عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 176
نویسنده : امیر امرائي

جادوی هری پاتر به حقیقت پیوست!

 

یکی از جادوهای «هری پاتر» هم به حقیقت پیوست: همان‌طور که او توانست عینک شکسته‌اش را با نور عصای جادویی ترمیم کند؛ محققان هم پلیمری تولید کرده‌اند که خود را با استفاده از اشعه لیزر، ترمیم می‌کند!

 

خبرآنلاین: مهندسان موسسه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در مریلند، دانشگاه کیس‌وسترن کلیولند و دانشگاه فری‌بورگ سوئیس، توانسته‌اند نوع خاصی از پلاستیک را به نام پلیمر ابرمولکول فلزی (metallo-supramolecular) تولید کنند که با تابش نور لیزر به آن، خود را ترمیم می‌کند.

به گزارش نیوساینتیست، بر خلاف پلیمرهای معمولی مثل پلی‌استیرن که لیوان‌های موجود در ماشین‌های خودکار فروش قهوه و ... از آن ساخته شده، یا پلی‌کربنات شفافی که روی سی‌دی‌ها چاپ می‌شوند، پیوند بین مولکول‌های پلیمرهای پلاستیکی جدید از نوع «***الانسی»- که اتم‌ها، الکترون به اشتراک می‌گذارند- نیست.

در عوض، بخش‌های اصلی «ماکارونی مانند» این مواد، به گروه‌های «لیگاند» منتهی می‌شوند که برای پیوند یونی، تمایل به اتصال به گروه‌هایی با هسته آزاد «روی» دارند. وقتی پرتوهای فرابنفش به این گروه‌های «روی» برخورد می‌کند، آن‌ها انرژی را جذب کرده و به گرما تبدیل می‌کنند؛ این گرما، همان انرژی مورد نیاز برای عملیات «خود-ترمیمی» است.

ترمیم سطوح شکسته
کریستوفر فدر و همکارانش در دانشگاه کیس‌وسترن یک برگه 0.4 میلی‌متری پلیمر را انتخاب کرده و شکافی به عمق 0.2 تا 0.3 میلی‌متر در آن ایجاد کردند. بعد پرتوهای فرابنفش لیزر را با قدرت یک وات، برای مدت 30 ثانیه به هر شکاف‌ تاباندند و متوجه شدند که شکاف به طور کامل از بین رفته است.

البته این اولین بار نیست که محققان به سراغ چنین سوژه‌ای رفته‌اند؛ در سال 2008 / 1387، لودویک لیبلر، شیمیدانی از موسسه آموزش عالی شیمی و فیزیک صنعتی (ESPCI) پاریس، پیوند مولکولی دیگری را (پیوند هیدروژنی که به نسبت پیوند مولکولی پلیمر جدید، ضعیف‌تر است) برای تولید پلاستیکی با قابلیت خود- ترمیمی، تحت کنترل درآورد؛ این پلاستیک به سادگی و تنها با فشردن دو طرف شکافی که در آن ایجاد شده بود، خود را ترمیم می‌کرد.

همچنین نیسان، تولید کننده ژاپنی خودرو، از شیوه مشابهی برای تولید رنگ‌های ضد خش خود-ترمیم برای خودرو و گوشی تلفن استفاده کرده است.

حالا گروه کیس وسترن قصد دارند برای ترمیم انواع مختلفی از پلیمرها از اشعه‌های لیزر کمک بگیرند اما باید در مورد ترکیب لیزرها و پلیمرها بیشتر محتاط باشند، چراکه بر اساس گزارش نشریه«نیچر»، اجسامی که فلز بیشتری دارند، میزان ترمیم‌شان کم‌تر است.

هیچ بعید نیست که روزی محققان بتوانند عینک‌های پلی‌کربناتی، مثل عینک‌های هری پاتر بسازند!



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 167
نویسنده : امیر امرائي
دانلود WinMend Disk Cleaner v1.5.0 - نرم افزار پاکسازی هارددیسک

پس از دو نرم افزاری که برای پاکسازی تاریخچه ها و همچنین رجیستری از شرکت WinMend قرار گرفت در این مطلب هم قصد داریم سومین نرم افزار که در سری نرم افزارهای پاکسازی سیستم قرار دارد را به شما معرفی کنیم. ابزاری که مانند دو مدل قبلی بسیار ساده و البته کم حجم بوده و قادر است تا با سرعتی بسیار مناسب هارددیسک سیستم را مورد ابتداعا اسکن و سپس پاکسازی قرار دهد. این نرم افزار که WinMend Disk Cleaner نام دارد امنیتی مناسب در پاکسازی ها دارد به طوری که خود نرم افزار طوری عمل خواهد کرد که اشتباها فایل های سیستمی به جای فایل های اضافی از هارددیسک حذف نگردند.
آنالیزور نرم افزار بسیار دقیق عمل می کند تا کاربران با خیالی آسوده پس از یک پاکسازی و با سرعتی بیشتر از قبل اطلاعات را در هارددیسک سیستم خود رد و بدل کنند و با سرعت به مراتب بیشتری به مرور اطلاعات بپردازند. پیشنهاد ما این است که این نرم افزار کمتر از 2.5 مگابایتی را دانلود کنید تا نهایت سرعت هارددیسک خود را تجربه کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار WinMend Disk Cleaner :
- آنالیزور دقیق نرم افزار
- افزایش کارآیی هارددیسک پس از پاکسازی
- نمایش اطلاعاتی دقیق پس از پاکسازی
- سرعت بالای نرم افزار در عملکردها
- سهولت در استفاده از نرم افزار
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 174
نویسنده : امیر امرائي
دانلود کتاب الکترونیکی امنیت گوگل - Google Security Book

کتاب امنیت گوگل را که توسط تیم خود گوگل نوشته شده و به زبان انگلیسی در سایت گوگل منتشر شده است. مطمئنا با مطالعه این کتاب به درک عمیق تر و متفاوتی نسبت به قبل از امنیت دست پیدا خواهید کرد و دید وسیع تری از آن خواهید داشت.گوگل،می داند چه بنویسد تا با ذهن ما و شما سازگار باشد به همین دلیل فکر می کنم کتاب پیش رو،متفاوت ترین کتاب امنیتی خواهد بود که تا به حال مطالعه کرده اید!
بخش‌هایی از کتاب:
افزایش ضریب امنیت در وب:
همه ی ما می دانیم که وب پر از مطالب جذاب و حتی متحیر کننده است،اما در مواقعی هم می تواند ترسناک باشد!مقوله ای که در این کتاب می خواهیم به آن بپردازیم،امنیت است که می گوید : "درست مانند دنیای حقیقی،بایداز خود محافظت کنید و مانع از دزدیده شدن یا صدمه خوردن اموالتان شوید".فرقی نمی کند که تازه کار باشید یا خوره ی کامپیوتر؛مهم این است که همیشه با نکات و مسائل پرداختن به اطلاعات در وب بروز باشید.در این کتاب،نکات بسیار مهم امنیتی ارائه خواهد شد که با رعایت آن ها می توان با خیال آسوده تری به وب گردی پرداخت.
کلاهبرداری با نامه ها و وب سایت های جعلی ( فیشینگ):
کلاهبرداران اینترنتی به منظور سرقت مالی،صرف نظر از این که شما را می شناسند یا نه،تلاش می کنند اطلاعاتتان را بدزدند؛اکثرا با جا زدن خود به جای افراد معتبر و دریافت اطلاعات شخصی شما.این طور وب سایت ها،وانمود می کنند که منبعی معتبر هستند،مانند بانک ها و یا حتی گوگل و بر این اساس تلاش می کنند تا شما را گول بزنند تا شما اطلاعات شخصی تان را با دست خودتان به آن ها تحویل دهید.(صفحات ورود به حساب کاربری یا همان لاگین)
بنابراین،باید در بررسی این گونه صفحات آخرین دقت خود را بکار گیرید و همیشه از پیام هایی که از شما درخواست ارسال اطلاعات شخصی می کنند سرسری رد نشوید.



:: موضوعات مرتبط: دانلود مجلات علمی , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 172
نویسنده : امیر امرائي
دانلود کلیک شماره 385 - هفته نامه فناوری اطلاعات روزنامه جام جم

عناوین کلیک هفته نامه فناوری اطلاعات روزنامه جام جم:
- فیس‌بوک یاهو را نجات می ‌دهد؟
- عذرخواهی RIM از برنامه ‌نویسان بلک ‌بری
- آفیس 365 رایگان شد
- تشخیص جرایم بین‌المللی با رایانه
- وب‌سایت خود را تحلیل کنید
- خواننده شوید
- پشتیبان‌گیری از فایل‌ها
- نمایش در اندازه و مکان دلخواه شما
- هک نشوید
- مدیریت دانلودها در مک
- همکاری موبایل و سلول سوختی
- دعوا از نوع رایانش ابری
- مرگ و زندگی توزیع‌های لینوکسی
- آنتی‌ویروس ClamAV‌ یک گام جلوتر می‌رود
- برترین‌ بازی‌های نمایشگاه E3 (بخش دوم)
- بازی، شجاع و آجرکی
- زمینه‌های نرم‌افزاری آینده نزدیک
- پشت ویترین گوگل
- لذت کار روی تصاویر در فتوشاپ CS6
- قابلیت‌های ویندوز فون 8 برای برنامه‌نویسان
- خداحافظی با درگاه اترنت (شبکه)
- ترفند: سطح حرفه‌ای، ویندوز 8 را مجازی نصب کنید
- ترفند: سطح متوسط، تنظیمات پیشرفته IE9 را با احتیاط تغییر دهید
- ترفند: سطح متوسط، رمزهای یدکی برای ورود به ویندوز
- ترفند: سطح متوسط، استفاده لذت‌بخش از ویندوز 8 حذف عبارات جستجو شده
- ترفند: سطح حرفه‌ای، تصویر پیش‌فرض برای مهمانان
- و ...



:: موضوعات مرتبط: دانلود مجلات علمی , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 168
نویسنده : امیر امرائي
دانلود TeamViewer Corporate v7.0.12541.0 - کنترل از راه دور سیستم

مطمئنا حرفه ای های رایانه و اصولا افرادی که با شبکه های رایانه ای و همچنین مهندسان شبکه با ارتباط از راه دور به طرق مختلف آشنایی دارند. اصطلاح ریموت شاید در جاهای مختلف به کار برده شود، یکی از جاهایی که ممکن است زیاد از آن استفاده گردد در ارتباط میان یک سیستم مقصد و یک سیستم مبدا باشد. به اصطلاح Server و Remote دو سیستمی رایانه ای هستند که می توان از طریق یکی از ارتباط ها از سیستم Remote به رایانه Server متصل شده و تمامی اجزای نرم افزاری آن را در اختیار گرفت.
این تعریفی بسیار ساده از نوعی ارتباط میان دو سیستم رایانه ای می باشد که ممکن از از هر طریقی چه اینترنت پر سرعت، چه خطوط تلفن و حتی شبکه های رایانه ای هم صورت گیرد. در این نوع ارتباط که گاهی اوقات اهمیتی صدچندان برای بعضی از افراد پیدا می کند سرعت، فاصله و داشتن یک سری امکانات نظیر IP Valid برای ارتباط از طریق اینترنت پرسرعت ADSL و یا Wireless امری ضروری است. این امر که بسیاری از افراد قادرند از ایران، سیستم رایانه ای خود در کشور هایی نظیر آمریکا، چین و ... را کنترل کنند، بی شک انکار ناپذیر است. این افراد با داشتن همین قابلیت ریموت کردن می توانند تمامی سیستم نرم افزاری یک رایانه را در هزاران کیلومتر دورتر در اختیار خود در آورند. اما نوع ارتباط بسیار مهم است ، سرعت اهمیتی بالا دارد. نیاز به یک سری امکانات امری حیاتی است. Remote Desktop یک قابلیت بسیار جالب و البته کارآمد در تمامی نسخه های ویندوز است. این قابلیت به کاربران امکان می دهد تا با سرعت های مختلف دو سیستم رایانه ای را به یکدیگر متصل کرده و به راحتی سیستم مقصد را کنترل کنند. مهم ترین ایرادی که برای این نوع ارتباط وجود دارد لزوم استفاده از IP مجزا برای سیستم مقصد است. هرچند Remote Desktop بسیار محبوب است اما هزینه ی داشتن یک IP مجزا برای یک فرد معمولی صرفه اقتصادی نخواهد داشت. تنها برای مدیران و مهندسان شبکه است که این نوع نرم افزار را می توانند مورد استفاده قرار دهند. شرکت های متعددی هستند که برای رفاه حال کاربران نرم افزارهای مختلفی را عرضه نموده اند تا به این نوع ارتباط از راه دور کمک کنند. اما بازهم مهم ترین مشکل سرراه کاربران است و آن هم IP مجزا و شخصی برای سیستم رایانه ای مقصد است. البته نه این که ارتباط خطوط تلفن یا شبکه این امکان را احتیاج داشته باشد، بلکه بحث پیرامون ارتباط از راه دور است. در شبکه های رایانه ای که تعداد رایانه ها هرچقدر هم که زیاد باشد بازهم در کنار هم و در محیطی نزدیک قرار می گیرند. خطوط تلفن هم که تقریبا هیچ کجا از آن ها استفاده نمی شود چون با سرعت پائین نمی توان مدیریتی قدرتمند را اعمال نمود. تمام بحث به خطوط ADSL و  به طور کلی اینترنت معطوف است. شاید نام Teamviewer را شنیده باشید. این نرم افزار امکان بسیار جالبی دارد که شاید برای اولین بار باشد که چنین قابلیتی در نرم افزاری گنجانده می شود و البته شاید اصلا این قابلیت در انحصار شرکت سازنده باشد. این نرم افزار به جای این که از IP برای ارتباط استفاده کند ، از یک اعدادی شبیه به IP استفاده می کند که IP نیست اما ID شخصی رایانه در این نرم افزار است. این آیدی مادامی که نرم افزار برروی سیستم نصب باشد و یا سیستم عامل به هردلیلی پاک نشود ثابت خواهد بود. بدین ترتیب مهم ترین مشکل در ارتباط که نیاز به IP Valid بود برطرف می شود و همان آیدی برای سیستم مقصد مادامی که سیستم عامل پابرجاست حکم IP مجزا را داراست. این گونه نرم افزارها باید از لحاظ امنیت هم در شرایط بسیار کاملی قرار داشته باشند و به این صورت نیست که به همین سادگی ارتباط برقرار شود. در مورد Teamviewer در سایت سازنده علاوه بر اخذ مدارک مهم برای امنیت ، گواهی ISO 9001:2000 هم به این نرم افزار بسیار کارآمد داده شده است. پس از لحاظ امنیت هم هیچ گونه مشکلی برای کاربر پیش نخواهد آمد، امنیت نرم افزار با پسورد 4 رقمی تامین می شود. پسوردی که در هربار باز و بسته شدن نرم افزار تغییر خواهد کرد و البته این تغییر به صورت کاملا تصادفی خواهد بود. از نظر سرعت برقراری، حتی افرادی که با ارتباط Dialup  هم به دنیای اینترنت قدم می گذارند می توانند به راحتی از این نرم افزار بهره ببرند. استفاده از نرم افزار فوق العاده آسان و انجام تنظیمات آن هم بسیار ساده است. بیش از 15 میلیون نفر کاربر ثبت شده و البته تعداد زیادی هم کاربر ثبت نشده دلیل بر موفقیت فوق العاده بالای این نرم افزار بوده و خواهد بود. قابلیت هایی نظیر چت، ارسال و دریافت فایل، مدیریت کامل برروی سرور و البته قابلیت محدود سازی این مدیریت ، سازگاری با هرنوع دیوار آتشی، قابلیت ارتباط با دونوع VPN و Remote presentation و البته حالت پیش فرض نرم افزار ، قابلیت اجرای نرم افزار بدون نصب و ... همگی قابلیت هایی هستند که در استفاده از این ابزار کاربر به آن ها دسترسی خواهد داشت.

قابلیت های کلیدی نرم افزار TeamViewer Corporate:
- محیط بسیار ساده نرم افزار
- امنیت بسیار بالا در استفاده از نرم افزار
- سرعت بالا و سازگاری با انواع ارتباط ها
- عدم نیاز به IP مجزا
- آیدی خصوصی برای هر رایانه
- تعویض پسورد ها با هربار باز و بسته شدن
- تصادفی بودن پسورد ها
- مدیریت کامل برروی سرور
- قابلیت محدود سازی ریموت
- قابلیت تغییر تنظیمات براساس سرعت
- قابلیت ارسال و دریافت فایل میان دو سیستم
- چت کردن دو سیستم سرور و ریموت
- بهینه شدن اجرای کارها براساس سرعت به صورت اتوماتیک
- استفاده از نرم افزار بدون نیاز به نصب
- سازگار با تمام دیوار های آتش
- قابلیت استفاده از VPN و Remote presentation
- حجم پائین و سرعت بالا در نصب و اجرا
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 162
نویسنده : امیر امرائي

پنکه بدون پره اختراع شد! (+<a href="http://tehrankids.com" >عکس</a>)

 

شرکت "سر جیمز دیسون" پس از آنکه با موفقیت جارو برقی بدون پاکت را اختراع، طراحی و وارد بازار کرد اکنون اختراع جدیدی با عنوان " Dyson Air Multiplier" را معرفی کرد. 
این اختراع جدید در حقیقت نسل آینده پنکه است که بدون پره کار می‌کند. 
این پنکه بدون پره بسیار ایمن بوده، به راحتی تمیز می‌شود و 15 برابر کارآمدتر از پنکه های کنونی است. مهندسان دیسون پس از چهار سال مطالعه موفق شدند فناوری کاملا نوآورانه و جدید این پنکه را توسعه دهند.

این پنکه بدون پره یک حلقه بزرگ پلاستیکی روی یک پایه است که جریان هوا را به طور مداوم تولید کرده و به این ترتیب هوای تازه و ثابت را در محیط پیرامون خود تضمین می‌کند. 
سر دیسون در این خصوص توضیح داد: "این پنکه به طور اساسی با اولین طرحی که در سال 1886 از پنکه ها ارائه شد متفاوت است. در سال 1886 یک مهندس آمریکایی به نام شایلر ویلر ایده پنکه های پره دار را ارائه کرد." 
براساس گزارش گاردین، این محصول جدید 212 یورو قیمت خواهد داشت. این قیمیت تقریبا 10 برابر بیشتر از قیمت پنکه های معمولی است اما به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد می‌تواند با استقبال خوبی مواجه شود.
 
Air Multiplier هوا را با کمک موتور کوچکی که روی پایه آن قرار گرفته است هوا را می‌مکد و آن را 15 برابر سریعتر از پنکه های معمولی آن را بیرون می‌دهد. 
در فضای خالی داخل حلقه نوعی مینی گردباد ایجاد می‌شود و در هر ثانیه 405 لیتر هوای خنک تولید می‌کند. 
سر جیمز دیسون 65 ساله که مالک شرکت دیسون است پیش از این جاروبرقی بدون پاکت را تولید کرده بود. این جارو برقی که
امروز در 50 کشور دنیا به فروش می‌رسد این مرد انگلیسی را به یک میلیاردر تبدیل کرد. 
در شرکت دیسون بیش از 550 مهندس و دانشمند مشغول به کار هستند. از دیگر محصولات موفق این شرکت می‌توان به دست خشک کن دیسون اشاره کرد که سه سال قبل اختراع شد. این دست خشک کن تنها در مدت 10 ثانیه دستها را خشک می‌کند.
 
این دستگاه آب را از روی دستها همانند یک برف پاک کن
ماشین
پاک می‌کند. سپس با 80 درصد انرژی کمتر نسبت به دست خشک کن های با هوای گرم، هوا را روی دستها می‌دمد و آنها را خشک می‌کند. 
این محصول جدید در حال حاضر در دستشوییهای عمومی، مدارس و بسیاری از ادارات انگلیس استفاده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 176
نویسنده : امیر امرائي
دانلود Panda Internet Security 2012 v17.0 - آنتی ویروس قدرتمند پاندا

یکی از قدیمی ترین نرم افزارهایی که می توانیم در زمینه امنیت نام ببریم محصول شرکت Panda است.  Panda Internet Security یکی از قدیمی ترین و در عین حال قدرتمندترین نرم افزارهایی است که به صورت یک مجموعه ابزارهای لازم برای تامین امنیت سیستم های کاربران در اختیار آنان قرار می گیرد. این بسته نرم افزاری امنیتی که نسخه 2012 آن مدتی است عرضه شده قادر است تا آخرین فایل های مخرب را شناسایی و برای پاکسازی کامل آن ها اقدام کند.
بسته امنیتی Panda Internet Security علاوه بر این که از آخرین تکنولوژی ها برای شناسایی فایل های مخرب بهره می برد قادر است تا بدون کاهش کارآیی سیستم و با سرعتی فوق العاده انواع ویروس ها ، کرم های اینترنتی ، تروجان ها و ... را شناسایی کرده و سیستمی امن را تحویل دهد، اين مجموعه داراي  نرم افزارهایی هستند که امکان اسکن سیستم برای یافتن انواع فایل های مخرب اعم از ویروس ها ، کرم های اینترنتی ، تروجان ها ، جاسوس افزارها و ... را فراهم نموده و قادر است با یک دیوار تش قدرتمند  در مقابل حملات هکرها ایستادگی کند. در حقیقت Panda Internet Security تمامی خواسته های امنیتی هرکسی را در سطح کوچک یا بزرگ برآورده خواهد کرد ، این نرم افزار هم مانند بقیه ابزارهای امنیتی شرکت پاندا از بانک اطلاعات این کمپانی بهره می برد و همین امر باعث خواهد شد تا از گذشته تا به آخرین به روزرسانی های موجود را دارا باشد. از مهم ترین قابلیت های این بسته امنیتی می توان به سرعت بالا در اسکن سیستم اشاره کرد که در مدت زمان بسیار کوتاهی سیستم رایانه ای کاربر را اسکن و اگر فایل مخربی شناسایی شود سریعا برای حذف آن اقدام خواهد شد. استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در Panda Internet Security باعث خواهد شد تا در شناسایی فایل های مخرب که هرروز با ترفندهایی متفاوت به سیستم های رایانه ای راه پیدا می کنند شناسایی و کاملا نابود گردند. اگر در سیستم در سطحی باشد که فایل مخرب به اجزای اصلی ویندوز هم نفوذ کرده باشد چاره کار را باید با غرنطینه کردن فایل مورد جست و جو کرد. جالب است که دیوار آتشی قدرتمند در این بسته قرار داده شده تا در مقابل حملات اینترنتی و هکرها گرفته شود . تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها ، مدیریت فرزندان در استفاده از سیستم رایانه ای، مدیریت وب سایت های و فیلتر نمودن آن ها ، امنیت بالا در اطلاعات اینترنتی و در نهایت به روز رسانی های مداوم و سریع از مهم ترین قابلیت های جدیدترین نسخه از این محصول شرکت پاندا به شمار می رود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Panda Internet Security:
- امنیت کامل در مقابل تمامی فایل های مخرب
- به روز رسانی های سریع
- شناسایی جدیدترین ویروس ها ، کرم های اینترنتی ، تروجان ها و ...
- عدم کاهش کارآیی سیستم و سرعت بالا در اسکن
- قابلیت محدود سازی فرزندان در استفاده از سیستم
- فیلتر نمودن سایت های مختلف و مبارزه با سایت های مخرب
- قابلیت اسکن ایمیل ها برای یافتن اسپم ها
- وجود دیوار آتش قدرتمند
- امکان تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها
- قابلیت جدید برای اسکن پورت USB سیستم
- امنیت بالا برای پسورد ها و اطلاعات اینترنتی
- آنتی اسپم بسیار قدرتمند
- استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در شناسایی هرگونه فایل مخرب
- اسکن انواع پل های ارتباطی نظیر MSN ، Yahoo و ...
- مانیتورینگ دائمی شبکه و اسکن مداوم و مخفیانه سیستم
- اعمال تغییرات  در تنظیمات نرم افزار به ساده ترین شکل ممکن
- سازگاری کامل با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 167
نویسنده : امیر امرائي

هفت کشف مبهوت کننده علم فیزیک!


در پی اکتشافات پی در پی و بزرگی که طی ماه ها و سال جاری در علم فیزیک رخ داده است هفت بخش از شگفت انگیزترین این کشفیات معرفی شده است.

 علم فیزیک به تازگی توانسته است بخشهایی از قسمتهای نامحسوس و غیر قابل مشاهده جهان را برای انسانها آشکار سازد. از گره زدن رشته های نوری تا کشف ضد ماده. نشریه لایو ساینس هفت مورد از شگفت انگیز ترین اکتشافات جدید علم فیزیک را معرفی می کند.
محصور کردن اشباح
: یکی از غریب ترین پیش بینی های نظریه کوانتوم این است که می‌توان ذرات را به دام انداخت و به این شکل حتی اگر ذرات در فضا از یکدیگر جدا شوند زمانی که پدیده ای در رابطه با یکی از آنها رخ دهد، ذره دیگر نیز نسبت به آن پدیده از خود واکنش نشان می‌دهد. دانشمندان در ژوئن سال گذشته اعلام کردند موفق به اندازه گیری میزان درگیری ذرات در نوعی جدید از سیستم ذره ای شده اند، سیستمی متشکل از دو جفت ذره مرتعش. این اولین باری است که دانشمندان توانسته اند الگوی حرکتی ذرات محصور شده را به دست آورند. پدیده ای که می‌تواند شمایلی از جهانی بزرگتر به شمار رود.    گره زدن نور: شاید اینگونه به نظر آید که نور در مسیری مستقیم حرکت می‌کند اما به تازگی روشی برای گره زدن آن ابداع شده است. در ژانویه سال جاری محققان گزارش دادند با استفاده از هلوگرامی که کنترل آن به عهده رایانه بوده است توانسته اند پرتوهای نور لیزر را گره بزنند. هولوگرام که جریان نور را کنترل می‌کند به شکلی ساخته شده بود تا بتواند نور را در شکل و مسیری ویژه هدایت کند. در این کشف از دامنه ای از علم ریاضی به نام نظریه گره برای مطالعه بر روی گره های به دست آمده بر روی نور استفاده شد.   خلق ذره جدیدی از ضد ماده: به واسطه برخورد دادن دو ذره با یکدیگر در سرعتی نزدیک به سرعت نور در یک برخورد دهنده اتمی، دانشمندان نوعی جدید از ماده که تا به حال هرگز مشاهده نشده بود را خلق کردند: آنتی هایپرتریتون. این ذره از جهات مختلفی بسیار شگفت انگیز است زیرا یک ماده عادی نبوده و یک ضد ماده است که هر زمان با ماده عادی تماس برقرار کند آن را نابود خواهد ساخت. همچنین آنتی هایپرتریتون ذره ای است که به آن ماده بیگانه می گویند زیرا از بخشهای نادری ترکیب شده است که کوارکهای بیگانه نام دارند.   ساخت نقاط مغناطیسی شناور برای رسیدن به انرژی هسته ای کیهانی: انرژی هسته ای، ترکیب هسته اتم ها در داخل ستاره ها یکی از اهداف طولانی مدت است که انسانها در پی دستیابی به آن بوده و هستند. در صورتی که دانشمندان بتوانند به این انرژی دست یابند در واقع به منبعی قدرتمند از انرژی که از تاثیرات منفی زیست محیطی اندکی برخوردار است، رسیده اند. در ژانویه سال 2010 دانشمندان با اعلام ساخت مغناطیسهای شناوری که قادرند شرایط مورد نیاز برای تولید این انرژی را فراهم آورد یک قدم به دستیابی به این منبع انرژی نزدیکتر شدند.   نور ماده را تا می‌کند: در حالی که مشاهده منحرف کردن یا خمیده کردن نور به واسطه ماده امری طبیعی به شمار می‌رود، دیدن خم شدن ماده توسط نور یکی از عجیب ترین پدیده هایی است که فیزیکدانان به تازگی شاهد آن بوده اند. این پدیده طی آزمایشی در ماه مارچ سال جاری گزارش شده است که طی آن دانشمندان رشته هایی از روبانهای نانو ذرات را با برخورد دادن پرتوهای نور به شکل مارپیچ درآوردند.   سه قلوهای شگفت انگیز: دانشمندان با استفاده از اتمهای لیتیوم توانستند یکی از سمبلهای باستانی ریاضی را به نام "حلقه های برومین" بازخلق کنند. این حلقه ها سه حلقه درهم هستند که در صورت برداشتن هر یک از آنها، هر سه حلقه از یکدیگر جدا خواهند شد. فیزیکدانان از گذشته می‌دانستند که ذرات از توانایی تشکیل دادن چنین حلقه هایی برخوردارند اما تا کنون هیچکس موفق به خلق این سمبل نشده بود. این حلقه ها در دسامبر 2009 و چهل سال پس از اولین پیش بینی فیزیکدانان از این ویژگی ذرات ارائه شدند.  

سوپ کوارک-گلون: یکی دیگر از بخشهای شگفت انگیز علم فیزیک نیز به واسطه برخورد دهنده "بروکهاون" در فوریه سال جاری کشف شد. این برخورد دهنده طی آزمایشی توانست ترکیبی از کوارک - گلون یا سوپ کوارک - گلونی به وجود آورد ترکیبی که در آن پروتونها و نوترونها به بخشهای سازنده اصلی خود یعنی کوارکها و گلونها شکسته می شوند. این آزمایش به واسطه برخورد قدرتمند اتم طلا در حرارتی برابر چهار تریلیون درجه سلسیوس انجام گرفت، شرایطی که حرارت آن از مرکز خورشید 250 هزار بار داغتر بوده و با شرایطی که پس از تولد جهان موجود بوده برابری می‌کند همچنین این بالاترین حرارتی است که تا به حال بر روی زمین به وجود آمده است.


:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 201
نویسنده : امیر امرائي
دانلود Java SE Runtime Environment v7.0 Update 5 - جاوا برای ویندوز

تاریخچه زبان جاوا:
زبان جاوا در سال ۱۹۹۱ ایجاد شد و در ابتدا Oak نام گرفت. پیدایش آن از پروژه ای به نام Green منشا گرفت كه زیر نظر James Gosling و با هدف اتوماسیون وسایل خانگی دنبال می شد. و Oak را در برنامه ریزی این دستگاه ها به عنوان زبانی قدرتمند به كار گرفتند. ولی تا سال ۱۹۹۴ این پروژه در ناامیدی دنبال میشد تا اینكه این تیم توسعه پس از تغییر رویه اینترنت را در اهداف كار خود گنجاند. Oak به Java تغییر نام داده شد تا بتواند به عنوان نشان تجاری ثبت شود.Netsccap Navigator ۰/۲ در سپتامبر سال ۱۹۹۵ از این زبان كه به صورت Applet، به كار می رفت پشتیبانی كرد و Microsoft در اواخر سال ۱۹۹۵ آن را به كار گرفت. از آن زمان به بعد توانایی های این زبان رو به فزونی گذاشت.
در سال ۱۹۹۶ شركت Sun Microsystems نگارش ۰/۱ازJava Development Kit را توسعه داد. و سال بعد نگارش ۱/۱ از JavaBeans پشتیبانی كرد. در سال ۱۹۹۷ شركت Sun بر علیه Microsoft شكایت كرد و این شركت را متهم به نقض توافقنامه مربوط به استفاده از Java درInternet Explorer كرد.
بعد از این سان JDK ۲/۱ و Swing را كه ابزار پیشرفته تری نسبت به Abstract Windowing Toolkit AWTبرای ایجاد رابط گرافیكی كاربر GUI فراهم می كرد ارایه كرد. در حال حاضر JDK در نگارش ۰/۵ و با ویژگی های جدیدی در دسترس است.
و با نام Java ۲j Standard Edition ۲ SE نیز شناخته می شود.
در كنار آن Java ۲j Enterprise Edition ۲EE كه درحال حاضر در نگارش ۴/۱ است برای كاربردهای تجاری ارایه شد. EE۲J تكنولوژی هایی از قبیل JavaServer Pages Enterprise، Servlets،JavaBeans EJB و... را در بر می گیرد.
Java زبانی برای برنامه های توزیع شده است و زبانی شناخته شده در سطح جهانی است كه به كاربر امكان تعامل interactionبا یك صفحه وب را می دهد و برخلاف صفحات ایستای HTML فراتر از خواندن ویا فقط پر كردن یك فرم برای كاربر امكان بازی، چت، انجام محاسبات درصفحات گسترده و حتی دریافت اخباری كه به صورت همزمان به روز رسانی می شوند و خیلی چیزهای دیگر را فراهم می كند.
Java همچنین مستقل از سیستم عامل است. به این معنی كه شما یك برنامه را یك بار می نویسید و این برنامه بر روی هر سیستم عاملی كه ماشین مجازی جاوا (Java virtual machine) یا به اختصار JVM بر روی آن نصب باشد به همان شكل و بدون نیاز به هیچگونه تغییری قابل اجرا خواهد بود.
Java زبانی ساده، كاملا شی گرا، با امنیت بالا و دارای امكانات چندبندی Multi-threading است. از نگارش۲/۱ به بعد ابزارهای Swing، جاوا را به زبانی آسان و جذاب برای ایجاد یك GUL كاربر پسند تبدیل كرده اند. از نقطه نظر دیگر می توان گفت: كه جاوا یك زبان مستقل از سیستم عامل نیست بلكه همانند یك سیستم عامل مستقل و كوچك عمل می كند. همان طور كه درWindows زبان های برنامه نویسی امكان اجرا در بستر Platform مربوط به Windows/Intel را دارند، برنامه های جاوا امكان اجرا در Java/JVM را دارند. و همانند Windows جاوا هم یك بستر نرم افزاری، تجاری و منحصر به یك شركت است.
امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک دنیا از زبان برنامه نویسی جاوا برای ساخت نرم افزارها و بازیهای خود استفاده می کنند. با نصب جاوا بر روی سیستم خود می توانید نرم افزار ها و یا برنامه هایی که بر پایه زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده اند را اجرا کنید.
بیشترین کاربرد جاوا در اجرای بازی های آنلاین، چت با دیگر کاربران در محیط های چتی که به زبان جاوا نوشته شده اند، دیدن تصاویر 3D و... می باشد. بیشتر این نرم افزار ها و بازی ها نیز از داخل مرورگر ها قابل اجرا بوده و به اصطلاح "applets" و یا ریزبرنامه ها نامیده می شوند.



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
بازدید : 160
نویسنده : امیر امرائي
دانلود Spyware Cease v7.1.2.1 - نرم افزار مقابله با جاسوس افزارها

یکی از انواع فایل های مخربی که امروزه برای آسیب رسانی به سیستم های رایانه ای در دنیای اینترنت و انواع حافظه ها پخش شده است و ممکن است برروی رایانه ها مدل های مختلفی از آن یافت شود جاسوس افزارها یا همان Spyware ها هستند که به دلایل مختلف ممکن است از سوی افراد مختلف در یک سیستم رایانه ای انتشار پیدا کنند. این فایل های مخرب می توانند گاهی به مراتب حتی خطرناک تر از یک ویروس عمل کنند چراکه اینجا پای اطلاعات خصوصی و اطلاعات خاص به میان خواهد آمد و به طبع هدف کسی که این فایل را انتشار داده است تنها اطلاعات خاصی است. حال راه مقابله با این فایل های مخرب تنها استفاده از نرم افزارهایی است که امکان شناسایی و نابود سازی Spyware ها را دارند. Spyware Cease نام نرم افزاریست که تنها برای شناسایی و حذف جاسوس افزارها ساخته شده است. این ابزار که شبیه به آنتی ویروس های رایج عمل می کند قادر است تا تنها جاسوس افزارها را شناسایی کندو برای حذف آن ها اقدام نماید.
سرعت بالای اسکن در این ابزار و شناسایی آخرین جاسوس افزارهایی که تولید شده اند با استفاده از یک بانک اطلاعاتی قدرتمند که به روزرسانی های سریع هم به آن کمک زیادی می کند از مهم ترین خصوصیات Spyware Cease محسوب می شوند. جالب است که این ابزار به ظاهر ساده توانایی فعالیت در هر بخشی را دارد ؛ هارددیسک سیستم ، سرورهای FTP ، نرم افزارهای مدیریت دانلود و بسیاری بخش های دیگر که پس از اسکن سیستم می تواند فایل های مخرب را شناسایی کند و آن وقت است که کاربر نتیجه را در سرعت سیستم و کارآیی بالای آن مشاهده خواهد کرد.
استفاده بسیار آسان از نرم افزار در کنار واسط کاربری جذابش ، امکان به روز رسانی به صورت اتوماتیک یا دستی ، آنالیز سیستم که در نسخه ی جدید اضافه شده است ، قابلیت زمان بندی بخش های مختلف نرم افزار و بسیاری موارد دیگر از جمله خصوصیات دیگر نسخه 7 از Spyware Cease محسوب می شوند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Spyware Cease:
- سرعت بالا در اسکن
- امکان فعالیت و اسکن بخش های مختلف سیستم
- به روزسانی های سریع و مداوم
- واسط کاربری جذاب و استفاده آسان از نرم افزار
- امکان زمان بندی عملکرد نرم افزار
- آنالیز سیستم
- گارد همیشگی در مقابل جاسوس افزارها
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 449
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 730
بازدید ماه : 730
بازدید کل : 83937
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com