بر روي اين لينک کليک کنيد تا يک آي-فن برنده شويد». اين لينکها گاه کاربران را به سايتهاي آلوده وارد کرده و رايانه فرد تحت تصرف ويروسها در خواهد آمد.

Vook: واژه اي که با استفاده از آي-پد جديد شرکت اپل به واقعيت نزديکتر مي شود. مفهوم اين واژه کتابهايي هستند که در بخشهايي از آن تصاوير ويدئويي قرار گرفته است.

3DTV: به مفهوم برنامه ريزي شبکه هاي کابلي تلويزيوني براي نمايش سه بعدي برنامه ها.

Tweet: يک Tweet جمله اي کوتاه و 140 حرفي است که مي تواند هر حالت يا مفهومي را بيان کند.

Bokode: گونه اي جديد از بارکدها هستند که در موسسه MIT ابداع شده و از جزئيات اطلاعاتي بيشتري برخوردار است. اين ابزار اطلاعاتي که نام آن از واژه Bokeh ژاپني برگرفته شده به اندازه سر سوزن است اما اطلاعات آن از بارکدهاي معمولي بيشتر است.

Friend: زماني اين واژه ارتباط پايدار و وابستگي اجتماعي افراد به يکديگر يا دوستي را توصيف مي کرد اما اکنون مفهوم آن در عصر شبکه هاي اجتماعي تغيير کرده است: Friend به عنوان اسم به هر فردي که عضو فيس بوک باشد خطاب مي شود و به عنوان فعل، زماني به کار گرفته مي شود که کاربر اين شبکه براي افزودن فردي به ليست صفحه خود، فرد را friend کرده و سپس وي را به صفحه خود مي افزايد.

Qubit: واحدي براي اندازه گيري که مي تواند يک صفر، يک 1 و يا به صورت همزمان يک 0 و1 باشد. اين واژه با شکل گرفتن ماشينهاي کوانتومي ابداع است.

Cloud: به مفهوم هرچيزي که بتوان آن را به صورت آنلاين ذخيره کرد.

Meh: يکي از بهترين صداواژه هايي (صدا واژه واژه اي است که مفهوم آن با تلفظ و هجاي آن شباهت کامل دارد) که تا به حال ابداع شده است. به گزارش مهر، اين صداواژه اصطلاحي براي نشان دادن بي علاقگي به موضوعي است و Mehsayer به فردي خطاب مي شود که بي علاقگي خود را نسبت به موضوعي بيان مي کند.

Lifestream: اطلاعاتي که هر فرد از طريق اينترنت و در قالب تصاوير، ويدئو و متن درباره خود منتشر مي کند.

Newbie: اين واژه که در اصل براي تشريح فردي جديد در بازيهايي با کاربران چندگانه مورد استفاده قرار مي گرفت اکنون به صورت مثبت يا منفي براي بيان مفهوم کمبود اطلاعات يا دانش از هر مطلب يا موضوع مورد استفاده قرار مي گيرد. براي مثال مي توان از اين واژه براي معرفي يک آشپز تازه کار (a cooking newbie) استفاده کرد.

Dittoism: به مفهوم شوق و علاقه کاربران اينترنت براي موافقت با موضوعي واحد تنها به اين خاطر که موضوع، کاملا هنجار و معمول است. براي مثال زماني که بيشتر منتقدان آي-پد اپل را به عنوان ابداعي متحول کننده اعلام مي کنند حتي بدون اينکه يک نمونه از اين دستگاه را امتحان کرده باشند Dittoism رخ داده است.

Tag: کليدواژه هايي که در اينترنت به تصوير، موسيقي، فايلهاي ويديويي يا هر مفهوم ديگري افزوده مي شود.

Microblog: وبلاگ ديگر کهنه شده است و کسي ديگر فرصت کافي براي خواندن آن را ندارد. ميکرووبلاگ نسل جديدي است که با تولد فيس بوک و توئيتر به وجود آمد و به مفهوم استفاده از چند جمله کوتاه براي توضيح فعاليت، افکار و مشاهدات است.

Networking: مفهوم اصيل اين واژه به سرعت در حال تغيير است. زماني مفهوم Networking، ارتباط گرفتن با اجتماع و شناختن افراد مختلف براي يافتن شغل بود اما اکنون اين واژه به مفهوم يکي از التزامات اجتماعي است که بخش بزرگي از زندگي اجتماعي افراد مختلف را به خود وابسته کرده است.

RFID: برگرفته از «تعيين هويت از طريق امواج راديويي» نوعي بارکد جديد است که بر روي بسته هاي پستي نصب شده و اطلاعاتي از محتويات بسته را در اختيار شرکت هاي پستي و حمل و نقل قرار مي دهد. از برچسب هاي RFID در عين حال براي رد و بدل کردن عکس ميان دوربين هاي ديجيتال و تعقيب افراد نيز استفاده مي شود.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , دانستنی ها , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 178
نویسنده : امیر امرائي
روش‌های ساده برای بالابردن رتبه سایت
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۱
«روش‌های ساده برای بالابردن رتبه سایت در موتورهای جستجو» عنوان يكي از پست‌هايي است كه نويسنده مهمان وبلاگ يك پزشك نوشته است.

 
در اين مطلب مي‌خوانيم:

 
"سئو" چیزیست که بعضی از دارندگان سایت‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها به خوبی با آن آشنا نیستند یا اهمیت کمی به آن می‌دهند؛ چیزی که باعث می‌شود یک سایت یا وبلاگ علی‌رغم محتوای خوبی که دارد، نتواند به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

 
" یکی از راههای اصلی افزایش بازدیدکننده وب‌سایت بالابردن رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجوست تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در سایت شما نیز به آن پرداخته شده بتوانند براحتی آن را درصفحات ابتدایی جستجو ببینند.

 
سئو (SEO) به روش‌هایی گفته می‌شود که وب‌مسترها استفاده می‌کنند تا رتبه سایت خود در نتایج جستجو را بالا برند و بازدید کننده بیشتری داشته باشند. در حال حاضر روش‌های پیچیده و پرهزینه‌ای برای این کار استفاده می‌شود.

 
ولی روش‌های ساده‌تری هم وجود دارند. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا که حدود ۷۰ درصد از بازار جستجوی اینترنتی دنیا را در اختیار دارد توصیه‌هایی به وب‌مسترها می‌کند که هرچند ساده هستند ولی در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید کیفیت سایت خود را بالا بريد و رتبه آن در جستجو را تا مقدار زیادی افزایش دهید.

 
در این مقاله سعی می‌کنم بعضی از مهم‌ترین این نکات را به اختصار برای شما توضیح دهم:

 
نکاتی درباره محتوی وب‌سایت:

 
-صفحات سایت خود را با یک سلسله‌مراتب مشخص سازید. تمام صفحات باید از حداقل یک آدرس استاتیک قابل دسترس باشند.

 
- تصور کنید کاربران چه کلماتی را جستجو خواهند کرد تا صفحات سایت شما را پیدا کنند، سپس اطمینان حاصل کنید که آن کلمات را در محتوای صفحه مورد نظر خود وارد کرده‌اید.

 
- سعی کنید برای نام‌ها، مطالب و عکس‌های مهم به جای عکس از نوشته استفاده کنید. گوگل قادر به تشخیص نوشته داخل عکس نیست. در صورتی که به هر دلیل مجبور به استفاده از عکس هستید حتما از صفت ALT (ALT Attribute) در کد HTML استفاده کرده و چند کلمه در مورد عکس توضیح دهید تا گوگل متوجه موضوع عکس شود.

 
- مطمئن شوید که لینک شکسته‌ای در سایت خود ندارید. لینک شکسته (Broken Links) به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را به یک صفحه با پیغام خطا هدایت می‌کند.

 
- مطمئن شوید که تمام صفحات شما دارای تگ عنوان(title tag) و تگ توضیحات (Description Meta Tag) اختصاصی هستند.

 
- سلسله مراتب تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.

 
- حتما سایت خود را در جستجوگرهای اینترنتی (browsers) مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید در تمامی آن‌ها به خوبی عمل می‌کند.

 
- مدت زمان بالا آمدن سایت را تا حد ممکن کاهش دهید. به ويژه برای کاربرانی که با اینترنت کم‌سرعت به سایت شما می‌آیند این موضوع بسیار مهم است.

 
- مقالات خود را برای کاربران خود بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر. کاربران خود را با نشان دادن مطلبی غیر از آنچه به موتور جستجوگر نشان می‌دهید، فریب ندهید (cloaking).

 
- ازپنهان کردن نوشته‌ها از دید کاربران که فقط برای موتورهای جستجوگر نوشته می‌شوند خودداری کنید. به عنوان نمونه استفاده کردن از سایز صفر برای فونت یا استفاده از رنگ پیش زمینه برای فونت.

 
- ساختار URL وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. یک URL خوب با ساختار مناسب باعث می‌شود کاربران بتوانند سایت شما را راحت‌تر پیدا و همخوان کنند.

 
- به خاطر داشته باشید URL در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود . پس یک URL زیبا می‌تواند کاربران را به سایت شما بیاورد.

 
- تا حد امکان از فایل‌های فلش در سایت خود استفاده نکنید.

 
استفاده از نقشه سایت(site map)

 
نقشه سایت فهرستی از صفحات قابل دسترس برای کاربران و موتورهای جستجوگر است که به وسیله آن کار موتورهای جستجوگر را برای پیداکردن صفحات سایت آسان‌تر خواهید کرد. برای ساختن این فایل کافیست عبارت Create site map را در گوگل جستجو کنید. سایت‌های زیادی هستند که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می‌دهند. این فایل را با فرمتXML در Google webmaster Central و Bing webmaster وارد کنید.

 
توجه داشته باشید نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وبسایت خود بگذارید. در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.

 
استفاده از فایل robots.txt

 
حتما از قابلیت‌های فایل robots.txt استفاده کنید. این فایل به موتورهای جستجوگر می‌گوید تا کدام صفحه‌های سایت شما را جستجو و کدام را نباید جستجو کنند. مطمئن شوید به وسیله این فایل تمام صفحه‌هایی را که نمی‌خواهید در معرض دید موتور جستجو قراردهید بسته‌اید. برای ساختن این فایل می‌توانید عبارت create robots.txt tool را در گوگل جستجو کنید. بعد از اتمام ساخت این فایل باید آن را در هاست (Host) وب‌سایت خود قراردهید.

 
به طور کلی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحه‌هایی که ارزش محتوایی چندانی ندارند قطع کنید. به عنوان مثال یکی از فایل‌هایی که باید دسترسی موتورهای جستجوگر را به وسیله آن ببندید تبلیغات روی وب‌سایت شماست که می‌تواند اثر منفی روی رتبه شما بگذارد.

 
توجه کنید که این فایل نمی‌تواند جلوی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحات بگیرد و فقط به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. با این حال جستجوگرهای بزرگ مانند گوگل و بینگ از این دستورالعمل به طور کامل پیروی می‌کنند.

 
در پایان توجه داشته باشید که فرايند تغییرات در سئو طولانی و تدریجی است و به صبر و حوصله و کار مداوم نياز دارد. در پست‌های بعدی نکته‌های بیشتری را با شما در میان خواهم گذاشت.


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 176
نویسنده : امیر امرائي

چگونه يک رمز عبور ايمن بسازيم


 





 

متخصصان امنیت شبکه می گویند استفاده از یک جمله برای ساخت یک رمز عبور قدرتمند بسیار کارامدتر از انتخاب یک یا دو واژه عادی و معمول است.

 

به گزارش مهر، این روزها هر فردی می تواند شما را تحت نظر داشته باشد، هر حرکت شما را به عنوان یک کاربر اینترنتی زیر نظر داشته و در انتظار فرصتی مناسب برای ربودن رمز عبور شما برای دسترسی به اطلاعات شخصی تان باشد.

«گراهام کلولی» مشاور ارشد شرکت امنیت نرم افزار «سوفوس» می گوید هر روز حملات سایبری جدیدی رخ می دهند و می توان روزانه در حدود 90 هزار کد مخرب را در لابراتوارها ردیابی کرد، یعنی یک کد در هر ثانیه به گفته وی انگیزه اصلی برای همه این حملات پول است، هکرها رمز عبور ایمیل کاربران را می خواهند تا بتوانند هویت کاربران را ربوده و حساب بانکی آنها را خالی کنند.

رایج ترین رمزهای عبور واژه هایی هستند که می توان آنها را درون واژه نامه یافت، از قبیل «رمز عبور» ، «رومیزی» و یا حتی نام باشگاه های فوتبال.

کلولی این رمزهای عبور را بسیار بی ارزش و ناکارامد می داند زیرا به گفته وی هکرها معمولا حملات واژه نامه ای انجام می دهند و حساب ایمیل کاربران را با تمامی واژه های موجود در واژه نامه ها می سنجند تا زمانی که رمز عبور نهایی یافته شود.

هرگز از واژه های رایج و معمولی استفاده نکنید! کلولی برای پرهیز کردن از انتخاب چنین واژه هایی روشی ساده را توصیه می کند تا کاربران بتوانند از ایمن بودن رمزهای عبور خود اطمینان حاصل کرده و به راحتی آن را به یاد بیاورند اما نفوذ به آن برای هکرها دشوار باشد. از نظر وی بهترین رمز عبور برای یک کاربر «F&WL2HH&E4D» یا چیزی مشابه آن است.

شاید این رمز عبارتی به نظر بیاید که گیج کننده بوده و امکان به یاد سپردن آن وجود نداشته باشد اما کلولی می گوید این بهترین رمز عبور برای محافظت از حریم خصوصی کاربران در اینترنت است. این رمز عبور در واقع یک جمله است:«Fred And Wilma Like To Have Ham And Eggs For Dinner» ( فرد و ویلیام می خواهند برای شام گوشت و تخم مرغ بخورند) در صورتی که بخواهید می توانید از نسخه فارسی این جمله نیز به عنوان رمز عبور استفاده کنید.

کلولی معتقد است می توان برای هر وب سایت از رمز عبور متفاوتی استفاده کرد به این شکل هکرها نمی توانند به سادگی به رمزهای عبور کاربران دسترسی پیدا کنند و کاربر تنها کافی است یکی از رمزهای عبور خود را به خاطر بسپارد تا بتواند تمامی آنها را در ذهن نگه دارد.

کلولی همچنین بر اهمیت به روز رسانی نرم افزاری های ویروس کش بر روی رایانه ها تاکید می کند زیرا ضعف این نرم افزارها می تواند توانایی هکرها در ربودن رمزهای عبور در حین تایپ شدن آنها توسط کاربر را افزایش دهد. به گفته وی هکرها به نرم افزارهایی به نام «جاسوس افزار» شهرت داشته و می توانند با استفاده از آن هر تک کلیدی که بر روی صفحه کلید فشرده می شود را ردیابی کنند.

جدید ترین حمله سایبری که کلولی درگیر کنترل و مهار آن شده بود حمله ای بود که با مرگ اسامه بن لادن در ارتباط بود. به گفته وی همه جهان بر روی کشته شدن بن لادن متمرکز شده بودند مردم به اینترنت رفته و به جستجوی تصاویر ویدیویی و یا عکس هایی از مرگ بن لادن می گشتند، در حالی که هکرها از این موقعیت سو استفاده کرده و به انتشار تصاویر آلوده و تقلبی اقدام کردند.

به این شکل جستجوی این محتوی در اینترنت کاربران را وارد وب سایتهایی می کرد که با هدف آلوده کردن رایانه آنها طراحی شده بود.

کلولی معتقد است همزمان با افزایش یافتن راهکارهای هکرها برای به سرقت بردن اطلاعات شخصی کاربران، کاربران نیز باید بیاموزند تا به جنگجویان سایبری تبدیل شوند، این کار را می توانید با انتخاب یک جمله به عنوان رمز عبور خود آغاز کنید!



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 172
نویسنده : امیر امرائي

با این ترفندها با دزدهای اینترنتی مقابله کنید

 

باید بدانید چگونه با تهدیدات سایبری و دزدهای امنیت مقابله کنید، پیغام‌های آلوده به تروجان را از بین ببرید و از دزدیده شدن اطلاعات کاربری خود جلوگیری کنید.

 

 آنتی‌ویروس‌ و فایروال به تنهایی نمی‌توانند ضامن امنیت کامپیوتر شما باشند. هکرها و سازندگان بدافزارها و ویروس‌ها، انسان‌های بسیار زیرک و هوشیاری هستند. آنها همیشه یک پله جلوتر از نرم‌افزارهای امنیتی حرکت می‌کنند و به خوبی بیشتر ترفندهای کاربردی در امنیت سیستم ‌های مختلف را می‌دانند و از این حفره ها به نفع خود استفاده می‌ کنند.


به همین دلیل باید بدانید چگونه با تهدیدات سایبری و دزدهای امنیت مقابله کنید، پیغام‌های آلوده به تروجان را از بین ببرید و از دزدیده شدن اطلاعات کاربری خود جلوگیری کنید

.

** از پسووردهای قوی استفاده کنید

 

سعی کنید کلمه عبوری که می‌سازید ترکیبی از عدد و حروف و حتی علامت‌ها باشد.

 

**حواستان به URLهای کوتاه شده باشد 

از آنجا که URLهای کوتاه شده هیچ اشاره‌ای به مقصد ندارند، هکرها از این موضوع استفاده می ‌کنند و لینک های ویروسی و بدافزار برای کاربران می ‌فرستند.

 

 

 **هرچند وقت یک بار تنظیمات امنیت ایمیل و شبکه های اجتماعی همچون فیس‌بوکتان را چک کنید

 

به هر تقاضای دوستی جواب مثبت ندهید، کمی به همه چیز مشکوک باشید و اطلاعات مهم و شخصی خود را از صفحه پروفایلتان پاک کنید.

 

** هنگام خرید اینترنتی از معتبر و سالم بودن فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید

 

 هنگام خرید، شما اطلاعات حساب بانکیتان ر ادر اختیار فروشگاه  موردنظر قرار می ‌دهید، پس کمی تامل و تحقیق در مورد  سیستم امنیتی آنها و کسب اطمینان از فعال بودن آن زمان چندانی از شما نمی ‌گیرد.

 

** به طور محرمانه جست‌وجو کنید

 

نسخه‌های جدید مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری و کروم همه گزینه‌ای به نام جست‌وجوی محرمانه دارند. نام این گزینه در مرورگرهای مختلف متفاوت است.

 

** مرورگرتان را آپدیت کنید

 

با آپ‌دیت مرورگر، با خیال راحت‌تر می‌ توانید در صفحات مختلف وب بگردید. به روز بودن آنها نیز شما را در مقابل نسخه‌ های جدیدتر بدافزارها محافظت می ‌کند



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 142
نویسنده : امیر امرائي

5 توصيه امنيتی مهم تا نگران هكرها نباشيم!

در سال های اخیر یكی از مشكلات مهم كاربران اینترنت انتشار اطلاعات در سایت های متعلق به شركت های ریز و درشت اینترنتی و سپس افشای این اطلاعات توسط آنها به علل مختلف بوده كه مشكلات زیادی را برای كاربران ایجاد كرده است.
با توجه به ضرورت استفاده از اینترنت برای دسترسی به خدمات مختلف اعم از رفع نیازهای شخصی و كاری، كاربران چاره ای ندارند جز اینكه اطلاعات خود را در برخی از این سایت ها وارد كنند تا بتوانند از خدماتی همچون بانكداری و تجارت الكترونیك، خرید الكترونیك و انجام امور روزمره عمومی بهره ببرند.
اما گاهی مدیران این سایت ها با كاربران صادق نیستند و اطلاعات مشتریان خود را برای كسب سود در اختیار اشخاص و گروه های ثالث می گذارند و گاهی نیز هكرها به این سایت ها هجوم آورده و با سوءاستفاده از ضعف های امنیتی آنها اطلاعات اشخاص را سرقت می كنند.
موسسه Consumer Reports در مورد نحوه حفاظت كاربران از اطلاعات خود در فضای مجازی تحقیقات جالبی را انجام داده است. بر این اساس، كاربران با رعایت دستورالعمل ها و نكاتی ساده می توانند از خود در برابر هكرها و كلاهبرداران اینترنتی حفاظت كنند.

استفاده از خدمات نظارت بر وضعیت كارت اعتباری
به دنبال افزایش سرقت اطلاعات كارت های اعتباری در جهان و همین طور حمله به سایت های بانكداری و تجارت الكترونیك، سرویس هایی برای كنترل حساب های كاربری آنلاین افراد و همین طور چك و كنترل گردش این حساب ها راه اندازی شده اند. این سرویس ها هم توسط بانك ها و در قالب ایمیل و پیامك و هم با استفاده از نرم افزارها و پلاتفورم های مستقل ارائه می شوند.
با توجه به افزایش خطر سرقت اطلاعات شخصی بهتر است این سرویس ها را دست كم نگیرید و حتما از آنها استفاده كنید. اگر خدمات یاد شده در بازه های زمانی محدودی ارائه می شوند بعد از اتمام مدت ارائه آنها حتما سرویس های یاد شده را باز هم فعال كنید. معمولاً بانك ها یا شركت های خدماتی ارائه دهنده این سرویس ها برای كاهش هزینه های خود این سرویس ها را در بازه های زمانی محدودی ارائه می دهند.
در صورتی كه دسترسی به این خدمات با پرداخت پول ممكن باشد، باز هم هزینه استفاده از آنها چندان زیاد نیست. گران ترین نمونه های این خدمات با پرداخت 200 دلار در سال در دسترس هستند و با توجه به خسارات دهها هزار دلاری حاصل از سرقت ها و هك های اینترنتی این مبلغ چندان زیاد به نظر نمی رسد.

كنترل هفتگی حساب های آنلاین
برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب های بانكی و اعتباری و همین طور مقابله با سارقان آنلاین بانكی حداقل هفته‌ای یك بار حساب های آنلاینتان را بررسی و كنترل كنید. اگر هم گردش حساب گسترده ای ندارید با سر زدن به حساب بانكی یا بررسی گردش پول كارت اعتباری می توانید از هرگونه برداشت مشكوك از حساب خود مطلع شوید.
اگر در این زمینه خدمات كمكی توسط بانك یا موسسه اعتباری شما ارائه می شود، حتما از آنها استفاده كنید. اكثر بانك ها در صورت انجام تراكنش های آنلاین یا ورود به سایت های بانكداری الكترونیك از طریق ارسال پیامك یا ایمیل به كاربران در این زمینه اطلاع رسانی می كنند. بهتر است از این خدمات كه معمولاً رایگان هم هستند استفاده كنید تا به محض هرگونه نقل و انتقال مشكوك پول جلوی آن را بگیرید.

حسابتان را در موارد مشكوك، مسدود كنید
اگر نقل و انتقال مشكوك مالی را در سرویس بانكداری آنلاین یا دیگر سرویس های مشابه مشاهده كردید، حسابتان را به سرعت مسدود كرده یا با استفاده از خدماتی كه معمولاً در این سرویس ها وجود دارد دسترسی به خدمات بانكی از طریق اینترنت را از كار بیندازید. همچنین اطلاعات حساب كاربری و به خصوص آدرس ایمیل موجود در آن را برای حفظ امنیت تغییر دهید. چون به احتمال زیاد هكرها بعد از نفوذ به حساب بانكی آنلاین برای هك كردن آدرس ایمیل موجود در آن هم تلاش می كنند و با این كار خسارت بیشتری به شما وارد كرده و به اطلاعات حساس دیگری هم دسترسی پیدا می كنند. ضروری است كه بانك را نیز را به سرعت در جریان قرار دهید.

حملات پیشینگ را جدی بگیرید
این روزها حملات موسوم به پیشینگ به یكی از روش های متداول هكرها برای سرقت اطلاعات بانكی مردم مبدل شده است. این نوع حملات این روزها محدود به كشور خاصی نیست و در كشورهای در حال توسعه و از جمله ایران هم مشاهده می شود.
روش كار بدین صورت است كه هكرها ایمیل هایی با ظاهر كاملا مشابه با ایمیل موسسه مالی و اعتباری یا بانكی كه فرد در آن حساب دارد را برای وی ارسال می كنند. برای فریب مشتری آدرس فرستنده و همین طور طراحی گرافیكی این ایمیل ها شباهت زیادی با ایمیل های رسمی این بانك ها و همین طور ظاهر وب سایت آنها دارد.
معمولا در این ایمیل ها به مشتری هشدار داده شده كه به خاطر افزایش امنیت وی یا به روزرسانی سایت و سرویس های آنلاین بانكی، باید اطلاعات حساب خودش را در صفحه اینترنتی كه لینكش برای وی ارسال شده وارد كند. اما در صورتی كه كاربر فریب خورده و اطلاعات شخصی خود را در این لینك ها وارد كند، در عمل امكان دسترسی به جزییات حساب بانكی خودش را به هكرها داده است. باید توجه داشت كه بانكها اطلاعات حساب بانكی كاربران را در اختیار دارند و برای دسترسی به آنها نیازی به كسب اطلاعات از مشتریان ندارند.
از سوی دیگر باید توجه داشت كه بسیاری از این صفحات اینترنتی ظاهراً مشروع و متعلق به بانكها در عمل آلوده به انواع كرم و بدافزار هستند و كاربر در صورت ورود به آنها هم اطلاعات شخصی خود را در اختیار هكرها گذاشته و هم رایانه اش را به انواع كرم ها و بدافزارهای مخرب آلوده كرده است.

مراقب كلمه عبور باشید
وقتی حساب كاربری آنلاین شما هك می شود یا احساس می كنید در خطر هك شدن هستید و نقل و انتقال مشكوكی رخ داده، حتما كلمه عبورتان را تغییر دهید. حتی اگر مشكلی هم به وجود نیامده هر چند وقت یكبار بد نیست كلمه عبور خودتان را عوض كنید. بهتر است این كار را در مورد رمزهای عبور كارت های بانكی و خودپردازها هم انجام دهید تا قربانی كلاهبرداری های خطرناك نشوید.
باید توجه داشته باشید كه انتخاب كلمات عبور ایمن هم هنر مهمی است كه باید آن را جدی بگیرید. با این حال این مساله در بسیاری از كشورها جدی گرفته نمی شود. بر اساس بررسی های انجام شده در امریكا معمولا كلمات عبور انتخاب شده توسط آمریكایی ها به طور متوسط 6.1 كاراكتر دارد. این در حالی است كه انتخاب حداقل 10 كاراكتر برای كلمات عبور ضروری است.
آمریكایی ها انتخاب كلمات عبور طولانی را آزاردهنده می دانند. جالب آنكه زن ها در این زمینه بی مبالات تر هستند و معمولا تمایلی به انتخاب كلمات عبور طولانی ندارند. نتیجه این بی توجهی هم هك شدن گسترده حساب های بانكی و سرویس های خدماتی آنلاین است كه هر بار به حداقل دهها هزار نفر خسارات گسترده مادی و معنوی وارد می كند.
فراموش كردن كلمات عبور یا انقضای آنها یكی دیگر از مشكلات متداول در میان كاربران اینترنت است. بر اساس همین بررسی متداول ترین مشكل كاربران آمریكایی در زمینه استفاده از كلمات عبور كه در 80 درصد موارد رخ می دهد فراموش كردن كلمات عبور یا منقضی شدن آنهاست.

همین تحقیق نشان می دهد متداول ترین كلمه عبور مورد استفاده كاربران 123456 یا 123 است كه این نوع كلمات عبور به سادگی توسط هكرها قابل حدس زدن بوده و به كابوسی برای شركت ها و موسسات خدمات الكترونیك و همین طور موسسات بانكی و مالی و اعتباری هم مبدل شده است.
برای انتخاب كلمات عبور خوب و ایمن توصیه های زیادی را می توان ارائه كرد. اما به طور مختصر و مفید بهتر است نكات زیر را به یاد داشته باشید: از حروف بزرگ و كوچك، اعداد و سمبول ها به طور مختلط و درهم استفاده كنید، كلمه عبورتان حداقل 6 كاراكتر داشته باشد، هرگز از اسم خود، نام خیابان ها، شماره تلفن و دیگر اعداد مشهوری كه به شما مربوط می شوند، استفاده نكنید.
اگر می خواهید كلمه عبور دشواری انتخاب كنید كه قابل حدس زدن نباشد، اما نگران هستید كه ممكن است آن را فراموش كنید می توانید یك عبارت طولانی و قابل به خاطر سپردن را در نظر بگیرید و حروف اول آن را به عنوان كلمه عبور برگزینید. بدین شكل امنیتتان را تضمین كرده اید. همچنین بهتر است این كلمه را با سمبل ها و اعداد دیگری هم تركیب كنید..



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , سوالات , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 140
نویسنده : امیر امرائي

در کمتر از یک ثانیه فیلم HD دانلود کنید!

 

شرکت Virgin Media اعلام کرده است که درپی افزایش تقاضای کاربران برای ارتباط اینترنتی پرسرعت، به زودی پر سرعت ترین پهنای باند جهان را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

 

شفاف:شرکت Virgin Media در نظر دارد اینترنتی با سرعت ۱٫۵ گیگابیت در ثانیه را - که بیش از ده برابر پرسرعت‌تر از پرسرعترین سرویس کنونی (۱۰۰ مگابیت در ثانیه) و ۲۴۰ برابر پرسرعت‌تر از میانگین سرعت اینترنت انگلستان است - مورد آزمایش قرار دهد.

این بدان معناست که کاربران می‌‌توانند یک فیلم با کیفیت یا بازی ویدیویی را، به جای ۳ ساعت و چهل دقیقه در ۵۵ ثانیه دانلود کنند.

این شرکت می‌گوید یکی دیگر از مزایای اینترنت ۱٫۵ گیگابیت در ثانیه، افزایش شمار کاربرانی است که به طور همزمان از یک شبکه استفاده می‌کنند.

به گزارش بزرگراه فناوری جان جیمز، مدیر اجرایی شرکت Virgin Media می‌گوید همزمان با افزایش وسایل پرتابلی که به اینترنت وصل می‌شوند، تقاضا برای اینترنت پرسرعت‌تر و همچنین اتصال همزمان کاربران بیشتر به شبکه اینترنت، بیش از پیش احساس می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 139
نویسنده : امیر امرائي

حمله بنیانگذار مایکرو<a href="http://tehrankids.com" _fcksavedurl="http://tehrankids.com" >سافت‌</a> به <a href="http://tehrankids.com/iphone/" _fcksavedurl="http://tehrankids.com/iphone/" title="Iphone آیفون">اپل</a> و گوگل!

 

 

 

 

 

ب

 

نیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت‌ در سخنانی جدید دو رقیب سرسخت این شرکت را مورد هجوم سخنان تند خود قرار داد.

 

 

مهر: "پائول آلن" یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت‌ در سخنانی به رقبای خود هجوم برده، استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل را فردی "خودشیفته" اعلام کرد و دو بنیانگذار شرکت گوگل را مورد تمسخر قرار داد.

 

 

وی پس از اظهار نظر شگفت انگیزش درباره بیل گیتس، اکنون بر روی دو رقیب بزرگ مایکروسافت‌ تمرکز کرده و شرکت گوگل را شریر خطاب کرده است.

 

 

وی در مصاحبه ای با ساندی تایمز، "استیو جابز" رئیس شرکت اپل که اکنون در مرخصی پزشکی به سر می برد را فردی "خودشیفته" نامیده و از سرگئی برین و لری پیج، دو بنیانگذار جوان شرکت گوگل خواسته که تا این اندازه شریرانه رفتار نکنند.

وی در این سخنان اشاره به انتقاداتی دارد که طی پروژه تصویربرداری برای نرم افزار گوگل استریت به شرکت گوگل وارد شده و این شرکت را متهم به جمع آوری اطلاعات شخصی، نام کاربری و رمزهای ورود افراد کرده است.

 

بر اساس گزارش گاردین، وی پیش از این نیز بیل گیتس را فردی زورگو توصیف کرده بود که تلاش داشته وی را از شرکت مایکروسافت‌ اخراج کند. وی در این انتقادات استیو بالمر، رئیس کنونی مایکروسافت‌ را نیز بی نصیب نگذاشته و اعلام کرده وی به همراه گیتس تلاش داشته اند نقش آلن را در مایکروسافت‌ کمرنگ کنند.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 161
نویسنده : امیر امرائي

ادعای عجیب گوگل!

 

گوگل مدعی شده جمع‌آوری اطلاعات را تنها پس از آن انجام داده که مطمئن شده کاربران از این کار رضایت دارند.

 

ایتنا:گوگل که به علت جمع‌آوری و نداری بی‌اجازه اطلاعات کاربران گوشی‌های آندروید مجدداً با انتقادهای گسترده مواجه شده، از این تخلف خود دفاع کرد.

به گزارش ال نت به نقل از سی نت، در یک هفته اخیر مشخص شد که شرکت‌های اپل و گوگل با سوءاستفاده از امکانات گوشی آیفون و همین طور سیستم عامل آندروید اطلاعات مربوط به محل حضور کاربران خود را جمع‌آوری کرده و آنها را برای مقاصد تجاری مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

این در حالی است که اقداماتی از این دست نقض حریم شخصی کاربران تلقی می‌شود.

حال گوگل که شهرت و اعتبار خود را در خطر دیده تلاش در توجیه تخلف خود کرده و مدعی شده جمع‌آوری اطلاعات را تنها پس از آن انجام داده که مطمئن شده کاربران از این کار رضایت دارند، ادعایی که به سختی توسط مردم و کارشناسان مستقل قابل باور است.
در همین حال اپل کماکان به سیاست سکوت خبری خود ادامه می‌دهد.

انتشار گسترده اخبار مربوط به تخلف گوگل حتی بر روی قیمت سهام این شرکت هم تاثیر منفی گذاشته و ارزش هر سهم این شرکت در بازار سهام در روز گذشته با ۶۳ سنت کاهش به ۵۲۵.۱۰ دلار رسیده است.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 184
نویسنده : امیر امرائي

کليد F1 را فشار ندهيد!

  

 

مايكروسافت‌ درباره آسيب‌پذيري جديدي كه ممكن است توسط هكرها براي نصب ويروس در رايانه قربانيان مورد استفاده قرار بگيرد، به كاربران اينترنت اكسپلورر هشدار داد.

اين حفره امنيتي به شيوه كار VBScript مايكروسافت‌ با فايل‌هاي كمكي ويندوز در اينترنت اكسپلورر مربوط است اما براي اجرا شدن حمله، كاربر قرباني بايد كليد F1 را فشار دهد. طبق اعلام مايكروسافت‌، تحليل‌هاي انجام گرفته نشان داده در صورتي كه كاربران اين كليد را فشار ندهند، آسيب‌پذيري مذكور قابل بهره‌برداري نخواهد بود. به دليل نياز به فشردن كليد F1 اجرا شدن اين نوع حمله دشوار دانسته شده اما حملات مبتني بر وب در طي چند سال گذشته منبع عمده انتشار نرم‌افزار مخرب شناخته شده‌اند.

اين حفره جديد كه در ويندوز 2000، ويندوز اكس پي و ويندوز سرور 2003 قابل بهره‌برداري است، توسط يك محقق امنيتي كشف شده كه جزئيات آن را چند روز قبل در اينترنت منتشر كرد.

مايكروسافت‌ اطمينان داد كه اين حفره در هيچ حمله آنلايني مورد بهره‌برداري قرار نگرفته است اما مشخص نكرد اين آسيب پذيري را در دور بعدي به‌روزرساني امنيتي‌اش ترميم مي‌كند يا خير.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1391
بازدید : 208
نویسنده : امیر امرائي

كشف شيوه‌ جديد انتشار ويروس در اينترنت

 

شركت امنيتي F-Secure موفق شده به شكل جديد هوشمندانه‌اي از توزيع نرم‌افزار مخرب پي ببرد.

در اين شيوه هكرها PDF آنلاين بي‌ضرري را ايجاد مي‌كنند كه گوگل آن را يافته و به‌عنوان فايل HTML شناسايي و ايندكس مي‌كند و پس از آن هكرها فايل را به يك فايل HTML تغيير مي‌دهند.

بر اساس اين گزارش، احتمالا هكرها فايل مذكور را به‌صورت خودكار بررسي مي‌كنند تا دريابند چه زماني توسط گوگل ايندكس مي‌شود و از آنجا كه گوگل متوجه تغيير يافتن فايل نمي‌شود، براي نخستين بار تهديدي نيافته و لينك مذكور باقي مي‌ماند.

سپس فايل فلش مخربي در فايل HTML جاسازي مي‌شود و لينك‌هاي موجود در آن بازديدكننده را به PDF ديگري هدايت مي‌كنند كه بعدها به يك صفحه وب با فايل فلش مخرب تغيير شكل مي‌يابد. نتيجه نهايي كل اين عمليات كلاهبرداري آنتي‌ويروس ساختگي است.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 147
نویسنده : امیر امرائي

ارائه نسخه نمايشی اکسپلورر 10

شرکت مایکروسافت‌ تنها یک ماه پس از اینکه مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 را ارائه کرد نسخه ای ابتدایی و نمایشی از مرورگر اینترنت اکسپلورر 10 را نیز به نمایش گذاشته است.

مهر: IE9 به واسطه بهبود یافتن سطح واسط، عملکرد سریع و افزایش یافتن ایمنی توجه بسیاری از منتقدان را نسبت به خود جلب کرد و اکنون مایکروسافت‌ تنها پس از یک ماه اعلام کرده تا تکمیل IE10 زمان زیادی باقی نمانده است، با وجود اینکه هنوز زمان دقیقی برای عرضه محصول نهایی ارائه نشده، نسخه قابل بازبینی این مرورگر برای دانلود کردن علاقمندان بر روی وب سایت این شرکت قرار گرفته است.

مایکروسافت‌ IE10 را موج جدید پیشرفت می نامد، مرورگری برای جهان مدرن که تمرکز اصلی آن HTML5، زبان جدید برنامه نویسی اینترنتی است که به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعتی است.

مایکروسافت‌ نمونه نمایشی را از ویژگی های جدید IE10 آماده کرده و قابلیتهای انعطاف پذیر این مرورگر را در زمینه های مختلف، به ویژه در زمینه تصاویر سه بعدی به نمایش گذاشته است. به گفته مایکروسافت‌، IE9 از پایه بر اساس زبان HTML5 ساخته شده است و مرورگر جدید نیز مسیر نمونه پیشین خود را ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، کاملا آشکار است با وجود دو رقیب سر سخت مانند فایرفاکس و کروم و زمانی که این دو شرکت در بازار جهانی مایکروسافت‌ را در زیر آتش قرار داده اند، شرکتی که پیش از این بر جهان مرورگرها سلطه داشت، ارائه سریعتر محصولات به استاندارد صنعتی در سطح جهانی تبدیل شود.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 163
نویسنده : امیر امرائي

رمز عبورتان را 12 حرفي کنيد

افزايش ميزان استفاده از کارت هاي گرافيکي قوي با قدرت پردازشي برابر ابررايانه ها مي تواند براي کاربراني که از رمزهاي عبور کوتاه استفاده مي کنند دردسر آفرين باشد.

به گزارش مهر، به گفته محققان تعداد رو به افزايش پردازشگرهاي کارت هاي گرافيکي مي تواند به زودي شکستن رمزهاي عبور کوتاه را براي هکرها تسهيل کند. در واقع يک رمز عبور هفت رقمي يا کمتر به زودي با هيچ برابري خواهد کرد. محققان پيشنهاد مي کنند رمزهاي عبور براي رعايت ايمني بايد حداقل 12 حرف داشته باشند.

تيمي از محققان موسسه تحقيقات تکنولوژي جورجيا طي بررسي تاثير قدرت بالاي پردازشي کارت هاي گرافيکي مدرن بر روي ميزان قابل نفوذ بودن رمزهاي عبور اين نکته را اعلام کردند.

بسياري از کارت هاي گرافيکي براي ارائه خروجي نهايي تصاوير از صدها پردازشگر که به صورت موازي در فعاليت هستند ، استفاده مي کنند. بسياري از دانشمندان اکنون از ويژگي هاي محاسباتي اين پردازشگرها براي پردازش اعداد و ارقامي که مطالعات به دست مي آيند، استفاده مي کنند.

به گفته دانشمندان قدرت رمزگشايي و پردازش اطلاعاتي کارتهاي گرافيکي جديد را مي توان با قدرت بالاي ابررايانه هاي چند ميليون دلاري که يک دهه پيش ساخته شده اند مقايسه کرد.

سيستم پردازش موازي داخلي کارتهاي گرافيکي در اجراي حملات نيروي «بروت» که براي رمزگشايي از اطلاعات تمامي ترکيبات ممکن از حروف و اعداد را تا زمان يافتن کد درست مورد آزمايش قرار مي دهد بسيار چيره دست است.

رمز گشايي از رمزهاي عبور طولاني تر زمان بيشتري نياز خواهد داشت و به همين دليل ايمني بالاتري را براي کاربران به همراه خواهد داشت.

محققان با اطمينان اعلام کردند در حال حاضر يک رمز ورود هفت رقمي کاملا آسيب پذير و نامناسب است و با بالاتر رفتن قدرت کارت هاي گرافيکي اين خطر نيز افزايش خواهد يافت. جايگزين مناسب تر براي چنين رمز ورود ناقصي مي تواند ترکيبي از حداقل 12 حروف، نشانه ها يا اعداد باشد.

در نهايت دانشمندان استفاده از جمله اي کامل متشکل از علامت ها و حروف مختلف را براي اطمينان حاصل کردن از اينکه فردي قادر به حدس زدن آن نيست به عنوان رمز ورود ايمن پيشنهاد مي دهند.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
بازدید : 158
نویسنده : امیر امرائي

9 کلید میانبر مرورگرها که خوب است بدانید!


Ctrl+F
پیدا کردن کردن یک عبارت خاص تو یک صفحه وب!
وقتی دنبال اسم یا عبارت خاصی تو یک صفحه وب هستید لازم نیست با چشم دنبالش بگردید ... اینو بزنید و عبارت مورد نظر رو تو کادر باز شده وارد کنید. اگه اون عبارت تو اون صفحه باشه در کمتر از یک ثانیه براتون پیداش میکنه

F5

خیلی براتون پیش میاد که صفحه رو Refresh کنید؟ به جای بردن موس روی دکمه Refresh کلید F5 رو بزنید

F11
صفحه مرورگرتون کوچیکه؟ کلید F11 رو بزنید تا سایت مورد نظر رو به صورت تمام صفحه ببینید! همین کلید کار خروج از این حالت رو براتون انجام میده

Home/End
این دو کلید گوشه‌گیر بیشتر از اون چیزی که به نظر میان مفیدند. کارشون اینه که شما رو به بالا/پایین صفحه وب ببرند. بعد از دیدن محتوای یک صفحه طولانی در وب لازم نیست کلی اسکرول کنید تا دوباره بالا برگرید کافیه یه بار home رو بزنید!

Ctrl+Mouse Scroll Wheel
گرفتن کنترل و چرخوندن چرخ موس سایز حروف و عکسها رو در صفحات وب تغییر میده و برای خوندن متنهای ریز می‌تونید از این قابلیت استفاده کنید. به جای چرخ موس می‌تونید از کلیدهای + و - هم به همراه Crtl برای این کار استفاده کنید. برای برگشتن به حالت پیش‌فرض Ctrl+0 رو بزنید!

Ctrl+T
برای باز کردن زبانه (Tab) جدید در مرورگرها بیشتر کاربران از روش کند بردن موس روی دکمه new tab استفاده می‌کنند. با این دو کلید می‌تونید همون کار رو سریعتر انجام بدید!

Ctrl+W
برعکس بالایی! کارش اینه که زبانه (tab) فعال رو ببنده!

Ctrl+Shift+T
احتمالا براتون زیاد پیش میاد که یک زبانه (tab) رو اشتباهی ببندید. نگران نباشید! با این کلید میانبر می‌تونید آخرین tab بسته شده رو دوباره باز کنید

Ctrl+Click
با نگه داشتن Ctrl کلیک کردن روی هر لینک اون لینک در زمینه باز میشه بدون اینکه وارد tab مربوط به اون لینک بشید. برای مواقعی خوبه که می‌خواهید یک مطلب رو ببینید اما نمی‌خواهید در همون لحظه بخونیدش!



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1391
بازدید : 170
نویسنده : امیر امرائي

شیوه‌ای جالب برای ساخت پسوردهای مقاوم

 

گروهی از کارشناسان و پژوهشگران آلمانی شیوه جدیدی برای ایجاد کلمات عبور ابداع و معرفی کرده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

 

دی نا:این شیوه که p-CAPTCHA نام دارد، توسط پژوهشگران موسسه آلمانی Max Planck Institute for the Physics of Complex systems و شرکت تحقیقاتی Axioma Research معرفی شده است.

حرف p در ابتدای واژه CAPTCHA، به لغت کلمه عبور (password) اشاره می‌کند.

این شیوه که به نظر می‌رسد از ضریب اطمینان بسیار بالایی برخوردار است، با بخش‌بندی کردن حروف کلمه عبور به دو قسمت «آسان» و «سخت» کار می‌کند.

کاربر باید بخش آسان را به خاطر بسپارد.

استفاده از بخش سخت کلمه عبور هم به یک اپلت جاوا واگذار می‌شود.

اپلت جاوا یک کپچا برای قسمت دشوار کلمه عبور ایجاد می‌کند.

به عبارت دیگر بخش ثانویه کلمه عبور، به یک تصویر کپچا تبدیل می‌گردد.

در ادامه p-CAPTCHA به صورت رمز درآمده و قسمت آسان کلمه عبور را به کار می‌گیرد.

خلاصه مراحل به این ترتیب است که کاربر برای وارد کردن کلمه عبور خود، کافی است بخش اولیه و آسان رمز عبور را وارد نماید.

سپس با ظاهر شدن p-CAPTCHA، باید تصاویر به نمایش درآمده را در کادر مربوطه درج کرده و به این ترتیب با شیوه‌ای غیرقابل دسترس، کلمه عبور نوشته می‌شود و کاربر می‌تواند به فایل یا بخش محافظت‌شده دست یابد.

این کلمات عبور به خوبی در برابر حملات موسوم به brute-force مقاوم است.

یادآور می‌شود کپچا همان خطوط کج و معوجی است که معمولاً به هنگام نظر دادن در یک سایت یا مشارکت در یک تالار گفتگوی اینترنتی نمایان می‌شود و کاربر باید برای ورود به مرحله بعد، آن خطوط و نوشته‌ها را دقیقاً در کادر مربوطه تایپ کند.

کپچا راهکاری برای مقابله با عملکرد نرم‌افزارهای مخرب است چرا که فقط یک انسان می‌تواند این نوشته‌ها و در واقع معماها را حل کند، نه یک رایانه. 

براساس گزارش سایت خبری فن‌آوری اطلاعات نوشته است: در این شیوه رمزنگاری، از الگوریتم AES نیز استفاده می‌شود و همین امر ضریب اطمینان آن را افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود تا کنون هیچ حمله‌ای علیه الگوریتم AES صورت نگرفته‌ و هیچ ضعف تئوریکی در این الگوریتم شناخته نشده است.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1391
بازدید : 164
نویسنده : امیر امرائي
اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.
هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده! اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم
  فشرده‌سازی فایل‌ها
اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.
 
سرعت مرورگر را افزایش دهید
گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:
1- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
2- حالا روی Advanced کلیک کنید
3- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
 Play sounds in Web pages
 Play videos in Web pages
Show pictures    
6 پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!


از distribution lists استفاده کنید
معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستيد. بنابراین بهتر است لیست‌هاي گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید. [learn how to create a distribution list in Outlook]
  امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید
امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافيكی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهاي فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافيكی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.[آشنايی با امضای ديجيتال]
    صفحات رو ذخیره کنید
اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.
 
 
  cache مرورگر را زیاد کنید
وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود
 
• برای افزایش حجم cache:
1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.
2- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.
3- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.
4- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.[چطور سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟]


:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1391
بازدید : 185
نویسنده : امیر امرائي

8 توصيه ي پليسي به اينترنتي ها
واحد مبارزه با جرايم رايانه‌اي به کاربران اينترنت در هنگام کار با پست الکترونيک هشدار داد.

به گزارش بانکي دات آي آر ، اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در واحد مبارزه با جرايم رايانه‌اي به کاربران اينترنت در هنگام کار با ايميل هشدار داد:

?ــ از باز کردن فايل‌هاي ارسال شده (attachment) توسط ايميل‌هاي ناشناس خودداري کنيد، زيرا ممکن است فايل‌ها حاوي برنامه‌هاي مخرب جهت سرقت اطلاعات شخصي يا از کار انداختن رايانه‌ شما باشد.

?ــ بهترين راه برخورد با نامه‌هاي الکترونيک ناشناس حذف نامه‌ها و پيوست آنها است.

?ــ اگر پيام الکترونيکي از دوست يا همکار خود دريافت کرديد که در بازکردن ضميمه فايل تاکيد دارد، حتما قبل از باز کردن ضميمه با فرستنده آن هماهنگي کنيد.

?ــ از ذخيره کردن گذر واژه پست الکترونيکي خود، خووداري کنيد.

?ــ از باز کردن نامه‌هاي پست الکترونيک با عناوين نامشروع خودداري و سعي کنيد از دادن اطلاعات شخصي و عضويت در اين نوع گروه‌ها اجتناب کنيد.

?ــ در اينترنت (فضاي مجازي) سايت‌هايي هستند که با عضويت در آن تعدادي نامه الکترونيکي مشخصي را به فرد عضو شده مي‌فرستد که فرد با باز کردن آن نامه‌هاي الکترونيک که حاوي پيغام‌هاي تبليغاتي است و در ازاي خواندن آن مبلغي از پنج سنت تا دو دلار در يک حساب تجاري که خود شرکت معرفي کرده واريز مي‌کنند، اما از هويت و چگونگي برداشت از حساب معرفي شده داراي وجود خارجي نيست. لذا نتيجه کار تنها اتلاف وقت کاربران و صرف هزينه‌هاي مربوط به اتصال اينترنت است.

?ــ فضاي مجازي اينترنت سرشار از تبليغات فريبنده است که کاربران را به پولدارشدن از راه‌هاي جديد در پوشش عناويني همچون بازاريابي شبکه‌اي و تجارت الکترونيک وسوسه مي‌کند، بدون شک ورود کاربران به اين بازي‌ها يک دسيسه هرمي بيش نيست که به پولدارشدن بازيگردانان منتهي مي‌شود.

?ــ به نامه‌هاي الکترونيک ارسالي ناشناس که خبر برنده شدن مبالغ قابل توجهي پول را به شما مي‌دهند، توجه نکنيد، اين روش دامي براي کلاهبرداري از شماست.



:: موضوعات مرتبط: اینترنت , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 145
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 83352
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com