عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 166
نویسنده : امیر امرائي

توربین بادی قدرتمند Vestas با ارتفاعی سه برابر برج آزادی تهران

باد همیشه می وزد. و اگر بتوانید از این موهبت خدا دادی انرژی (و پول) در بیاورید، منفعت بزرگی نصیب تان شده است. خب، این همان کاری است که شرکت Vestas قصد دارد با استفاده از V164-7.0 MW انجام دهد. یک توربین بادی بسیار عظیم که بیش از ۱۸۷متر ارتفاع دارد (تقریبا سه برابر ارتفاع برج آزادی و نصف ارتفاع برج میلاد ).


و تازه وقتی هوش از سرتان می پرد که بدانید پره های این توربین، دایره ای به قطر ۱۶۴ متر می سازند. البته میزان انرژی تولید شده توسط این غول آهنی بیشتر تحت تاثیر قرارتان خواهد داد. اولین نمونه V164 که قرار است در اواخر ۲۰۱۲ ساخته شود، توان تولید ۳۰هزار مگاوات بر ساعت برق را به صورت سالانه دارد. یعنی این گجت کوچک! مصرف نزدیک به ۲۷۸۷ خانه شهری را تامین خواهد کرد. البته به شرط اینکه باد بوزد!



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 152
نویسنده : امیر امرائي

سفر در زمان غیر ممکن است، مگر آن‌ که...

 

رؤیای سفر در زمان سال‌هاست که ذهن انسان را به خود مشغول کرده؛ اما شبیه‌سازی مهبانگ با استفاده از متامتریال، نشان می‌دهد تا زمانی که آنتروپی در جهان رو به افزایش است، حرکت پیکان زمان مع نخواهد شد.

 

خبر آنلاین:اگر از علاقمندان به سفر در زمان باشید، حتما سری «بازگشت به آینده»، دکتر امت براون و خودروی دلورین او را که یک ماشین‌ زمان تمام‌عیار بود، به خاطر می‌آورید. آزمون تازه محققان دانشگاه مریلند که با شبیه‌سازی مهبانگ در فضایی بند‌انگشتی اجرا شده، نشان می‌دهد رؤیایی سفر در زمان در دنیای ما محقق نخواهد شد و باید به تماشای ماشین‌های زمان در آثار علمی‌تخیلی اکتفا کنیم.

به گزارش نشنال‌جئوگرافی، ایگور اسمالیانینو و یو- جو هانگ از دانشگاه مریلند، با استفاده از خواص متامتریال، دستگاهی ابداع کرده‌اند که نشان می‌دهد «پیکان زمان» تنها در یک جهت حرکت خواهد کرد و قادر نیست با بازگشت مجدد روی مسیر پیشین، اثر بروز وقایع و رخدادها را از میان ببرد.

متامتریال برای ایجاد فضای سه‌بعدی
دستگاه شبیه‌سازی که توسط محققان دانشگاه مریلند ساخته شده، با 20 میلی‌متر طول از قرار گرفتن رشته‌های طلا و پلاستیک به تناوب در کنار یکدیگر ایجاد شده و ساختاری دارد که می‌تواند جهت پرتوهای نور را منحرف کند.

ماده به کار گرفته‌شده در این دستگاه نوعی متامتریال است که در سال‌های اخیر انواع دیگر آن برای تولید شنل نامرئی یا ابرعدسی‌ها که می‌توان به وسیله آنها طول‌موج‌های کوتاه‌تر از طول‌موج مرئی را تماشا کرد، استفاده شده‌اند.

متخصصان اخترفیزیک نیز با استفاده از خواص این ماده به ایجاد سیاهچاله‌ مصنوعی و شبیه‌سازی جهان‌های موازی دست زده‌اند.
شیوه استفاده محققان دانشگاه مریلند از این ماده نیز جالب‌توجه است. به دلیل خاصیت منحصربه‌فرد متامتریال در انحراف نور، معادلاتی که عبور ذره در زمان را نشان می‌دهند، مشابه معادلاتی خواهند بود که حرکت فوتون‌ها و دیگر ذرات کوانتومی مانند پلاسمون‌ها -ذراتی که از ارتعاش الکترون‌های آزاد در محیط پلاسما شکل می‌گیرند- را توضیح می‌دهند.

اسمالیانینو می‌گوید: «در این نوع مواد، حرکت پلاسمون‌ها بسیارشبیه به حرکت ذرات در فضای مین***سکی (چهاربعدی) خواهد بود. در نتیجه این ابزار مدل کوچکی از جهان 4بعدی را ایجاد خواهد کرد که حرکت افقی در سطح متامتریال معرف حرکت سه‌ بعد فضایی و حرکت عمودی مشابه حرکت بعد چهارم یعنی زمان خواهد بود».

جهان بی‌نظم‌تر از آن است که به زمان فرصت بازگشت بدهد
اسمالیانینو و هانگ، برای آزمون نهایی و شبیه‌سازی مهبانگ در متامتریال از پرتو لیزر سبز استفاده کردند. این پرتو با تحریک اتم‌های طلا باعث تولید پلاسمون‌ها شد و پلاسمون‌ها مانند آن‌چه در مهبانگ پیش‌بینی می‌شود، تنها از یک نقطه به اطراف منتشر شدند اما هر چه بیشتر از یکدیگر فاصله می‌گرفتند، بی‌نظمی در آنها واضح‌تر می‌شد.

مطابق قانون دوم ترمودینامیک، آنتروپی (بی‌نظمی) در سیستم‌های بسته با گذشت زمان افزایش می‌یابد و این دقیقا اتفاقی است که در این سیستم نیز رخ داده است.

اگر سفر در زمان در دنیای ما ممکن باشد، باید در این مدل پلاسمون‌ها بتوانند عینا مسیری را که پیش از این طی کرده‌اند، دوباره طی کنند. آنتروپی سیستم، عبور از مسیر پیشین را غیرممکن خواهد کرد و می‌دانیم که این آنتروپی با گذشت زمان باز هم در حال افزایش است.

نتیجه اینکه اگر این آزمایش بی‌نقص باشد، باید رؤیای سفر در گذشته و آینده را برای همیشه فراموش کنیم. اما این آزمایش مخالفانی هم دارد که استفاده از متاتریال و خواص آنرا چندان صحیح نمی‌دانند، به شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای و نتایج حاصل از آن اعتماد بیشتری دارند یا از نظر آنها این آزمون بسیار پیش‌پا‌افتاده طراحی شده است.

آندریاس آلبریخت، کیهان‌شناس دانشگاه کالیفرنیا که یکی از این مخالفان است، ایده جالبی دارد، او می‌گوید: «سفر در زمان تنها به نقطه‌ای بستگی دارد که دارید روی آن زندگی می‌کنید. شاید این سفر در جهان ما غیرممکن باشد اما می‌توانید جهان دیگری را تصور کنید که آنتروپی آن مرتب در حال افزایش و کاهش است. در این جهان فنجان‌های شکسته به حالت اول‌شان برخواهند گشت، پیرها جوان می‌شوند و همه چیز باز هم طبیعی است. فکر نمی‌کنید بهتر باشد ما هم کمی ذهنیت‌مان در مورد گذشته، حال و آینده را تغییر بدهیم».



:: موضوعات مرتبط: پیش بینی , فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 201
نویسنده : امیر امرائي
دانلود سریال انیمیشن بره ناقلا فصل اول Shaun The Sheep - قسمت 1

انیمیشن بره ناقلا آنقدر جذاب و جالب هست که حتی امروزه به اندازه انیمیشن های معروفی همچون تام و جری میان کودکان و خردسالان و حتی بزرگترها محبوب شده است. داستان های متفاوت جالبی که نویسندگان این انیمیشن برای این کارتون در نظر می گیرند به سبب نو و جدید بودن بسیار موفق عمل کرده اند. کیفیت طراحی ها و حرکات کاراکترها در سری های مختلف این انیمیشن نقش بسیار موثری را در میزان موفقیت Shaun The Sheep ایفا می کند. ما 40 قسمت از این مجموعه فوق العاده را گردهم جمع کرده ایم که علاوه بر کیفیت بسیار مناسب حجم فوق العاده پائینی هم دارند. تا کاربران بتوانند با تماشای قسمت های مختلف و شیطنت های این بره ناقلا سرگرم شوند. حجم هم قسمت حدودا 70 مگابایت است که با توجه به کیفیت قسمت ها فوق العاده مناسب می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود انیمیشن , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 167
نویسنده : امیر امرائي

این یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست. بلکه یک دوربین عکاسی قدیمی Leica 0-series است که در سال ۱۹۲۳ تولید شده است. با وجود اینکه سنسور اش حتی از نوع CCD هم نیست اما با غرور لقب گران ترین دوربین عکاسی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

گران ترین دوربین عکاسی جهان(+<a href="http://tehrankids.com" >عکس</a>)

 

روز گذشته در یک حراجی این دوربین ۸۸ ساله با قیمتی فوق العاده توسط یک مشتری خریده شد تا یک رکورد جدید در قیمت دوربین های عکاسی به ثبت برسد. به نظر من بد نیست شما هم در انباری قدیمی خانه پدربزرگ نگاهی بیاندازید شاید یک دوربین عتیقه گران قیمت در آنجا پیدا کردید.



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 165
نویسنده : امیر امرائي

دانشمندان آمریکا علت دونیمه شدن دریا زمان موسی (ع) را کشف کردند!!؟

پژوهشگران آمریكایی روز سه شنبه اعلام كردند كه دو نیمه شدن دریا برای عبور پیروان حضرت موسی (ع) از تعقیب لشكریان فرعون مبتنی بر قوانین فیزیكی است.
یك باد شرقی كه در آن شب می‌وزید، می‌تواند همانطور كه در تورات و قرآن آمده است، سبب دو نیمه شدن دریا شده باشد.
این محققان این نتیجه را با استفاده از طرح های رایانه ای به دست آورده اند.
این دستاورد بخشی از تحقیقات این دانشمندان در ارتباط با اثر باد بر آب است.

'كارل دروز' كه سرپرستی این تحقیق را برعهده داشته است، گفت كه تصاویر رایانه ای تقریبا با آنچه كه در كتاب 'سفر خروج' در كتاب مقدس مطرح شده، مطابقت دارد.
در این گزارش یادآوری می‌شود، بر اساس دینامیك مایعات می‌توان این مطلب را درك كرد. باد به گونه ای آب را به حركت در می‌آورد كه براساس قوانین فیزیك یك گذرگاه امن ایجاد می‌كند كه آب در دو طرف قرار می‌گیرد و ناگهان آب به جای خود برمی‌گردد.
داستان ها در كتابهای مذهبی با كمی‌اختلاف همگی حكایت از آن دارد كه در سه هزار سال پیش حضرت موسی (ع) و پیروانش تحت تعقیب نیروهای فرعون به سمت دریا حركت می‌كنند. دریای سرخ در مقابل نیروهای پیشرو به دو نیمه تبدیل می‌شود و پس از آنكه این نیروها از دریا عبور می‌كنند دریا به حال اول برمی‌گردد و لشگریان فرعون غرق می‌شوند.

'دروز' و همكارانش درحال تحقیق درباره اثر باد در عمق آبهای اقیانوس و چگونگی تاثیر توفان های اقیانوس آرام و حركت امواج بر اعماق دریا هستند.
گروه زیر نظر 'دروز' به نقطه ای در جنوب دریای مدیترانه اشاره می‌كنند و مدل خود را بر اساس شكل زمین ها در سه هزار پیش ترسیم كرده اند كه باعث نقل این داستان شده است.
بر اساس این طرح رایانه ای، اگر بادی با سرعت 65 مایل در ساعت در آن شب به مدت 12 ساعت وزیده باشد، امكان دو نیمه شدن دریا تا عمق دو متر امكان پدیر بوده است.
در پایان پژوهش گروه تحقیق 'دروز' آمده است: مردم جهان قرن هاست كه از داستان عبور حضرت موسی از دریا شگفت زده شده اند و از خود پرسیده اند كه آیا این امر حقیقت تاریخی دارد. آنچه كه این تحقیق نشان می‌دهد این است كه توصیف دو نیمه شدن دریا اساسی در قوانین فیزیكی دارد. می‌برد.


:: موضوعات مرتبط: پیش بینی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 228
نویسنده : امیر امرائي

 

 

قرص جوانی جاودانه!!

 

یک دانشمند روس مدعی شد که ظرف دو سال آینده می تواند قرص جوانی جاودانه را برای استفاده عمومی وارد بازار کند.
ولادیمیر اسکولاچف 69 ساله استاد دانشگاه دولتی مسکو پس از 40 سال تحقیقات بر روی اکسیر جوانی اعلام کرد که قرص جوانی جاودانه می تواند ظرف دو سال آینده وارد بازار شود.
این دانشمند توضیح داد که این دارو با متوقف کردن اثرات مخربی که اکسیژن بر روی سلولهای بدن می گذارد عمل می کند.
به این ترتیب می توان از بیماریهای خطرناک مرتبط با افزایش سن جلوگیری کرد و سالیان طولانی به زندگی ادامه داد.
نتایج تحقیقات این دانشمند روس مورد حمایت جامعه علمی بین المللی از جمله "گانتر بلوبل" برنده نوبل پزشکی 1999 قرار گرفته است.

بلوبل در این خصوص اظهار داشت: "تحقیقات نشان می دهد که آسیبهای اکسیداتیو بسیار گسترده اند اما ما تاکنون یک داروی آنتی اکسیدان از نوعی که پروفسور اسکولاچف توسعه داده است نداشته ایم. واضح است که وی بهترین دانشمند بیوشیمی و بزرگترین مختصص بیوانرژی در دنیا است."
سلولهای بدن ما برای تبادل انرژی به اکسیژن نیاز دارند اما اشکال سمی اکسیژن می توانند سلولها را به مرگ وادار کنند.
براساس گزارش دیلی میل، اسکولاچف در این خصوص توضیح داد: "در 99 درصد از موارد اکسیژن به آب تبدیل می شود و بنابراین بی ضرر است اما در یک درصد از موارد به یک فوق اکسید به طور بالقوه سمی تبدیل می شود. وظیفه ما این بود که آنتی اکسیدانی را پیدا کنیم که بتواند این فرایند را متوقف کند."
آنتی اکسیدانهای طبیعی می توانند این فرایند برگشت ناپذیر را آهسته کنند اما این مواد به اندازه کافی برای یک توقف گسترده قوی نیستند.
این دانشمند روس یک آنتی اکسیدان نوآورانه به نام "یونهای اسکولاچف" را ایجاد کرده است که قادرند شکل خطرناک اکسیژن را در داخل سلولها خنثی کنند.
این دانشمند تاکید کرد که سخت ترین بخش تحقیقات وی تلاش برای جلوگیری از عوارض جانبی این قرص بوده است. مولکولی که توسط این دانشمند توسعه داده شده مشتقی از یک ماده آنتی اکسیدان به نام Sqk1 است.


:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 178
نویسنده : امیر امرائي

تمايل دروغگوها به شستن دست و دهان

پژوهشگران آمريکايي تاکيد كردند که تمايل دروغگويان به شستن دهان و دست‌هاي کثيف يک واقعيت است.

به گزارش ايسنا پژوهشگران دانشگاه ميشيگان عقيده دارند افراد دروغگو پس از گفتن دروغ، با شستن دست يا دهان خود به صورت انتزاعي سعي در رسيدن به نوعي تهذيب نفساني دارند.

آنها دريافتند کساني که به صورت شفاهي دروغ مي گويند - به طور مثال از طريق گوشي تلفن- تمايل بيشتري به شستن دهان دارند و آنان که از طريق ايميل دروغ‌پراکني مي‌کنند بيشتر مايل هستند، دست‌هاي خود را بشويند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 171
نویسنده : امیر امرائي

حافظه <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=women" title="بخش زنان">زنان</a> قويتر از مردان است

 
پژوهشگران انگليسي در تحقيقات خود نشان دادند که حافظه زنان بيشتر و بهتر از حافظه مردان عمل مي کند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کمبريج خبر بدي را براي مردان فراموشکار دارند: هرگز قولي به همسرتان ندهيد چون آنها هرگز آن را فراموش نمي کنند و تا پايان عمر منتظر عملي شدن آن مي مانند!

اين محققان تاکنون با انجام تحقيقاتي بر روي چهار هزار و 500 نفر به اين نتايج دست يافته اند و براي تائيد بررسيهاي خود قصد دارند تعداد داوطلبان را به 10 هزار نفر برسانند.

تمامي افراد شرکت کننده در فاز اول اين تحقيقات از هر دو جنس زن و مرد بين سنين 48 تا 90 سال بودند.

نتايج اين تحقيقات نشان دادن که زنان به طور متوسط آزمايشات را با 9/5 خطاي کمتر نسبت به مردان انجام دادند.

همچنين اين بررسيها يک پيوند محکم را ميان حافظه و آموزش نشان داد به طوري که شرکت کنندگاني که تحصيلات خود را پس از 18 سالگي رها کرده بودند به طور متوسط 20 خطا کمتر از کساني داشتند که در 16 سالگي ترک تحصيل کرده بودند.

در اين تحقيقات يک تست رايانه اي با عنوان «يادگيري جفتهاي متداعي کانتب» را که به طور معمول براي آزمايش حافظه بيماران مبتلا به آلزايمر استفاده مي شود به کار گرفتند.

اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند: «برپايه اين اطلاعات ما مي توانيم تعيين کنيم که آيا عملکرد حافظه يک فرد نرمال است يا خير. اين اطلاعات، حافظه را برپايه سن، جنس و سطح آموزش فرد ارزيابي مي کند.»

براساس گزارش ديلي تلگراف، اين تحقيقات توضيح مي دهد که چرا مردان هرگز تاريخ مناسبتهاي مهم مثل سالگرد ازدواج و روز تولد همسرشان را به ياد نمي آورند.

اين پژوهشگران افزودند: «آقايان! به شما توصيه مي کنيم که مراقب حرفهايي که در طول ساليان دراز به يک خانم مي گوييد باشيد، چون آنها هرگز هيچ چيز را فراموش نمي کنند!»



:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 154
نویسنده : امیر امرائي

انسان‌ها طي 100 سال آينده منقرض مي‌شوند؟

پروفسور فرانك فينر، دانشمند برجسته استراليايي كه در ريشه‌كن كردن آبله هم نقش داشته، پيش‌بيني مي‌كند كه به دليل ازدياد جمعيت بيش از حد، تخريب محيط زيست و تغييرات آب و هوايي نسل انسان‌ها طي 100 سال آينده منقرض ‌شود.

 

اين پروفسور بازنشسته دانشگاه ملي استراليا مي‌گويد: انسان انديشه‌ورز همراه با بسياري از گونه‌هاي ديگر موجودات قادر نيست طي يك قرن آينده از خطر انفجار جمعيت و مصرف افسار گسيخته انرژي و منابع جان سالم به?در برد و منقرض خواهد شد.

آمار و ارقام موجود سال گذشته در سازمان ملل نشان مي‌دهد جمعيت كره زمين حدود 6.8 ميليارد نفر بوده كه اين رقم طي سال بعد، از مرز 7 ميليارد نفر خواهد گذشت.

فينر معتقد است كه بشر در حال انجام كارهايي است تا اين روند را به تاخير انداخته يا جلوي آن را بگيرد، اما اين شرايط بازگشت‌ناپذير است و از اين رو پيش‌بيني او را به معناي بدبيني زياد تلقي مي‌كنند. اكنون براي بازگرداندن شرايط كمي دير شده و اثراتي كه پس از صنعتي شدن جهان ايجاد شد شبيه اثرات دوره عصر يخبندان با برخورد شهابسنگ‌ها و ستاره‌هاي دنباله‌دار به زمين است.

تغييرات آب و هوايي شايد منجر به انقراض انسان شود و ما به همان سرنوشت افراد جزاير Eastor در شيلي دچار شويم. جزاير Eastor به خاطر صخره‌هاي سخت و توده‌‌هاي سنگي بزرگش شهرت دارد كه افراد پلينزي در آنجا اقامت داشتند. ابتدا جمعيت‌شان به آهستگي رشد كرد و سپس به انفجار جمعيت رسيد. همراه با اين رشد زياد جمعيت جنگل‌ها نابود شد و حيوانات درختي منقرض شدند. تمدن آنها اوايل قرن 16 شروع به فروپاشي كرد و در اوايل قرن 19 به طور كامل از بين رفت.

شباهت بين آنچه كه در قرن 16 شروع به رخ دادن كرد و شرايط امروزي ما به طرز هراس‌انگيزي آشكار است.

در اين رابطه بسياري از دانشمندان بدبين بودند و گروهي ديگر نيز خوشبين به حل مساله هستند و معتقدند رشد آگاهي در رابطه با ازدياد جمعيت، تخريب محيط و آلودگي‌هوا اميدهايي در ارتباط با حل مساله و ايجاد شرايط پايدار براي زمين ايجاد كرده است.



:: موضوعات مرتبط: پیش بینی , ,
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391
بازدید : 163
نویسنده : امیر امرائي

زنان <a href="http://tehrankids.com" >زیبا</a> برای سلامت مردان مضر هستند

دانشمندان اعلام کردند ملاقات با یک زن زیبا می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد.
نتایج یک تحقیق در دانشگاه والنسیا نشان می‌دهد که ملاقات با یک زن زیبا باعث افزایش هورمون استرس موسوم به کورتیزول در بدن انسان می‌شود.
این هورمون تحت تاثیر استرس‌های فیزیکی و روانی در بدن انسان تولید می‌شود که می تواند در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی شود.
برای بررسی این موضوع ، محققان از 84 دانش‌آموز مذکر خواستند که هر کدام در یک اتاق نشسته و مشغول حل یک پازل شوند.در این اتاق دو غریبه که یک مرد و یک زن هم بودند نشسته بودند.
دانشمندان متوجه شدند زمانی که فرد غریبه مذکر اتاق را ترک می‌کند و دو مرد در کنار یکدیگر باقی می‌مانند میزان هورمون استرس آ‌ن‌ها تغییری نمی کند ، اما زمانی که فرد مذکر اتاق را ترک می‌کند ، میزان هورمون استرس در شخص افزایش پیدا می‌کند.
کورتیزول در دوزهای کوچک می‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان هوشیاری و سلامت کلی بدن را افزایش دهد .اما در صورتی که این هورمون به طور مداوم در بدن انسان باشد می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های پزشکی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا شود.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 688
بازدید دیروز : 494
بازدید هفته : 3152
بازدید ماه : 3152
بازدید کل : 86359
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com